• De stelling van vandaag luidt:
    Er moeten minder partijen komen om op te stemmen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Lol, misschien wel wat handiger..
    Ik zag die lijst met op wie je allemaal kan stemmen,
    holy cow zeg >3< Iets minder kan wel,
    maar niet dat we straks maar twee partijen hebben.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Jaduuh, anders is het zo gedoe, telkens zoveel nakijken. En sommige hebben niet eens 1 stem!


    This is me.

    Jaa ik bn het ook met Major eens
    Het word nooit een goeie regering zo


    Let it echo from the wall to your ear.. and tell me your greatest fears!

    Eens. Minder partijen betekent niet dat we gelijk 2 partijen hebben. Maar als we minder partijen hebben, is er wel een grotere kans op een goede regering. Want als je naar de regering van nu kijkt, is die niet zo stabiel. Er kon alleen maar een regering gevormd worden omdat de PVV gedoogsteun geeft, wat dus al betekent dat de VVD en het CDA niet zoveel vertrouwen in de PVV hebben dat ze er ook echt een regering mee willen vormen.
    En ga nou naar die linkse partijen kijken. Daar wilden ze ook een regering mee vormen. Nou, sorry hoor, maar dan zouden er iets van 5 partijen in de regering zitten ._.

    Het enige probleem is dat het niet zal gebeuren, omdat wij een democratie zijn en het recht hebben om onze stem te laten horen. Dat kon door middel van stemmen, maar ook door een partij op te richten.
    Ik hoop gewoon dat er niet meer van die partijen als Partij van de Dieren zullen komen. Het is leuk dat ze voor de dieren willen opkomen, maar dat kan beter via een actiegroep dan een partij, vind ik.


    To live would be an awfully big adventure

    Infinitum schreef:
    Eens. Minder partijen betekent niet dat we gelijk 2 partijen hebben. Maar als we minder partijen hebben, is er wel een grotere kans op een goede regering. Want als je naar de regering van nu kijkt, is die niet zo stabiel. Er kon alleen maar een regering gevormd worden omdat de PVV gedoogsteun geeft, wat dus al betekent dat de VVD en het CDA niet zoveel vertrouwen in de PVV hebben dat ze er ook echt een regering mee willen vormen.
    En ga nou naar die linkse partijen kijken. Daar wilden ze ook een regering mee vormen. Nou, sorry hoor, maar dan zouden er iets van 5 partijen in de regering zitten ._.

    Het enige probleem is dat het niet zal gebeuren, omdat wij een democratie zijn en het recht hebben om onze stem te laten horen. Dat kon door middel van stemmen, maar ook door een partij op te richten.
    Ik hoop gewoon dat er niet meer van die partijen als Partij van de Dieren zullen komen. Het is leuk dat ze voor de dieren willen opkomen, maar dat kan beter via een actiegroep dan een partij, vind ik.


    Dit is niet per definitie waar, minder partijen betekent een grotere profilering van de partijen. Die partijen kunnen dan moeilijker verantwoorden dat ze sommige dingen moeten inleveren om een kabinet te kunnen vormen. In NL is het doorgaans mogelijk met 3 partijen een meerderheid te behalen. Deze drie partijen liggen dichter bij elkaar dan als we laten we zeggen in totaal 5 sterker geprofileerde partijen zouden hebben, en die met 2 of 3 een kabinet moeten vormen.

    EDIT: de PVV wilde zelf gedoogsteun geven in plaats van in de regering. Als het nu misgaat namelijk maakt de PVV zijn handen niet vuil, en de PVV heeft nog niet genoeg competente mensen voor minister- en staatssecretarisposten.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2011 - 13:25 ]

    Oneens, het zou niet echt werken als we drie of twee standaard partijen hadden, want dan moet je misschien wel per se stemmen op iemand waarmee je het niet eens bent. Of je stemt niet, en dan stemt op een gegeven moment niemand meer en dat is nu al zo erg...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    het kan me eigenlijk niet veel schelen.Ik had al dat politieke gedoe.Alleen maar gezeur:((


    blijf van mijn koekie af,Danie! :D

    shadowsalyer schreef:
    (...)

    Fact. We hebben een regering.

    Oneens met de stelling, iedereen moet zijn eigen politieke partij op kunnen richten, als niemand er iets in ziet wordt de nieuwe partij toch niet gekozen.

    Daarbij is het maar goed ook dat iedereen zich vertegenwoordigd kan zien in ons huidige stelsel. En er zijn partijen blijkbaar het met elkaar eens anders hadden we nu geen regering en een totaal onbestuurbaar land (zie belgie). Dus overdrijven is ook een vak, we hebben nou eenmaal een poldercultuur waarin veel wordt onderhandeld, wat mijn insziens goed is.

    Ik ben Belg en wij hebben geen regering. Just sayin'


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Major schreef:
    Fact. De enige reden waarom er bij ons geen regering komt is omdat al die partijen het niet met elkaar eens kunnen raken.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oneens, het is een vrij land je richt een partij op als je wilt en anders niet?


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    Major schreef:
    Fact. De enige reden waarom er bij ons geen regering komt is omdat al die partijen het niet met elkaar eens kunnen raken.

    StJimmy schreef:
    Oneens,dan krijg je straks zo iets als in de VS,dat je maar 2 partijen heb,nee dat werkt.

    ik ben het eigenlijk met beide eens... mag dat???(flower)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Carcass schreef:
    Oneens/eens. Als je maar één partij hebt waarmee je het helemaal niet mee eens bent, heb je niet veel keus. Heb je meerdere, zijn ze het nooit met elkaar eens.


    Everything is worse without music.

    Major schreef:
    (...)
    Ik ben Belg en wij hebben geen regering. Just sayin'


    Sorry, bedacht ik me inderdaad later ook, dat er hier ook belgen zitten, my bad :)

    Fact. De enige reden waarom er bij ons geen regering komt is omdat al die partijen het niet met elkaar eens kunnen raken.


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    oneens, Dan heb je er te weinig


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P