• als eerste wat voor-na foto's.

    -De Japanse minister heeft zojuist afgekondigd dat Japan in 'de grootste crisis zit sinds de tweede wereldoorlog'.
    -Japan heeft 100.000 soldaten ingezet.
    -Er wordt gevreesd voor 10.000+ doden. (officiele dodental is 2414)
    -Het noorden zit zonder stroom.
    -Het zuiden kampt met een actieve vulkaan die as 4km de lucht in spuwt.
    -Het westen kampt met water, aanspoelende lichamen, en kerncentrales
    -De schatting is dat er al ongeveer 160 mensen besmet zijn met radioactieve stofdelen.
    -Momenteel zijn er in 3 reactoren problemen met het koelsysteem, waarbij er in 2 reactoren meltdowns bezig zijn (reactor 1 is voor mij onbekend, reactor 3 zit vol plutonium). Japan probeert deze tegen te gaan door stoom vrij te laten met radio actieve deeltjes, en het systeem te koelen met zeewater.
    -De wolk zal een mogelijke route volgen over de pacific naar Canada en Amerika
    -De weersvoorspellingen voor het getroffen gebied zijn sneeuw, regen, en daling tot onder het vriespunt
    -De japanners wordt aangeraden om plastic over de kleding te dragen en gebruik te maken van mondkapjes als ze buiten zijn tijdens een regenbui vanwege nucleaire neerslag. Ook zijn jodiumtabletten geen luxe.

    -er heeft een explosie plaats gevonden in reactor 2
    -er is brand uitgebroken in reactor 4
    -zoals het er nu uitziet en de windsnelheid/richting hetzelfde blijft komt de wolk met radioactieve deeltjes deze avond in tokio aan.
    -de stoom de nu vrijkomt is gevaarlijk voor de samenleving en mensen binnen een straal van 20km zijn geëvacueerd, binnen 30km wordt aangeraden om binnen te blijven met gesloten ramen en deuren.
    -banken blijven geld in de economie pompen om niet weer in een recessie te komen

    Note: Dit zijn enkele onderwerpen waar CNN, NHK en N24 zich mee bezig houden

    [ bericht aangepast op 15 maart 2011 - 7:18 ]

    Damn, in dat ene hele land gaat àlles fout! O_o
    Ik heb nog nooit zo'n natuurramp gekend...
    Damn, ocharme die mensen!

    We mogen nu wel weer zo'n lied verwachten voor het goede doel. (Tsunami in Japan)


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    ... Ik denk dat we nu alleen nog maar kunnen hopen dat alles goedkomt, en dat er snel hulp komt.


    Hope goes lost but never dies.

    Zaida schreef:
    ... Ik denk dat we nu alleen nog maar kunnen hopen dat alles goedkomt, en dat er snel hulp komt.

    Inderdaad
    Jeetje mina zeg. =o


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Oh god, ik vind dit zo erg. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ach, dit soort dingen gebeurd. Tsja, wat kun je eraan doen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het is zo vreselijk wat die mensen allemaal moeten lijden.
    Misschien word wel straks heel het land verwoest! 0.o
    Oke, misschien niet heel het land. Maar Japan zal wel heel veel inwoners verliezen, en als dit allemaal voorbij is kost het hun miljoenen voordat alles weer hersteld is.


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Language schreef:
    Het is zo vreselijk wat die mensen allemaal moeten lijden.
    Misschien word wel straks heel het land verwoest! 0.o
    Oke, misschien niet heel het land. Maar Japan zal wel heel veel inwoners verliezen, en als dit allemaal voorbij is kost het hun miljoenen voordat alles weer hersteld is.


    Eerder miljarden. Alleen al de kerncentrales zijn/waren miljarden bedrijven.


    & Tja, het is verschrikkelijk voor die mensen, maar de natuur gaat zijn eigen gang ...


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Before and after
    http://www.abc.net.au/news/events/japan-quake-2011/beforeafter.htm
    Echt erg:O

    [ bericht aangepast op 14 maart 2011 - 10:12 ]


    Learn who you are before someone tells you who you should be.

    Ahw, dearest God, laat aub Japan weer gewoon leven.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Merte schreef:
    Ahw, dearest God, laat aub Japan weer gewoon leven.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    De Japanse nieuwsautoriteiten spreken al van 5000 doden.
    Ik zit er dan ook mee dat er in andere landen van een heel stuk minder doden wordt gesproken. Dit is echt serieus.
    Volgens mij zijn er echt minstens 10.000 mensen dood. Al die steden die verwoest zijn! Na dit hele gebeuren is Japan straks helemaal een derdewereldland. Kunnen ze weer van onder af aan beginnen.
    Shitshitshitshitshit.
    Ik vind het echt zooo zielig voor die mensen.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Language schreef:
    Het is zo vreselijk wat die mensen allemaal moeten lijden.
    Misschien word wel straks heel het land verwoest! 0.o
    Oke, misschien niet heel het land. Maar Japan zal wel heel veel inwoners verliezen, en als dit allemaal voorbij is kost het hun miljoenen voordat alles weer hersteld is.


    100 biljoen,voor verliezen, op zijn minst + nog 20 biljoen voor inwoners en dan ook nog ongeveer 40 biljoen voor schade aan infrastructuur.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Chiyo schreef:
    De Japanse nieuwsautoriteiten spreken al van 5000 doden.
    Ik zit er dan ook mee dat er in andere landen van een heel stuk minder doden wordt gesproken. Dit is echt serieus.
    Volgens mij zijn er echt minstens 10.000 mensen dood. Al die steden die verwoest zijn! Na dit hele gebeuren is Japan straks helemaal een derdewereldland. Kunnen ze weer van onder af aan beginnen.
    Shitshitshitshitshit.
    Ik vind het echt zooo zielig voor die mensen.


    Wees maar niet bang, japan is rijk genoeg om dit helemaal weer op te bouwen. De economie is maar met 5% gedaald. Ze hebben nog niet eens hulp gevraagd van andere landen, zo goed zijn hun hulpteams. :] Het komt allemaal wel goed. Alleen echt klote.. dat er 10.000+ mensen zijn omgekomen..


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Zaida schreef:
    ... Ik denk dat we nu alleen nog maar kunnen hopen dat alles goedkomt, en dat er snel hulp komt.


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Rickjuh schreef:
    (...)

    Wees maar niet bang, japan is rijk genoeg om dit helemaal weer op te bouwen. De economie is maar met 5% gedaald. Ze hebben nog niet eens hulp gevraagd van andere landen, zo goed zijn hun hulpteams. :] Het komt allemaal wel goed. Alleen echt klote.. dat er 10.000+ mensen zijn omgekomen..


    Niet te vergeten dat er ongeveer 80.000 mensen vermist worden ;x


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.