• ik las namelijk in Eclips van Twilight het volgende:

    niets uit deze uitgave mag openbaar gemaakt worden door middel van druk, fotokopie, internet of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelike toestemming van de uitgever

    en hele veel mensen (waaronder ik) hebben geen toestemming, volgens mij.. maar wat kan er nu gebeuren??

    ik bedoel, het lijkt me wel stom als er ineens 1000 Quizletters worden aangeklaagd omdat ze een Fan Fiction verhaal maken, met die personages..

    maar goed, wat nu??

    [ bericht aangepast op 20 maart 2011 - 20:35 ]


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    @ Courtesan;
    Amen to that!

    en verder, niemand verbiedt het je om een personage te nemen dat Jasper heet, of Edward. Anders is Stephenie Meyer / wie dan ook best wel ziek als ie je aan gaat klagen.


    Hackers suck - and so do you, assh*le

    Secretus schreef:
    @ Courtesan;
    Amen to that!

    en verder, niemand verbiedt het je om een personage te nemen dat Jasper heet, of Edward. Anders is Stephenie Meyer / wie dan ook best wel ziek als ie je aan gaat klagen.


    dat wordt niet bedoeld..

    het gaat erom dat sommige mensen hele stukken uit het boek gebruiken..


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    volgens mij mag je niet het hele boek overtyppen ofzo, want dan verdienen de uitgevers niks meer. Wat we op Q doen, daar is niks mis mee. (hoop ik :X )


    "Son when you grow up, will you be the savior of the broken, the beaten and the damned?"

    Dat staat daar toch ook niet? :'D Fanfiction mag gewoon inderdaad (:


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    RINGDINGDONG schreef:
    Als je niks van het boek kopieert, maakt het niet uit

    Ehm er word zoveel gekopieerd, het idee, de eigenschappen, echt veel uit het boek.


    Crush crush you're my sugar rush. ~ <333

    Als je echt alles precies uit het boek gehaald hebt (Dus bijvoorbeeld de scene uit Eclipse dat ze bij de rivier rennen) dat je dan alles opgeschreven hebt rechtstreeks uit het boek, dát is strafbaar. Maar als je alleen quotes of karakters (of in sommige gevallen de legende) pakt, is het toch niet erg?


    My heart was taken by you, broken by you and now is in pieces because of you.

    RINGDINGDONG schreef:
    Als je niks van het boek kopieert, maakt het niet uit


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    ik denk niet dat het zo veel uitmaakt... en we apen een beetje na... maar das juist een compliment! als je iets naaapt dan doe je dat meestal omdat je het zo leuk vind dat jij het ook wilt! geen problemo dus :)


    Romeo, waar ben je? Je Julia heeft wat redding nodig hier.