• Hey,

    Ik stoor me er echt ontzettend aan als ik een story zit te lezen en er zijn dan expres spelfouten gemaakt. En dan heb ik het niet over werkwoordsvormen, maar echt dat er schuttingtaal en msntaal wordt gebruikt en dat stoort mij. Ik heb er geen problemen mee dat iemand dyslectisch is, of niet weet hoe je een woord moet spellen, maar daarvoor heb je nog altijd een spellingscontrole.

    Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie het ermee eens, en moeten we er wat aan doen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    ik vind het ook best vervelend. Bijvoorbeeld als mensen 'egt' schrijven. Dan leer je gewoon het verkeerde aan.


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Het is heel vervelend. Er is zo'n verhaal op Q, die geen hoofdletters of leestekens gebruikt. Zo irritant dat ik ben gestopt om te lezen...

    Dus dit...

    hallo zei de man wist ik veel wie hij was.ineens deed hij zijn handen in zijn broekzak en woelde er in. hij pakte een mes uit zijn zak. en toen werd ik er bang van want wat nou als hij me pakte en me ergens legde op straat...


    Zo irritant!

    Of van die woorden

    sgat, liefie,

    Smileys:(puh):PxD


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Hanoena schreef:
    Het is heel vervelend. Er is zo'n verhaal op Q, die geen hoofdletters of leestekens gebruikt. Zo irritant dat ik ben gestopt om te lezen...

    Dus dit...

    hallo zei de man wist ik veel wie hij was.ineens deed hij zijn handen in zijn broekzak en woelde er in. hij pakte een mes uit zijn zak. en toen werd ik er bang van want wat nou als hij me pakte en me ergens legde op straat...


    Zo irritant!

    Of van die woorden

    sgat, liefie,

    Smileys:(puh):PxD



    dat is inderdaad heel irritant.


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Dat is wel vervelend ja.


    My friends are my estate.

    Of echt totaal verkeerd vervoegde werkwoorden.
    Een -dt fout kan wel is, daar heb ik geen probleem mee maar ik las daarnet een story, de ene -dt fout na de andere,en dan ook echt dingen als 'plaagte ik'
    Dat vond ik er toch wel overgaan (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik probeer een beetje Vlaams te schrijven in mijn story's, omdat het een komisch effect geeft en ik het persoonlijk leuk vind om in een verhaal te verwerken. 't Is nu wel niet zo dat ik dialect ga schrijven, maar gewoon typische (correcte) woorden en zinnen die alleen Vlamingen gebruiken. ^^

    Msntaal en dialect en zo zijn wel vreselijk, ja. ^^


    Let the Night embrace you

    Soms zijn het hele erge spelfouten en dat is irritant maar van die kleine daar moet je maar gewoon overheen kijken.

    Helemaal mee eens, ik vind het ook echt ontzettend irritant...


    Bad decisions make good stories.

    ik vind het ook wel een beetje irri:$


    Don't serch to love, love will find you.

    Lacie schreef:
    Ik probeer een beetje Vlaams te schrijven in mijn story's, omdat het een komisch effect geeft en ik het persoonlijk leuk vind om in een verhaal te verwerken. 't Is nu wel niet zo dat ik dialect ga schrijven, maar gewoon typische (correcte) woorden en zinnen die alleen Vlamingen gebruiken. ^^

    Msntaal en dialect en zo zijn wel vreselijk, ja. ^^
    Als je Vlaams gebruik in de dialogen vind ik dat wel leuk en kunnen, maar je tekst zelf in het Vlaams kan soms irritant zijn. (Jip en dat zegt een West-Vlaming)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    xSnoepjex schreef:
    Ik ben het met je eens,
    sommige kinderen van 10 jaar ofzo die hier op Q zitten en een story schrijven weten geen eens wat aanhalingstekens zijn ;s
    daar irriteer ik me aan..


    Excusez-moi? Volgens mij leer je al in het derde wat aanhalingstekens zijn.


    We love because he loved us first - John 4:19

    Phone schreef:
    Daarvoor heb je toch de bètareaders? En als de mensen het zelf schrijven is het ook hun eigen keuze om hulp te vragen aan bèta's of niet. Ik denk dat de enige oplossing voor jou is om of de spellingsfouten door de vingers te zien of het verhaal niet te lezen.


    dat laatste zinnetje is precies wat ik als eerste dacht.


    Alleen maar tranen van geluk

    Tja, je kunt helaas geen regels maken hoe je moet schrijven. Ik vind het ook vervelend als iemand zo schrijft. Maarja, ik klik dan gewoon een andere story aan. xd


    Never say Never

    Ik vind dat echt vreselijk irritant. Als een verhaal zo begint lees ik sowieso gewoon niet verder.

    De enige oplossing is stoppen met lezen. Van die story alleszins. Eventueel kan je de schrijver op de hoogte brengen, maar de kans dat die zijn/haar stijl veranderd, is klein.


    Frankly my dear, I don't give a damn.