• De stelling van vandaag luidt:
    In de lessen Frans of Engels zou iedereen de taal moeten spreken zonder Nederlands te gebruiken

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Let the Night embrace you

    Messiah schreef:
    Oneens. Als je een woord/zin/uitdrukking niet weet kost dat alleen maar tijd om dat weer op te gaan zoeken en dat verstoort de les.

    En zo is de kans dat je uitleg snapt veel kleiner.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Eens, uitspraak is erg belangrijk, hoewel Frans en Duits voor mij zowiezo al afgeschaft mogen worden voor andere grotere talen, het zijn allang de talen niet meer die het geweest zijn.

    LostDonut schreef:
    Wij moeten dat eigelijk doen maar niemand trek zich daar een ruk van aan:P:P

    Bij ons ook, haha ;'D


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Mee eens!
    Leer je ook nog eens beter dan normaal.

    DarkSilence schreef:
    Whaaaaaaa dat overleef ik niet! Wat als je iets wilt vragen, of als je uitleg krijgt over de grammatica. Je kan dan ook geen woordjes meer vragen, want je mag geen nl meer praten:O Volgens mij werkt het voor geen meter. Al helemaal niet als je vijf talen op een dag hebt.

    Natuurlijk werkt dat wel. Bij woordjes kan je het woord ook uitleggen (dus bij bos dat het veel bomen bij elkaar zijn ofzo) en de grammatica kan makkelijk in het Engels. Ik heb een week kamp gehad waarin alleen maar Engels gepraat werd (in de vakantie) en daar kreeg ik in het Engels de grammatica omdat degenen die les gaven geen Nederlands konden. Dan moet het ook in het Engels en eigenlijk valt het reuze mee.

    OT: Ja, dat vind ik wel. Maar dan moet de docent in het Engels/Frans/Duits praten en de leerlingen ook. Als een leerling de docent niet snapt, dan moet de docent het uitleggen, want zo groeit de woordenschat van een leerling en kan de leerling het uiteindelijk wel verstaan.
    Als een leerling niet weet hoe te zeggen wat hij/zij wilt zeggen dan vind ik dat het moet proberen uit te leggen. Als het echt niet lukt dan moet de leerling het in het Nederlands zeggen en dan zegt de docent hoe het dus in de gegeven taal moet.
    Dit kan makkelijk zolang de woordenschat groot genoeg is. Zolang de woordenschat niet groot genoeg is dan moet de leerling nog geholpen worden. Dat is te taak van de docent. Als iedereen zegt dit niet te willen omdat je dan de helft niet begrijpt dan zal je het nooit leren en krijg je met je examen een groot probleem.


    To live would be an awfully big adventure

    engls mag nog maar Frans ik krijg pas van dit jaar Frans ik ken daar nog nie genoeg frans voor


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    Ik vind wel dat er meer in die taal gesproken moet worden, maar wel zo dat iedereen het blijft snappen

    oneens. Bij de les Engels heb ik er niets op tegen, maar Frans alsjeblieft niet. Als die vrouw na de franse intructies, het niet in het Nederlands zou herhalen, dan denk ik dat ik de helft van de tijd niet eens wist wat we moeten doen of waarmee we bezig zijn in de les ;p


    It's not because I choose to avoid people, that I'm anti-social.

    Oneens..
    Nederlands praten mag ook nog wel toch?

    skream schreef:
    Engels, oké, frans? Nuhhhhh man.


    Death is a promise, and your live is a fucking lie.

    Ja doei dan haal ik nog meer onvoldoendes voor Frans ,Engels kan wel denk ik Onze leraar doet at nu ook en ik kan het prima volgen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one