• Ik moet daar serieus een pleidooi (= speech) over houden voor Nederlands, met 3 voorargumenten en 2 tegen argumenten. Ik heb dit al:

    Voor:
    - Ze heeft heel veel prijzen gewonnen. (uitgebreider)
    - Ze heeft heel veel tieners aan het lezen gekregen
    - ?

    Tegen:
    - Het is een buitenlandse schrijver dus verdient ze geen straatnaam in Nederland.
    - ?

    Dus ik vroeg me af: Kan iemand voor mij een vóor en een tegen argument voor deze stelling verzinnen? Alvast bedankt! (flower)
    PS: J.K. Rowling is de schrijfster van de Harry Potter boeken.


    Hope goes lost but never dies.

    Voor:Ze heeft een van de beste series ever geschreven?
    Tegen: Het is maar een schrijfster.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik denk dat ze die in Engeland al heeft?


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Tegen: Er zijn genoeg andere goede schrijvers
    Voor: Haar boekenserie was zo'm groot succes?

    bah hier ben ik slecht in..


    Me so good.

    voor: ze heeft geweldige boeken geschreven en mensen van alle leeftijdsgroepen aan het lezen gekregen
    tegen: als zij een straatnaam krijgt, moeten alle bekende mensen een krijgen.
    jah sorry ik ben niet echt goed in dat soort dingen,
    ik krijg amper huiswerk op school (1 papier per week)

    *Waarom verdient. Sorry. (A)
    En verder weet ik ook niet meteen iets. ;3 Zal er nog even over nadenken.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Er zijn ook veel kinderen die haar boeken niet lezen, en niet wilt dat ze een eigen straatnaam krijgt -tegenargument


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    RESURGAM schreef:
    *Waarom verdient. Sorry. (A)
    En verder weet ik ook niet meteen iets. ;3 Zal er nog even over nadenken.

    Ik twijfelde al, heel erg. Heb minstens een minuut naar het scherm gestaard en toen had ik maar schijt :'D


    Hope goes lost but never dies.

    - Haar boeken zijn verfilmd
    - Iemand als *vul naam in* heeft ook een straatnaam gekregen voor iets onbenulligs, waarom zouden we haar dan niet een straatnaam geven?
    - Ze wordt over de hele wereld gelezen


    Life is hard and then we die

    Zaida schreef:
    (...)
    Ik twijfelde al, heel erg. Heb minstens een minuut naar het scherm gestaard en toen had ik maar schijt :'D

    Haha, dat ken ik. x'D Ik dacht ook al: 'Als het nu juist was, is het voor mij echt verschrikkelijk gefaald', maarja... (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ze is maar een schrijfster, zo kan je aan Stephenie Meyer ook een straatnaam geven, er zijn veel mensen die meer eer hebben om een straatnaam te krijgen, denk maar aan schrijfsters uit de oude engelse literatuur.

    Ik weet niet direct een voor.

    Ze is bekender dan de meeste (of àlle) plaatselijke burgemeesters uit nederland, die toch ook een straatnaam krijgen.
    (Of bij ons in België zijn er toch heel veel straatnamen van mensen die niemand kent. Mijn eigen straat, bijvoorbeeld.)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Voor:
    - Ze heeft een van de beste boeken series, geschreven die wereldwijd bekend zijn geworden 8D.
    Tegen:
    - Er zijn wel meerdere goede schrijvers die ook een straatnaam zouden moeten verdienen.
    (woow rare zin.)


    Everything is worse without music.

    Olaya schreef:
    Er zijn ook veel kinderen die haar boeken niet lezen, en niet wilt dat ze een eigen straatnaam krijgt -tegenargument


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Waarom eigenlijk een straatnaam? Waar is dat voor nodig O.o
    Ik zeg als tegen: een straatnaam is sowieso al onzin (:


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Nevada schreef:
    Voor:Ze heeft een van de beste series ever geschreven?
    Tegen: Het is maar een schrijfster.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'