• De stelling van vandaag luidt:
    Geloof, bijvoorbeeld het christendom of de islam, is enkel angst voor wat er gebeurt als je dood gaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Geen mening. Heb sowieso niks met geloven. Vind het onzin.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Voiceless schreef:
    Oneens, ik ben zelf gelovig en absoluut niet bang voor de dood. Maar dat komt niet door het feit dat ik in God geloof.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    oneens


    I'm a black cat that brings misfortune... Deal with it.

    Oneens, je geloof kan je helpen door moeilijke tijden te gaan, en je hoop geven voor later. Maar het is niet per se een angt voor de dood.

    Oneens.


    I´m nothing special.

    Eens, Ik vind geloof onzin.
    Maar ik heb er wel respect voor.


    “There is no heaven, there is no hell, except here on Earth.” - Anton LaVey.

    ONEENS!!

    Cauchemar schreef:
    Oneens. Het is een antwoord op vragen die mensen nog niet kunnen beantwoorden.


    When I was born the devil said damn competition >.<

    Ik ben het oneens met deze stelling, Waarom zou het de angst zijn?
    Van angst ga je niet geloven.. God is er voor ALS je angst hebt, dan vind je troost en warmte.. Veiligheid.


    Thanks for loving me, cuz you're doing it perfectly :)

    Primrose schreef:
    Euh, volgens mij niet :')


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Oneens..
    Ik ben zelf Moslim en ik geloof ook niet in een leven na de dood.


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Oneens.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Oneens xd


    Save me from myself.

    Eens, onzekerheid over wat er na de dood gebeurt is er altijd. En het geloof helpt deze onzekerheid weg door te zeggen dat er bv. een hemel is. Ik denk dat het ingeval een grote rol speelt bij het geloof.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Phone schreef:
    Eens, onzekerheid over wat er na de dood gebeurt is er altijd. En het geloof helpt deze onzekerheid weg door te zeggen dat er bv. een hemel is. Ik denk dat het ingeval een grote rol speelt bij het geloof.