• De stelling van vandaag luidt:
    Niemand heeft een vrije wil

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens. Uiteindelijk wordt je gedwongen, ookal is het onbewust.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Eens. Je word als het ware 'gedwongen' om keuzes te maken in je leven, of die keuzes nou vrijwillig zijn of niet.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Eens.


    Numbers.

    oneeens


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Eens.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Qlimax schreef:
    Eens. Je word als het ware 'gedwongen' om keuzes te maken in je leven, of die keuzes nou vrijwillig zijn of niet.


    -

    Qlimax schreef:
    Eens. Je word als het ware 'gedwongen' om keuzes te maken in je leven, of die keuzes nou vrijwillig zijn of niet.

    Qlimax schreef:
    Eens. Je word als het ware 'gedwongen' om keuzes te maken in je leven, of die keuzes nou vrijwillig zijn of niet.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Oneens. Waarom zouden we geen vrije wil hebben? Wij kiezen zelf welke keuzes we maken. Dat we keuzes moeten maken komt niet doordat wij geen vrije wil hebben. Als jij die keuze echt niet wil maken, kan je dat toch aangeven? Over alles mag je zelf nadenken, zelf kiezen, zelf beslissen. Misschien niet 100%, maar we hebben in zekere zin een vrije wil.


    To live would be an awfully big adventure

    Oneens, vrijheid maak je voor jezelf.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik denk het wel, maar voor je gevoel kies je het zelf, dus je merkt het niet. (:


    Als ik val, sta ik op. Als ik sta, val ik op.

    Oneens. Ik geloof dat je pad voor een gedeelte is uitgestippeld, maar dat je er zelf invloed op hebt door de keuzes die je maakt.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    95% van het leven is toeval, de overige 5% zijn keuzes die je maakt. Let's say dat dan 4% van die keuzes beïnvloed worden door anderen, dan hou je 1% vrije wil over. Denk ik. Goeie stelling, denk dat de psychologie hier ook wel even zoet mee is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Niet met alles, op sommige gebieden wel. Ik denk dat je vrije wil er voor een gedeelte wel is, maar door anderen wordt bepaald dat je bijvoorbeeld naar school moet.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Soms wel, soms niet.


    this ring here represents my heart.