• Ik heb zojuist de laatste boodschap van mijn vader aan mij gevonden. Het is bijna drie jaar geleden dat hij zelfmoord heeft gepleegd en ik heb pas vandaag zijn allerlaatste boodschap aan mij gelezen.

    Voor de mensen die nu denken 'Hé? Hoe kan dat nou?' ik zal het even uitleggen. Mijn vader had een kladblok. Dit kladblok lag open op de songtekst 'All my tears' van Emmylou Harris toen ze hem vonden. Dit was een nummer dat hij graag op zijn begravenis wild een was een laatste boodschap naar alle mensen die om hem gaven. Al was het niet echt een boodschap, maar slechts een herinnering aan wat hij op zijn begravenis wilde. Deze songtekst is door mijn familie uit het kladblok gescheurd, omdat ze hem in wilden scannen enal. Ik wist dat er meer in stond, maar besteedde er niet veel aandacht aan, want mij werd verteld, dat die songtekst het enige was wat van belang was.

    Vandaag vond ik dat kladblok terug en wilde het eigenlijk weggooien. Toen besloot ik het nog één laatste keer door te bladeren. Toen kwam ik helemaal achteraan een songtekst tegen. Deze songtekst zat achter die van 'All my tears' en heet 'Calling my child home'. Dit is dus de laatste boodschap van mijn vader aan mij, het laatste ooit dat hij geschreven heeft. En ik weet dat ik de enige ben die hem ooit had kunnen begrijpen, de enige die had kunnen zien dat het mijn boodschap was. Vooral aangezien het originele nummer 'Calling my children home' heet. Mijn vader heeft het speciaal voor mij het hele nummer aangepast...

    Drie jaar, en pas vandaag zag ik het.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Poseidon schreef:
    Wow, dat is speciaal. Drie jaar is kort, sterkte. <3
    Ben je eigenlijk blij dat je het hebt gevonden of heb je meer iets zo van 'Bah, dit had ik eigenlijk niet willen lezen'? Ik denk niet dat mijn vader me iets heeft achtergelaten. Hoog waarschijnlijk niet in ieder geval. Sterkte, meis! (:


    Ik weet nog niet helemaal hoe ik me voel. Ik ben blij, maar verward. Toch doet het wel iets met me, dat er toch iets is van hem, dat specifiek aan mij gericht is.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Geez, sterkte schatje. Dat is wel heel mooi van je vader.


    #WWED - What Would Emma Do?

    PUKKELxDING schreef:
    Mijn god... -knuffel-


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Aaw, nou heel veel sterkte ermee!


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    wow , ik vind dit echt bijzonder ontroerend!


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Courtesan schreef:
    (...)

    Ik weet niet precies hoe ik me voel. Toen ik het eerst las, was ik serieus helemaal enthousiast en opgewonden, omdat ik het gevonden had en het begreep. Ik riep mijn moeder, vroeg haar wat dingene en opeens kwamen de tranen en werd ik gewoon letterlijk ziek er van. Nu is het een beetje onwerkelijk, ik tril heel erg en heb het gevoel dat ik steeds weer ga beginnen huilen.

    Ik ben blij dat ik het gevonden heb, al is het laat, maar het scheurt toch wel een paar oude wonden weer open. Het is verwarrend, om het zacht te zeggen. Maar toch geeft het me wel een warm gevoel, dat ik toch nog iets heb van hem dat specifiek aan mij gericht is.
    Ja kan ik me voorstellen. Toch ben ik wel heel blij voor je. Misschien kun je nu dingen een plaatsje geven (of in ieder geval beter) wat eerst niet helemaal lukte of misschien helemaal niet. Wat zei je moeder er verder nog over? Die zal er denk ik ook wel van geschrokken zijn of niet?


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Ja kan ik me voorstellen. Toch ben ik wel heel blij voor je. Misschien kun je nu dingen een plaatsje geven (of in ieder geval beter) wat eerst niet helemaal lukte of misschien helemaal niet. Wat zei je moeder er verder nog over? Die zal er denk ik ook wel van geschrokken zijn of niet?


    Ik denk dat dat inderdaad makkelijker gaat lukken nu. Het is verbazingwekkend dat je eerst zoiets moet vinden, om er achter te komen dat je het niet zo goed verwerkt hebt als dat je eigenlijk dacht.

    Mijn moeder die was ook redelijk geschrokken ja. Mijn ouders waren wel gescheiden, maar dat is altijd een goede vriendschap gebleven, dusja. Ze zei ook, dat nu ze het zo las, het inderdaad alleen maar een boodschap voor mij kan zijn geweest. Maar die was ook aardig geschrokken ja, die had het ook niet verwacht.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Man, dat is toch wel heftig...
    Toch wel fijn dat je het nog gevonden hebt. Of vind je van niet?
    In ieder geval veel sterkte!


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Oh gosh, sterkte. Aan wat ik hierboven heb gelezen, leid ik af dat je vader een bijzonder persoon was. En ik denk dat hij het beste met je voor had, ondanks alles.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Morgaine schreef:
    Oh gosh, heftig! Sterkte!


    live the life you love

    Wauw, heftig!
    echt superveel sterkte(flower)

    Ik weet eigenlijk niet wát ik moet zeggen, ik denk dat dat genoeg zegt...

    Genius schreef:
    Wauw dat is niet zomaar wat. Maar wel fijn dat je het uiteindelijk gezien hebt, denk ik. Sterkte nog (flower)

    Hoe stom ik het ook persoonlijk vind om in dit type topics te gaan quoten... Ik zou er niet meer over kunnen zeggen.


    effort never betrays you

    Deserted schreef:
    Man, dat is toch wel heftig...
    Toch wel fijn dat je het nog gevonden hebt. Of vind je van niet?
    In ieder geval veel sterkte!


    Ja, wel fijn dat ik het hem gevonden =]

    @Allemaal: Dank jullie wel <3


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    wow!!
    dat is inderdaad heel heftig...
    sjeees..

    sterkte!!


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky