• Hoooi,
    Ik lees sinds een tijdje een serie die de aardkinderen heet, en dat zijn echt interessante boeken. Maar daar niet van, ik denk dat ik een stuk uit het eerste boek ga overtypen en dan op quizlet ga zetten. Zijn er mensen die het leuk lijkt? Hier gaat het over:
    DE STAM VAN DE HOLEBEER brengt ons terug naar het begin van onze beschaving, ruim 35.000 jaar geleden.
    De hoofdpersoon in Ayla, die de toekomst van de mensheid in haar bloed heeft. Bij een aardbeving heeft zij haar familie verloren. Als ze daarna eenzaam door het woeste land trekt, word zij verwond door een leeuwin. Met enige tegenzin nemen de leden van de Stam haar op. Door haar zuivere gelaatstrekken en grote inteligente is zij een buitenbeentje. Met haar omstuinige trots probeerts zij vele taboes die de oude cultuur van de Stam beheersen, te doorbreken en een eigen leven te leiden. De Stam van de holebeer is het verhaal over het ontzagwekkende mysterie van het onstaan van de mensheid en het drama van de menselijke stijd om te overleven.

    Het klinkt saai, dat dacht ik dus eerst ook, maar het is echt een spannend boek.
    Inleiding:
    Het naakte kleine meisje rende onder het afdak van huiden uit naar de steenachtige zandstrook in de kromming van het smalle riviertje. Het kwam niet bij haar op nog eens achterom te kijken. Ze had geen enkele reden om eraan te twijfelen dat het beschutte plekje en zij die daarbinnen waren er bij haar terugkomst nog zouden zijn.
    Ze wierp zich met veel gespetter in de rivier en voelde stenen en zand van de steil aflopende bedding onder haar voeten weggleiden. Ze dook in het koude water onder en kwam proestend weer boven; daarop begaf ze zich met zekere slagen op weg naar de hoge oever aan de overkant. Ze had al leren zwemmen voor ze lopen kon en was nu, op haar vijfde jaar, volkomen thuis in het water Dikwijls kon een rivier alleen zwemmen overgestoken worden.
    Het meisje plaste een tidje in het water rond, zwom wat heen en weer en liet zich ten slotte met de stroom meedrijven. Op het punt wasr de rivier zich verbreedde en over een bed van stenen krabbeldem stond ze op en waadde naar de kant; toen liep ze naar het strandje terug en begon daar mooie kiezels bijeen te zoeken. Ze had er juist een bovenop een stapeltje bijzonder fraaie neergelegt toen de aarde begon te beven.

    http://www.quizlet.nl/quiz/214795/de-stam-van-de-holebeer-1/
    xoxo

    Niemand?

    Ik heb wel eens van het boek gehoord, iemand had er zijn boekbesperking over ^^
    Sorry, ik dacht dat het wat anders was :P Me pa houd van die boeken hij heeft die hele serie in de kast staan...


    BAM!

    Mijn moeder dus ook ^^ Eerst leken ze me echt saai, maar ik had niets te doen dus ging ik ze lezen xD Maar ze zijn wel leuk.