• De stelling van vandaag luidt:
    Geloof, bijvoorbeeld het christendom of de islam, is enkel angst voor wat er gebeurt als je dood gaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Oneens, maar ergens zit er toch wel wat in.
    Ik kan me voorstellen dat ongelovige mensen zo over geloven denken.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2011 - 9:57 ]


    Simple, but effective.

    eens maar,het is niet alleen angst om dood te gaan maar het speeld wel een hele grote rol
    maar meestal is het wel de oorzaak als ienand gelooft als je bang bent voor de dood

    Oneens.


    “Love is a contradiction.”

    Niet alleen voor wanneer je doodgaat, maar ook de onwetendheid over dingen die er gebeuren en welk we niet kunnen verklaren. Ik ben het hier wel mee eens ja, maar wel als een onder andere.


    Life is hard and then we die

    Oneens.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2011 - 11:29 ]

    oneens, een geloof is dat je gelooft voor een god of meedere goden en niet voor de dood.


    emo zijn betekent voor mij mezelf uiten!!!

    Onder andere, ja. Het is een antwoord op alles waar de mensen geen antwoord op weten. En wat gebeurd er na de dood? Dat weet niemand. Daarom is dat altijd een onderdeel van het geloof. Natuurlijk is het op meerdere onderwerpen gebaseerd. Er is zoveel wat wij niet weten en wat we wel willen weten. En we willen er over na kunnen denken zonder dat het ons angst aanjaagt en daardoor is het geloof ontstaan.


    To live would be an awfully big adventure

    oneens


    All I need is your love

    Oneens.


    Even a white rose has a black shadow.

    Oneens. Mensen zoeken antwoorden op vragen, die ze zelf niet kunnen beantwoorden. Er zullen vast mensen zijn die geloven omdat ze bang zijn voor de dood, maar het is niet enkel om de angst te onderdrukken.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Oneens. Het gaat ook over de rest van je leven; welke waarden je belangrijk vindt, hoe je wilt leven,...


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Oneens.


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    Oneens. Ik ben niet gelovig en ik snap de mensen die geloven ook niet helemaal, maar ik denk niet dat dat de reden is waarom ze geloven :'D


    -

    oneens ...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    ik ben er wel mee eens


    Shoganai i ne~