• klik

    dat is toch erg! je hoort de laatste tijd alleen maar slecht nieuws. denk je dat het na japan wel genoeg is, is er weer iets in Indonesië waar ze al helemaal arm zijn. Stomme moeder natuur soms -,-
    sorry als hier al een topic over bestaat


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Tja. Ik blijf erbij dat de natuur gewoon wraak neem op ons. En als de wereld hierdoor vergaat in 2012, is dat alleen maar onze eigen schuld. :]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Tja ... Als jij een paar mieren op je rug hebt die je niet voelt doe je ook niks ... Als dat er miljarden worden die gaan jeuken als de pest, dan gaat iedereen krabben en schudden om eraf te komen. Zo ook moeder natuur.

    Wel weer rot voor die mensen, natuurlijk.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Geef moeder natuur niet de schuld van onze eigen problemen.
    Het is erg,maar het verbaast me niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    Geef moeder natuur niet de schuld van onze eigen problemen.
    Het is erg,maar het verbaast me niet.


    Ik weet/denk dat dit niet naar mij bedoelt was, maar zo bedoelde ik/we het ook niet hoor. Moeder natuur doet gewoon wat ze hoort te doen, zoals ze het al zou doen en heel veel door onszelf aangespoord hiertoe.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    wij kunnen echt niets aan de aardbevingen doen hoor
    op welke manier hebben wij daar invloed op?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Omg, dit meen je niet. Dit begint echt gewoon eng te worden of zo.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    StillBored schreef:
    wij kunnen echt niets aan de aardbevingen doen hoor
    op welke manier hebben wij daar invloed op?

    Het is onze straf voor wat we doen(althans zo zie ik het).
    Als je bij een vulkaan woon weet je dat je of een uitbarsting meemaakt of een aardbeving. Men zou daar niet moeten wonen.
    Nog een geluk dat de Merapi niet is uitgebarsten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    reyon schreef:
    Tja. Ik blijf erbij dat de natuur gewoon wraak neem op ons. En als de wereld hierdoor vergaat in 2012, is dat alleen maar onze eigen schuld. :]

    Zoals ze zegt!


    effort never betrays you

    StJimmy schreef:
    (...)
    Het is onze straf voor wat we doen(althans zo zie ik het).
    Als je bij een vulkaan woon weet je dat je of een uitbarsting meemaakt of een aardbeving. Men zou daar niet moeten wonen.
    Nog een geluk dat de Merapi niet is uitgebarsten.

    hm... ik wil je echt niet beledigen hoor :X maar dat klinkt alsof je gelooft in God. Naja je hebt wel gelijk dat het hun schuld is dat ze daar gaan wonen x3 alleen zijn er nu wel erg veel aardbevingen die niet echt verklaart kunnen worden


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Die aardbevingen worden wel verklaart. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    StillBored schreef:
    (...)
    hm... ik wil je echt niet beledigen hoor :X maar dat klinkt alsof je gelooft in God. Naja je hebt wel gelijk dat het hun schuld is dat ze daar gaan wonen x3 alleen zijn er nu wel erg veel aardbevingen die niet echt verklaart kunnen worden

    Ik geloof niet in God maar in de kracht van moeder natuur.
    Ik kan ze verklaren als je wilt.
    De aardkorst bestaat uit losse platen die op de mantel ronddrijven. Deze platen drijven na elkaar toe,langs elkaar heen of van elkaar of.
    Even uit mijn hoofd,bewegen de platen bij Indonesië(en Japan en heel de grote oceaan) naar elkaar toe. Omdat de oceanische plaat zwaarder is dan de continentale duikt de oceanische onder de continentale. Dit gaat niet mooi geleidelijk zoals bij bv ijs maar gaat maat horten en stoten.
    Een aardbeving is,in dit geval, een ophoping van druk omdat de oceanische onder de continentale schuift. Hij zat als het ware vast en heeft zich los gestoten.
    De kracht die daar bij vrij komt is een aardbeving.
    Snap je?

    Waarom het nu gebeurd is inderdaad niet uitteleggen,het gebeurd op een willekeurig moment(hoewel da aardbeving van Japan er best mee te maken kan hebben). Hoewel ze kunnen het soms voorspellen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ik geloof niet in God maar in de kracht van moeder natuur.
    Ik kan ze verklaren als je wilt.
    De aardkorst bestaat uit losse platen die op de mantel ronddrijven. Deze platen drijven na elkaar toe,langs elkaar heen of van elkaar of.
    Even uit mijn hoofd,bewegen de platen bij Indonesië(en Japan en heel de grote oceaan) naar elkaar toe. Omdat de oceanische plaat zwaarder is dan de continentale duikt de oceanische onder de continentale. Dit gaat niet mooi geleidelijk zoals bij bv ijs maar gaat maat horten en stoten.
    Een aardbeving is,in dit geval, een ophoping van druk omdat de oceanische onder de continentale schuift. Hij zat als het ware vast en heeft zich los gestoten.
    De kracht die daar bij vrij komt is een aardbeving.
    Snap je?

    Waarom het nu gebeurd is inderdaad niet uitteleggen,het gebeurd op een willekeurig moment(hoewel da aardbeving van Japan er best mee te maken kan hebben). Hoewel ze kunnen het soms voorspellen.


    ik snap hoe een aardbeving ontstaat, ik vond het alleen echt toevallig dat er nu wel vaak achter elkaar zware aardbevingen zijn en veel slachtoffers


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    StillBored schreef:
    (...)

    ik snap hoe een aardbeving ontstaat, ik vond het alleen echt toevallig dat er nu wel vaak achter elkaar zware aardbevingen zijn en veel slachtoffers

    Dat komt waarschijnlijk omdat we en heel lang niks hebben gehad(hoe langer het opbouwt hoe erger) en ik denk dat Indonesië met Japan te maken heeft,dat werkt vaak door.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Dat komt waarschijnlijk omdat we en heel lang niks hebben gehad(hoe langer het opbouwt hoe erger) en ik denk dat Indonesië met Japan te maken heeft,dat werkt vaak door.

    I think youre right :O
    ik vind het alleen wel echt erg voor die mensen


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Je moet niet vergeten dat die plaat 500km² was ongeveer, dat zich even verplaatst.
    Dat is net als Nederland in z'n geheel optillen en een paar meter verder weer neergooien ... Kijk maar naar de gevolgen.
    Hetzelfde als iets in een plas water gooien, die ribbels trekken ook door en geven na-effecten van de klap.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.