• Ik heb subiet mijn eerste mondeling examen. Het is gelijk mijn laatste examen, en ik heb me goed voorbereid, maar toch.. normaal heb ik over twee jaar pas mondeling, maar onze school wil eens iets nieuws proberen, en derde wetenschappen is daar dan de dupe van... Ik kan helemaal geen Frans, en toen ik gisteren oefende, begon ik van de stress gewoon Engels te praten (wat me wel lukt, maar daar krijgen we dan geen mondeling van :@) tips?

    Hmm.. Mijn eerste mondeling examen krijg ik pas in juli, dus ik heb eigenlijk geen goede tips, alleen maar dat je rustig moet blijven en als je het goed hebt voorbereid lukt het heus wel!


    Opgeven is geen optie.

    Een jongen uit mijn klas praatte ook steeds half Engels tijdens zijn Duits presentatie. x)
    Maar sorry, daar help ik je natuurlijk niet mee. Het is vooral belangrijk dat je rustig blijft. Haal diep adem en raak niet in paniek, dan komt het wel goed. Zorg dat je alle vervoegingen van werkwoorden uit je hoofd kent en leer de woordjes uit het boek. Lees ze ook hardop aan jezelf voor, dan kun je je uitspraak alvast testen.
    Succes! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ontspannen. Je moet juist niet denken van 'Ik kan het niet, wat als het mis gaat, enz' want dan gaat het júist mis. Just relax. :')


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik had sinds het 2de middelbaar al mondeling..?


    Get outta my head!

    Aangezien ik zelf echt een ramp ben in Frans, kan ik niet echt helpen.
    Maar veel succes! (flower)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    bedankt, het is vrij goed gegaan ^^