• Hey,,

    ik vind het eigenlijk leuk om te tekenen enzo en ik wil ook graag zo'n boek maken als de manga,, maar al die tekeningen zijn zo gedetailleerd en vooral die schaduwen,, zijn die nu echt allemaal getekend of zijn ze met de computer bewerkt?

    En msschien ook wa tips om een goede manga te maken?


    FireFlies Above My Head

    Dat is, lijkt mij, allemaal getekend, bij de boekenwinkel ''boekenvoordeel'' hebben ze heel veel leer-om-manga-te-tekenen boeken. Misschien dat dat helpt?


    *insert philosophical cringe expression here*

    Allemaal getekend, in Japan beginnen mensen vanaf heel klein al met goed tekenen, omdat het in hun cultuur zit. Om als nederlandse/europese goede manga te maken, moet je al héél goed kunnen tekenen, en een aparte style hebben om aan die wereld toe te voegen. Haast onmogelijk dus. Ik heb er een presentatie over gezien van 2 nederlandse mensen die naa een Japanse school gingen om te leren Mangaka te worden.

    Ze tekenen dat allemaal met de hand, daarna wordt het ingescand en doen ze de afwerkingen met de computer.


    Let the Night embrace you

    Ze tekenen 'm eerst en daarna gaan ze die tekeningen digitaal bijwerken.


    No growth of the heart is ever a waste

    GabyDeUser schreef:
    Dat is, lijkt mij, allemaal getekend, bij de boekenwinkel ''boekenvoordeel'' hebben ze heel veel leer-om-manga-te-tekenen boeken. Misschien dat dat helpt?


    Aah zo maar ik vind dat ik wel redelijk goed kan tekenen :3 allee jah dat vind ik toch XD maar ik heb altijd moeilijkheden met de schaduw -_-'


    FireFlies Above My Head

    Lacie schreef:
    Ze tekenen dat allemaal met de hand, daarna wordt het ingescand en doen ze de afwerkingen met de computer.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Zoek tutorials op internet zou ik zeggen en van veel natekenen leer je ook ^^


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Héél veel oefenen, en natekenen.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Met Illustrator & Photoshop bewerken ze dat nog na.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    ik vind dat ook echt mooi, ik oefen ook vaak. ik zeg niet dat ik het kan maar het gaat wel steeds beter (:


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Atmosphere schreef:
    Allemaal getekend, in Japan beginnen mensen vanaf heel klein al met goed tekenen, omdat het in hun cultuur zit. Om als nederlandse/europese goede manga te maken, moet je al héél goed kunnen tekenen, en een aparte style hebben om aan die wereld toe te voegen. Haast onmogelijk dus. Ik heb er een presentatie over gezien van 2 nederlandse mensen die naa een Japanse school gingen om te leren Mangaka te worden.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Ik zelf ben best wel fan van Manga tekenen -ikbennietgoed:I- en heb het boek Manga tekenen Romantiek van Christopher Hart, echt een super goed boek!

    x


    love me for what I am, don’t hate me for what I’m not.

    Er is een manga genaamd 'Bakuman' die over mangaka gaat. Daarin kan je dus goed zien hoe manga gemaakt wordt.


    Jrock, because "actually, that's a man" is always a good way to start a conversation.

    Ik zoek gewoon afbeeldingen van anime op internet op.
    daar geef ik mijn eigen draai aan.
    mijnen komen er meestal te evil uit T_T

    Atmosphere schreef:
    Allemaal getekend, in Japan beginnen mensen vanaf heel klein al met goed tekenen, omdat het in hun cultuur zit. Om als nederlandse/europese goede manga te maken, moet je al héél goed kunnen tekenen, en een aparte style hebben om aan die wereld toe te voegen. Haast onmogelijk dus. Ik heb er een presentatie over gezien van 2 nederlandse mensen die naa een Japanse school gingen om te leren Mangaka te worden.

    Een vriendin van mij kan wel manga tekenen!


    Ik ben gemeen xoxo