• Ik moet een leesverslag maken over 'trots en vooroordeel' en tijdens het onderdeel bespreking moet ik het hoofdthema vermelden en dit grondig uitwerken. Als uitleg over hoofdthema staat er:

    Verwar de thematiek niet met het kader of de ruimte waarbinnen een thema aan bod komt (bv. een school, een oorlog, de natuur). Met hoofdthema bedoelen we ook niet de sfeer in een boek (bv. romantisch, mysterieus). Een thema is abstract, een probleemstelling. Voorbeelden van thema's zijn: de onzekerheid van de moderne mens, het verlies van onschuld, de kwetsbaarheid van het individu, de verhouding van een individu tot een groep e.d.


    Maar nu weet ik niet precies wat het hoofdthema van dit boek is. Ik dacht trotsheid en vooroordelen, maar is dit niet té logisch?
    Alvast bedankt! (:


    Never run out of reasons to smile...

    Volgens mij gaat Pride en Prejudice over het in vraag stellen van de liefde en dat je voor liefde soms je trots en je principes opzij moet zetten.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Major schreef:
    Volgens mij gaat Pride en Prejudice over het in vraag stellen van de liefde en dat je voor liefde soms je trots en je principes opzij moet zetten.

    Maar alleen Darcy zet toch zijn trots opzij? Elizabeth beseft toch enkel dat ze foute vooroordelen had?


    Never run out of reasons to smile...

    Optimistic schreef:
    (...)
    Maar alleen Darcy zet toch zijn trots opzij? Elizabeth beseft toch enkel dat ze foute vooroordelen had?

    Elizabeth had ook zo haar trots. Zij wilde niet met een man trouwen die onaardig tegen haar deed. Dat was haar trots.


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    Het gaat toch in de grote lijnen over het statusverschil en het feit dat liefde daar verandering in kan brengen.. bijvoorbeeld dat ze anders naar elkaars levens gaan kijken 8D.


    Everything is worse without music.

    Linyola schreef:
    Het gaat toch in de grote lijnen over het statusverschil en het feit dat liefde daar verandering in kan brengen.. bijvoorbeeld dat ze anders naar elkaars levens gaan kijken 8D.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Ik denk dat het gaat over het overwinnen van je trots en vooroordelen en kiezen voor je gevoel? Ik heb dat boek eens gelezen en de film ontelbaar veel keren gezien, maar eigenlijk zou ik het niet weten.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    Ik denk dat het gaat over het overwinnen van je trots en vooroordelen en kiezen voor je gevoel? Ik heb dat boek eens gelezen en de film ontelbaar veel keren gezien, maar eigenlijk zou ik het niet weten.


    ik denk het ook:\


    I´m nothing special.