• Waarom zeuren wij eigenlijk zoveel over school? We zouden blij moeten zijn dat wij naar school kunnen. De richting kunnen volgen die wij willen etc.
    Misschien moeten wij wat minder zeuren over school, want er zijn genoeg landen waar mensen niet naar school kunnen gaan. Misschien is het wel eens een dagje minder leuk op school, ja dat kan natuurlijk. Maar sommige kinderen wensen dit juist mee te maken, dat ze de schoolbanken in kunnen. Pauze kunnen houden met hun vrienden en noem maar op
    .

    Dit moest ik gewoon even kwijt. Mijn excuus.

    Moeten wij minder gaan zeuren over school?

    45.7% (21 stemmen)
     
    Ja. Laat een reactie achter waarom

    54.3% (25 stemmen)
     
    Nee. Laat een reactie achter waarom


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ligt eraan waarom je zeurt, vind ik. Ik vind dat mensen best mogen zeuren over de kwaliteit van school, omdat die steeds verder omlaag lijkt te zakken, maar ik vind inderdaad dat sommige mensen best eens wat minder mogen zeuren als je hoort wat er allemaal wel niet fout is of erg is of weet ik wat.


    Your make-up is terrible

    Ik ben het wel met je eens. We hebben een vrij goed scholen systeem. Ja scholen zijn wel eens chaotisch en niet goed georganiseerd. Maar ergens vind ik dat we niks te klagen hebben. Tuurlijk doe ik dat ook wel eens, Maar toch. Ik ben blij dat ik nog naar school kan.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    It depends.. Sommige scholen zijn echt slecht en sommige gewoon goed. Het ligt er gewoon aan en ik kan er niet echt ja/nee aan koppelen.


    26 - 02 - '16

    Als ik zeur over school is het meestal omdat ik een beetje mijn tijd aan het verdoen ben. De dingen die ik nu leer ben ik over 5 jaar toch weer vergeten en als ik het onthoud, heb ik het nodig voor mijn baan. Nou woehoe, werken tot je 65ste en dan naar een bejaardentehuis! Het voelt net alsof ik mijn tijd aan het verpesten ben omdat er zoveel meer nuttigere dingen te doen zijn. Daarom klaag ik meestal over school.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    over de kwaliteit en de kosten ervan kan ik uren over doorzeuren, de rest is gewoon aanstellerij maar dat is mijn mening


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Hangt er helemaal vanaf waarom mensen zeuren. School is een recht dat je hebt, maar wordt ook opgedrongen als een plicht. Ik vind dat mensen gewoon mogen zeuren over school. Er zijn mensen die dolgraag naar school willen, maar die hebben er niet om gevraagd om dat niet te kunnen. Er zijn ook mensen die niet graag naar school gaan, maar die hebben er ook niet om gevraagd om verplicht te worden tot school. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik vind ook dat we minder moeten zeuren over school. Bij 'zeuren' denk ik dan namelijk aan het constant negatief zijn, klagen eigenlijk. Dit is niet goed, dat is niet goed. Zo veel klagen/zeuren dat ik ga denken; Het is veel makkelijker om de dag door te komen als je iets positiever bent, hoor.

    Zeuren op de manier van, opmerken wat je niet fijn of goed vind aan (je) school en daar daadwerkelijk mee aan de slag gaan, vind ik wel heel goed. Daar hoeven we niet mee te minderen, naar mijn mening, omdat dat de kwaliteit van onderwijs ten goede komt.

    Krull schreef:
    Ik vind ook dat we minder moeten zeuren over school. Bij 'zeuren' denk ik dan namelijk aan het constant negatief zijn, klagen eigenlijk. Dit is niet goed, dat is niet goed. Zo veel klagen/zeuren dat ik ga denken; Het is veel makkelijker om de dag door te komen als je iets positiever bent, hoor.

    Zeuren op de manier van, opmerken wat je niet fijn of goed vind aan (je) school en daar daadwerkelijk mee aan de slag gaan, vind ik wel heel goed. Daar hoeven we niet mee te minderen, naar mijn mening, omdat dat de kwaliteit van onderwijs ten goede komt.


    Dat eerste is wat ik bedoel, ja (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik klaag alleen over de kosten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Uk zeur niet over school maar het feit dat ik morgen mn les zou hebben maar er niks op het rooster staat, er geen mail is en blijkbaar geen brieven verstuurd zijn ja dan magbik daarover klagen. Verder klaag ik niet snel.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hier ben ik het eigenlijk mee eens en oneens. Ja, natuurlijk hebben wij die bevoorrechte positie en moeten we daarvan profiteren (in hoever dat kan), zeker ten opzichte van andere landen. En dat zie ik ook, maar het hangt hele erg van de reden af. En soms kunnen er ook persoonlijke dingen spelen die school een 'hel' kunnen maken. Dus ik weet 't niet ech.t


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ja. Ik snap dat school lastig is. Dat leraren vervelend kunnen zijn, dat klasgenoten irritant zijn en dat het vroege opstaan nou niet in iedereens dagschema past.. Maar ik vind dat er zoveel gezeurd word, om de kleinste dingen. En precies zoals er vermeld werd: wees blij dat je naar school mag. En.. Denk je nou serieus, dat die leraren jou het leven zuur willen maken? Nee. Die mensen willen je graag wat bijleren. Het maakt voor hun geen verschil of jij ze mag of niet. Want naar een paar jaar vertrek jij. Met een diploma. Ik heb nooit echt problemen gehad met school. Ja, zeurende leraren en ruzies in de klas. Maar dat hoort erbij.


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik hoor bij de tweede categorie. Ik wil leren hechten, infusen prikken, een defibrillator gebruiken en al die andere echt interessante niet-boek-dingen doen D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Stapper schreef:
    Ja. Ik snap dat school lastig is. Dat leraren vervelend kunnen zijn, dat klasgenoten irritant zijn en dat het vroege opstaan nou niet in iedereens dagschema past.. Maar ik vind dat er zoveel gezeurd word, om de kleinste dingen. En precies zoals er vermeld werd: wees blij dat je naar school mag. En.. Denk je nou serieus, dat die leraren jou het leven zuur willen maken? Nee. Die mensen willen je graag wat bijleren. Het maakt voor hun geen verschil of jij ze mag of niet. Want naar een paar jaar vertrek jij. Met een diploma. Ik heb nooit echt problemen gehad met school. Ja, zeurende leraren en ruzies in de klas. Maar dat hoort erbij.

    Holy shit, die punten zijn fucked up. O.o


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het zou verboden moeten zijn om te zeuren. :')


    Take me to wonderland