• Mijn zus en ik willen heel graag stoppen met roken, heeft er iemand tips om het vol te houden?

    xAlex


    If you obey all the rules, you miss all the fun!

    Gewoon geen sigaretten meer kopen of aannemen? Dan schijn je er binnen een week van af te zijn.


    I am an idiot, I move.

    Geleidelijk aan stoppen. Per week een sigaret minder.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Geen sigaretten meer kopen zou ik zeggen :Y)
    En ik heb gehoord dat veel sporten ook helpt (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    I don't know.


    <3

    Wist ik die maar (krul)


    -

    Nash schreef:
    Gewoon geen sigaretten meer kopen of aannemen? Dan schijn je er binnen een week van af te zijn.

    Koop kauwgom en als je zin krijgt in een sigaret, neem dan een kauwgom


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    per 1 / 2 dagen een sigaretje minder. Niet in 1 x stoppen. Dat is heel slecht voor je lichaam.

    Dunno, ik rook niet, dus heb ook geen tips om te stoppen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    gewoon geen sigaretten meer kopen, en als ze op zijn dan gewoon stoppen.


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Ik rook alleen op feestjes, maar ik merk wel dat ik de laatste tijd steeds vaker zin heb in een sigaret. Argh, kut. Volgens mij zou het nog best werken; gewoon elke x als je sigaretten wil kopen, denken: NEE!. En dan de winkel uitlopen. (:


    It's time to be happy again.

    Je kunt enkel stoppen met roken als je het écht wilt. Het is vaak enkel gewoon een teken van eigen zwakte als je weer sigaretten gaat kopen. Jezelf doornemen dat je echt wilt stoppen met roken. Ik ben gewoon van de ene op de andere dag gestopt, maar er zijn denk ik niet zo heel veel mensen die dat zomaar volhouden. Als ik jou was (jij kent jezelf natuurlijk het beste dus dat moet je dan zelf maar kijken (nerd)) zou ik gewoon eerste even een week of twee/drie afbouwen en dan stoppen. Duidelijke grensen en goalen voor jezelf stellen. Zoals bijvoorbeeld zeggen. Tot die en die rook ik nog zoveel sigaretten op een dag. Dan zoveel en dan zoveel. Of ik mag zolang doen met een hele pakje sigaretten.

    Je moet wel consequent blijven anders heeft dat natuurlijk geen zin (nerd). Succes!


    Wie du mir, so ich dir.

    *Nicotine
    *Iets anders tussen in je mond steken al sje wilt roken bv een wortel ofzo
    *Een glas water drinken
    *Acupuntuur
    *Hypnose
    *Al je sigaretten in de vuilbak gooien en snel weglopen als je er in de winkelrekken ziet liggen:Y)

    ~meeste tips hebt ik van tv hoor, ik zelf rook niet~
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Ik ben gewoon van de een op de andere dag gestopt. Niet van te voren bedacht van : okee dan en dan ga ik stoppen, eerst nog deze pakjes op, nee meteen stoppen. Daarna (de eerste maand) geen pauze meer gaan houden bij mijn vrienden die roken. Na een maand kreeg ik wel weer de drang naar een sigaret, maar dan is het al redelijk makkelijk om het niet te doen. Het wordt steeds makkelijker, en hoe stom het ook klinkt, je gaat het vergeten.
    Wat ook echt een stimulans was voor mij, was dat een vriendin van me de deal met me had gemaakt dat als ik 1 maand gestopt was, ik een taart zou krijgen van haar. Daardoor heb ik het voornamelijk vol gehouden. Niet omdat ik de taart wilde, maar ik wilde het 1 maand doel gewoon bereiken. Die traditie hebben we erin gehouden, en nu bij 3 maanden kreeg ik er weer een. Bij een half jaar weer, bij 1 jaar, bij 3 jaar, bij 5 jaar en ga zo maar door.
    Als ik het kan, kan jij het ook! Sowieso. Ik heb 4 jaar gerookt ofzo..
    Ben nu al 3,5 maand gestopt!
    Jee, het is wel een heel lang verhaal geworden.. Well, ik hoop dat het je lukt! =D
    <3

    [ bericht aangepast op 7 jan 2011 - 14:05 ]


    Bad decisions make good stories.

    Kauwgom en nagelsbijten x'd