• Ja, mijn bijlesleraar zegt dat ik mogelijk dyscalculie heb en ik vraag me dus af waar/hoe ik dat kan laten testen en wat ik allemaal moet doen bij die test. Show me your answers! :3


    your eyes are like stars in the night.

    Ik heb geen idee wat dat eigenlijk inhoud, dus ik zou het niet weten..
    Sorry!


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Dyscalculie is een rekenstoornis die dikwijls samengaat met nog een aantal andere beperkingen, zoals een zwak ruimtelijk inzicht, moeite met klokkijken..

    Misschien je huisarts vragen?

    Tranquillity schreef:
    Ik heb geen idee wat dat eigenlijk inhoud, dus ik zou het niet weten..
    Sorry!

    Je hebt dyslectie en dat is met letters en woorden enzo, en dyscalculie is met cijfers en formules.. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Op dyscalculie kan je je niet laten testen..


    Some angels have no wings.

    Ik denk niet dat dat nog kan.
    Een vriendin van mij heeft dyslexie maar op school houden ze daar geen rekening mee omdat ze toen ze jong was niet naar een logopedist is geweest. maar misschien is het bij dyscalculie anders.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Perish schreef:
    Dyscalculie is een rekenstoornis die dikwijls samengaat met nog een aantal andere beperkingen, zoals een zwak ruimtelijk inzicht, moeite met klokkijken..

    Misschien je huisarts vragen?

    Ik wist al wat het was, maar ik zal even mijn huisarts raadplegen denk ik. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Bij mij op school is het zo:
    Je meot naar je mentor toe, en die gaat weer naar de directeur/trice van je school en vraagt dat voor je aan, maar meestal meot je bewijzen hebben, maar omdat bijlesleraar dat zegt denk ik dat je dat niet nodig hebt, en zorgt dan voor zo'n test van jouw. En dan moet je die maken, krijgt je mentor de uitslag en bespreekt die dan met de jouw en je ouders, en soms nog directreur/trice.

    Hopelijk heb je hier iets aan.??


    Childhood Is Like Being Drunk. Everyone Remembers What You Did, Except You.

    G6 schreef:
    Bij mij op school is het zo:
    Je meot naar je mentor toe, en die gaat weer naar de directeur/trice van je school en vraagt dat voor je aan, maar meestal meot je bewijzen hebben, maar omdat bijlesleraar dat zegt denk ik dat je dat niet nodig hebt, en zorgt dan voor zo'n test van jouw. En dan moet je die maken, krijgt je mentor de uitslag en bespreekt die dan met de jouw en je ouders, en soms nog directreur/trice.

    Hopelijk heb je hier iets aan.??

    Ik had het vanmiddag tegen mijn coördinator/mentor verteld en die zei alleen dat ik die test maar zo snel mogelijk moest doen, dus daar had ik ook niet veel aan. Maar ik zal het er nog even inwrijven bij ze. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Ik denk via je huisarts ... In mijn vaders kant van de familie komt veel en erge dyslexie voor, waardoor mijn vader nooit veel scholing heeft gehad en bijv. mijn nicht mondelinge toetsen kreeg e.d. om haar te helpen.
    Ik heb alleen geen idee hoe ze dat met dyscalculie doen. :/
    Sowieso zal je huisarts je wel meer informatie kunnen geven, denk ik zo. (:


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Kiewi schreef:
    Op dyscalculie kan je je niet laten testen..


    Dat kan sws wel want op onze school staat er op een lijst of ze een vermoeden ervan hebben (dat je het hebt) of dat ze het weten. Trouwens mijn vriendin heeft dat laten doen maar ik weet niet hoe.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Ik moet dat ook laten testen binnekort bij ons regelen ze dat via school via je coach of mentor


    dream, dare, fly!