• In België heb je dus 4 hoofdrichtingen : Aso , Kso , Tso en Bso.

    Aso : Algemeen secundair onderwijs : richtingen zoals latijn , Economie. En alleen Theorie eigenlijk en het wordt ook wel eens het 'hoogste 'genoemd.
    Tso : Technisch secundair onderwijs : Meer praktijk.
    Bso : Beroeps secundair onderwijs : Het meeste is praktijk.
    Kso : Kunst secundair onderwijs. Dus met kunst en een vriendin zegt dat je het zowat met Tso kunt vergelijken.


    Nu mijn vraag is wie wat volgt. en voor de Nederlanders wat jullie volgen en wat het zoal inhoud (:

    [ bericht aangepast op 29 dec 2010 - 19:09 ]


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    ASO Humane Wetenschappen, 3de jaar (krul)


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Economie wiskunde.

    VWO 5; Cultuur en Maatschappij.
    Engels
    Wiskunde A (van makkelijk naar moeilijk is CABD bij ons)
    Nederlands
    Geschiedenis
    Aardrijkskunde
    Frans
    Duits
    Biologie

    Ckv
    levensbeschouwing
    maatschappijleer

    en thuis leer ik Latijn omdat ik het altijd jammer heb gevonden dat ik geen gymnasium ben gaan doen. (Zoals Whipple al zei, er zit verder geen verschil tussen vwo en gymnasium, alleen de talen grieks/latijn.)

    [ bericht aangepast op 29 dec 2010 - 20:31 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ik volgde vier jaar ASO en twee jaar TSO. En nu zit ik in mijn eerste jaar hoger onderwijs - hogeschool.

    Mbo; SAW _O_
    Sociaal Agogisch Werk, dus met mensen. En ik ga richting de kleine kinderen (:


    -

    serieus, Aso? xD vage naam
    ot: ehm... ik moet dit jaar kiezen, ik ga NT (natuur en techniek) met gymnasium kiezen.


    Alis volat propriis

    Moderne Wetenschappen.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Aso? daar moest ik even om lachen ;x
    Ik doe 3 atheneum. (:


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Economie & Maatschappij, op het VWO


    I am an idiot, I move.

    Ik zit in het 3e jaar, en doe Vwo. Dit jaar moet ik een studierichting kiezen, ik denk dat ik Economie & Maatschappij ga kiezen.

    6 Sociale en Technische Wetenschappen

    Ik vind je uitleg trouwens niet helemaal kloppen. Op mijn school zijn er 3 TSO-richtingen. Maar 1 daarvan krijgt daadwerkelijk ook echt praktijk. Dat is ET -Elektro Technieken-. Dus ik vind die 'meer praktijk! niet op zijn plaats. Het is zelfs zo dat STW en Handel meer vakken hebben, dus veel meer theorie en veel meer examens en veel meer huiswerk dan ASO. Dus eigenlijk ik ASO niet 'het hoogste' en het moeilijkste.
    Ieder richting heeft zo zijn kwaliteiten en soms voor iemand in BSO, is BSO al hoog, gewoon van zijn kunnen.
    Nja, ik ben gewoon tegen het vooroordeel dat ASO het hoogste is en BSO het laagste.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    ASO - Humane Wetenschappen 5e jaar
    en nee dat is geen vuilbakrichting! het is zware leerstof

    [ bericht aangepast op 30 dec 2010 - 13:37 ]


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Economie & maatschappij, 4VWO (krul)


    Hope goes lost but never dies.

    Ik doe havo. Je hebt zegmaar gymnasium als hoogste met latijns en grieks en daaronder vwo (dat is hetzelfde als gymnasium maar zonder latijns en grieks) en daaronder is havo. En ik heb de profielkeuze natuur&techniek. Daarin zitten de vakken natuurkunde, scheikunde, Wiskunde B (wiskunde met het oplossen van formules enzo, dat moeilijke weet je wel), biologie en aardrijkskunde. En natuurlijk nog de verplichte vakken CKV, Nederlands, Engels, maatschappijleer en LO.


    To live would be an awfully big adventure

    ASO: Humane Wetenschappen - 3e jaar (:
    Edit: Zoals HeroHUNTER zegt: Het wordt zwaar onderschat. Het is een van de moeilijkste richtingen, een echte blokrichting. In de 3e graad moet je like 200 bladzijden blokken voor je examen. Het is psychologie etc., het tegengestelde van gemakkelijk :/

    [ bericht aangepast op 30 dec 2010 - 17:39 ]


    Has no one told you she's not breathing?