• Ja, daar zat ik toen net aan te denken, niet omdat ik het zelf wil doen maar door gisteren. Weet je, ik weet eigenlijk niet wat ik moet vinden van mensen die zelfmoord plegen. De mensen vechten er juist tegen om het niet te doen maar uiteindelijk word het gewoon allemaal te veel een keer. Ik weet ook niet of ik het juist dapper moet vinden omdat ik er zelf nooit de moed voor zou hebben.. Wat vinden jullie ervan? En nu niet gelijk zeggen van 'die mensen zijn gestoort' als je er nog nooit zelf over na hebt gedacht(ik ben er van overtuigt dat bijna iedereen wel eens aan zelfmoord heeft gedacht namelijk).
    Dus; Wat vinden jullie van zelfmoord en de mensen die er vele pogingen tot gedaan hebben?

    Jullie hoeven er natuurlijk verder niks over te zeggen, want iedereen heeft wel af en toe problemen, de ene erger dan de anderen en daar hoeft natuurlijk niet iedereen van af te weten als je het privé wilt houden. (:

    Let op: Dit moet géén aansporingstopic worden anders laat ik het sluiten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen na aanleiding van dit topic hen juist 'moed geeft' om het te volbrengen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2010 - 15:55 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Die mensen zijn gelukkig he! ze hebben zelf hun einde gekozen..


    Keep calm and love Zayn Malik =)

    Cayenne schreef:
    Die mensen zijn gelukkig he! ze hebben zelf hun einde gekozen..

    Gelukkig?
    Die mensen zijn juist totaal níet ongelukkig. Jezelf van het leven beroven lijkt me niets voor een persoon die gelukkig is. Dat vind ik echt een absurde opmerking.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Witherwings schreef:
    (...)
    Gelukkig?
    Die mensen zijn juist totaal níet ongelukkig. Jezelf van het leven beroven lijkt me niets voor een persoon die gelukkig is. Dat vind ik echt een absurde opmerking.

    ze bedoelt volgens mij dat wanneer de mensen zelfmoord plegen, gelukkiger zijn. denk ik ?


    Life is a beautiful struggle

    ik ga hier niet op in...


    #WWED - What Would Emma Do?

    ik vind dat zelfmoord weg rennen is van je problemen, en de mensen hebben gewoon iemand nodig die hun laat inzien dat het niet goed is en dat ze wel geweldig zijn ofzo.

    ik weet niet wat ik ervan moet vinden.... Misschien zijn degene die zelfmoord hebben gepleegd wel beter af. Zijn ze gelukkiger nu...
    Begin dit jaar heeft iemand bij ons op school zelfmoord gepleegd, die weken hebben we weinig gedaan en veel leraren raken nu overspannen. Maar die jongen had Asperger en hij was niet meer gelukkig.. Dus misschien was dit wel de enige oplossing voor hem..


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    maaikinios schreef:
    ik vind dat zelfmoord weg rennen is van je problemen, en de mensen hebben gewoon iemand nodig die hun laat inzien dat het niet goed is en dat ze wel geweldig zijn ofzo.

    wat nou als je niemand hebt ? en wat nou als er écht geen andere uitweg is ?


    Life is a beautiful struggle

    Kingston schreef:
    (...)
    wat nou als je niemand hebt ? en wat nou als er écht geen andere uitweg is ?
    daar heb je gelijk in,,,


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    KimKibum schreef:
    (...)

    hoe bedoel je met gedachtengang - ik snap je niet :$-

    Gewoon, die dingen/gedachten die in hun hoofd rondspoken, zeg maar :')


    "I shut my eyes in order to see.'

    Aangezien dat verleden mij nog steeds achtervolgt, ga ik het echt niet uitleggen.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Mijn vader heeft zelfmoord gepleegd en ik vind het verschrikkelijk laf en egoïstisch, maar tegelijk ook verschrikkelijk dapper. Maar in mijn vader zijn geval vooral de eerste twee. Hij heeft mijn hele jeugd al verpest dankzij zijn alcoholverslaving en nét toen ik hem leerde kennen, net toen hij eindelijk eens van de drank af was, deed hij dat. Als je altijd al het gevoel hebt dat je nooit genoeg bent dan is dat een extra klap. Dusja, het is moeilijk voor mij om hier over te oordelen. Een vriendin van mij heeft meerdere malen pogingen gedaan en ik heb haar er steeds uit gepraat.

    Ik vind zelfmoord laf en egoïstisch, maar je eigen leven nemen is ook niet iets wat me bepaald makkelijk lijkt, us tegelijk vind ik het dapper.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Mijn ex heeft een poging gedaan zichzelf op te hangen, maar is op het laatste moment er toch niet mee doorgegaan. Maar nu gaat het gelukkig weer goed met hem (:

    Ik zou dat zelf echt niet kunnen, al voel ik me nog zo kut.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik heb er wel eens aan gedacht, maar ik had er ook de moed niet voor. Ik wilde het voor mezelf wel, maar ik kon het mijn familie niet aandoen. Ik wilde niet zo egoïstisch zijn.
    Uiteindelijk ben ik eruit gekomen, en voel ik me nu al jaren weer gewoon happy (: Er is eigenlijk bijna altijd wel een oplossing voor een situatie. Punt is alleen dat je dat niet meer ziet, als je op het punt staat om zelfmoord te plegen.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik denk daar ook best vaak aan, ik ken ook een aantal mensen die 't gedaan hebben enzo. maar ik zou er ook niet de moed voor hebben om het te doen.


    Smile and live.

    Ik moet eerlijk zijn, ik heb erover gedacht om het te doen. Maar ik ken een meisje die lachend tegen me in de schoolgangen zei: ‘Haha, ja ik heb daar ook wel eens- haha, over gedacht!’ Like, serieus dat vind ik dom. Maar even ontopic. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik denk wel niet dat ze egoïstisch zijn. Je moet jezelf voorstellen in de situatie waar hun in leven, en dan kijken hoe jij zou reageren, en wat jij zou doen. En ik denk ook wel dat de mensen die zelfmoord willen plegen denken over hoe het zal gaan met hun nabestaanden. En in de meeste gevallen denk ik dat diegene denkt dat hun beter af zijn zonder hem/haar. Zoiets in ieder geval.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.