• DEN HAAG (ANP) - Sms ff bondige clips is het nieuwe ezelsbruggetje voor de zeventien landen die de euro als munteenheid hebben. Dat heeft Genootschap Onze Taal vrijdag laten weten. Het liet mensen stemmen op vijf inzendingen ter vervanging van ding flof bips uit het begin van de geschiedenis van de euro.

    Door de uitbreiding van de eurozone moest er een nieuw ezelsbruggetje komen, waarin ook onder meer Slovenië voorkomt.

    In totaal deden 2570 mensen mee aan de 'verkiezing'. Sms ff bondige clips kreeg 26 procent van de stemmen, op de voet gevolgd door Cobi's sms: pin ff geld (23 procent). De andere opties waren: sms ding flof biceps (20 procent), cd, gsm of fles in bips (16 procent) en begin sf-films op cd's (15 procent).


    Op volgorde van de letters van het nieuwe ezelsbruggetje zijn de landen van de eurozone: Slovenië, Malta, Slowakije, Frankrijk, Finland, België, Oostenrijk, Nederland, Duitsland, Ierland, Griekenland, Estland, Cyprus, Luxemburg, Italië, Portugal en Spanje.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2011 - 12:03 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Leuk ezelsbruggetje hor. >.<


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Haha, ik dacht echt waar gaat die topic over?:P maar nu weet ik het! Handy:)


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    ik vind het vaaaag noem het verdom... gewoon Europa xD


    When words fail music speaks

    die heb ik op RTL gezien. Die is leuk.

    Ik dacht al, waarom staat dat overal op twitter :')
    lol


    There are several things that I have been doing wrong.

    Vind die best wel grappig :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    haha, droog 8D


    Hope goes lost but never dies.