• Hey,

    Ik stoor me er echt ontzettend aan als ik een story zit te lezen en er zijn dan expres spelfouten gemaakt. En dan heb ik het niet over werkwoordsvormen, maar echt dat er schuttingtaal en msntaal wordt gebruikt en dat stoort mij. Ik heb er geen problemen mee dat iemand dyslectisch is, of niet weet hoe je een woord moet spellen, maar daarvoor heb je nog altijd een spellingscontrole.

    Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie het ermee eens, en moeten we er wat aan doen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je kan er niet echt iets aan doen. Het is een schrijfstijl, en als ze het fijn vinden om zo te schrijven, mij goed. Maar het is helemaal niets om te lezen, vind ik ook.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Daarvoor heb je toch de bètareaders? En als de mensen het zelf schrijven is het ook hun eigen keuze om hulp te vragen aan bèta's of niet. Ik denk dat de enige oplossing voor jou is om of de spellingsfouten door de vingers te zien of het verhaal niet te lezen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Niks, het is je eigen keuze hoe je schrijft.
    Irriteer je je eraan dan heb je pech..


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    ik erger me niet aan misschien omdat ik dyslectisch ben. maar zelf met spellings controle blijft spellen moeilijk omdat dat allen het verkeerde woord komt -.-'


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik ben het met je eens,
    sommige kinderen van 10 jaar ofzo die hier op Q zitten en een story schrijven weten geen eens wat aanhalingstekens zijn ;s
    daar irriteer ik me aan..


    Me so good.

    Ik stoor me er zelf ook altijd heel erg aan, daarom lees ik dat soort verhalen gewoon niet.


    Be yourself

    Ligt eraan wat je schuttingtaal vind. Ik gebruik fuck, shit enzo ook wel es in verhalen, en dat zie ik niet zozeer als een probleem ofzo. Tuurlijk, je moet het niet overdrijven, maar toch.


    Sarcasm's the body's natural defense against stupid.

    ReinaxSergio schreef:
    Niks, het is je eigen keuze hoe je schrijft.
    Irriteer je je eraan dan heb je pech..


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Het is soms wel irritant. Ik heb altijd het gevoel dat ik het moet verbeteren. Maar als mensen het zelf fijn vinden om afkortingen te gebruiken, moeten ze dat vooral doen. Maar dan moeten ze niet erop gaan rekenen dat ik het ga lezen.


    Our perspective only changes when we change our position.

    Ik heb er al eens een topic over gemaakt, met tips e.d., maar echt tegengaan doe je het toch niet.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik heb trouwens ook dyslectie en dat heeft er niet altijd iets mee te maken (:
    Schutting taal en expres fouten maken als 'jy' is iets totaal anders dan per ongeluk een t achter een woord te vergeten.


    Be yourself

    ja,dat is vervelend (:
    Maar ik vind het sowieso vervelend als mensen echt veel spelfouten maken.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Tja, je kunt er weinig aan doen, denk ik. Maar ik ben het met je eens, en het is tenslotte ook geen grote moeite om je tekst even in word te plakken (die heeft spellingcontrole) of tenminste nog een keer door te lezen, om de fouten er uit te halen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    DarkLavigne schreef:
    Het is soms wel irritant. Ik heb altijd het gevoel dat ik het moet verbeteren. Maar als mensen het zelf fijn vinden om afkortingen te gebruiken, moeten ze dat vooral doen. Maar dan moeten ze niet erop gaan rekenen dat ik het ga lezen.

    Ik vind het niet fijn,maar als een story zo is geschreven lees ik hem niet. Probleem opgelost.
    Weet je wat ik nog irritanter vind,als de zins opbouw niet klopt. Dan heb ik nog liever spelfouten.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2010 - 14:32 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall