• Ik heb dus een vriendin en in haar leven gaat zowat alles fout. Haar ouders zijn net gescheiden, ze heeft de hele tijd ruzie met haar vader, haar moeder heeft het er erg moeilijk mee en nu gaat ze ook nog eens verhuizen. Ze ziet het helemaal niet meer zitten, want wij (ik + friends) zijn haar enige steun en als ze gaat verhuizen heeft ze ons ook niet meer (nou ja op afstand alleen). Ze wil nu eigenlijk zelfmoord plegen. Ik heb het voor nu uit haar hoofd gepraat, maar ik denk dat ze het niet lang vol gaat houden. Ze kan er met bijna niemand over praten.
    Ik weet nu niet wat ik moet doen. Weet iemand misschien iets?

    Het gaat al weer goed met haar. We hebben haar naar een van de leraren op school gestuurd. Dat was een van de vertrouwenspersonen. Die heeft haar geholpen en met haar ouders gepraat.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2011 - 18:47 ]


    Happy Birthday my Potter!

    I Know how she feels
    Als ik quizlet niet had gehad was ik er allang niet meer geweest
    Laat zien dat je er voor haar bent en ga leuke dingen met haar doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    ASDRFGLAME schreef:
    Probeer haar duidelijk te maken dat het echt niet het einde van de wereld is, en dat het wél vol te houden is: Er zijn duizenden kinderen die het ook kunnen, en net zo veel die ergere dingen meemaken. Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, vind ik het een beetje.. Nja.
    Ontzettend veel mensen hebben gescheiden ouders.
    Ontzettend veel mensen hebben ruzie met één of meerdere ouders door de scheiding
    En over verhuizen zal ik niet eens beginnen.
    Ik denk dat dat zelfmoord plegen gewoon aandacht vragen is. Ik zeg niet dat dat nergens op slaat want ik snap best dat ze dat nodig heeft, maar het kan ook op een andere manier. Maak haar duidelijk dat de wereld niet stopt met draaien, en dat er altijd meer mooie dingen op de wereld zijn dan slechte dingen?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Quixotic schreef:
    Je kan zelfmoord heel moeilijk uit iemands hoofd krijgen, maar het kan wel. Wees met haar en praat met haar. Laat haar de leuke dingen van het leven zien en doe lekker gek. Misschien moeten jullie eens dingen doen, die jullie normaal nooit doen? Ga nou niet extreem de regels overtreden, maar verzin iets leuks. Ben er voor haar en steun haar. (:


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    ASDRFGLAME schreef:
    Probeer haar duidelijk te maken dat het echt niet het einde van de wereld is, en dat het wél vol te houden is: Er zijn duizenden kinderen die het ook kunnen, en net zo veel die ergere dingen meemaken. Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, vind ik het een beetje.. Nja.
    Ontzettend veel mensen hebben gescheiden ouders.
    Ontzettend veel mensen hebben ruzie met één of meerdere ouders door de scheiding
    En over verhuizen zal ik niet eens beginnen.
    Ik denk dat dat zelfmoord plegen gewoon aandacht vragen is. Ik zeg niet dat dat nergens op slaat want ik snap best dat ze dat nodig heeft, maar het kan ook op een andere manier. Maak haar duidelijk dat de wereld niet stopt met draaien, en dat er altijd meer mooie dingen op de wereld zijn dan slechte dingen?


    You are beautiful, you are love.

    JIJ, moet hulp gaan zoeken!
    Ze heeft hulp nodig, als je er nu niets aan doet gaat ze in een keer achteruit. Ik spreek uit ervaring. Ga hier mee naar school, een vertrouwens persoon of psycholoog. Ik heb het meegemaakt met een vriendin, ik hb geen hulp gezocht en nu is ze zo ver achteruit gegaan dat ze zich snijdt in haar polsen en dat ze over een half jaar al voor de trein kan springen. Het lijkt nu allemaal onschuldig, maar als het zo door gaat loopt het uit de hand!


    Kill them with kindness.

    Wishful schreef:
    Blijven volhouden.
    Praat met haar,doe leuke dingen met haar,bel haar élke dag,laat zien dat je er voor haar bent,...
    Laat haar niet alleen.
    Je kan het haar ouders ook vertellen of haar naar een psycholoog sturen ofzo...
    veel sterkte (flower)


    We accept the love we think we deserve.

    Quixotic schreef:
    Je kan zelfmoord heel moeilijk uit iemands hoofd krijgen, maar het kan wel. Wees met haar en praat met haar. Laat haar de leuke dingen van het leven zien en doe lekker gek. Misschien moeten jullie eens dingen doen, die jullie normaal nooit doen? Ga nou niet extreem de regels overtreden, maar verzin iets leuks. Ben er voor haar en steun haar. (:


    Firm believer of all that is magic

    Laat haar de zonnige kanten van het leven zien.
    Er zijn mensen die van haar houden, die haar steunen en zij is -misschien onbewust- een enorme steun voor jou en haar vrienden. Laat haar weten wat ze voor jou betekent, beschrijf haar karakter en leg haar alle mooie dingen uit die ze zou missen.


    Has no one told you she's not breathing?