• Er zit een meisje bij mij in de klas. Ze woont dicht bij me, slechts een klein plaatsje verder. Ik ken haar al vanaf groep 1, en is vriendinnen met me geweest tot en met groep 5. Ik zit nu ook al een paar jaar met haar op de middelbare school. Ik ben niet bevriend met haar, ik vind haar eerder irritant en raar. Ze heeft andere interesses dan mij, en al helemaal ander woordgebruik. Maar het is niet dat ik haar negeer; ik praat normaal met haar en het kan soms nog wel gezellig zijn onderweg. Maar vanaf de eerste is ze niet zo gewild in de klas. Ze had altijd wel vriendinnen, maar die waren ook niet zo populair. Dat maakt in principe niks uit. Ik zit immers ook in de middemoot.
    Maar sinds kort word ze echt genegeerd door een groepje uit onze klas. Omdat dat groepje wat tegen haar is spreekt iedereen wat bits tegen haar en gaat niet echt in op haar voorstellen/zinnen/gesprekken. Het word steeds erger en de meisjes waarmee ze eerst bevriend was zien haar totaal niet meer zitten. Ze doen zelfs nog erger tegen haar dan ooit iemand deed. Nu ik niet vriendinnen met haar ben vind ik niet dat ik me verantwoordelijk moet voelen. Maar ik kan niet zo goed tegen plagen, negeren en pesten. Wat moet ik nu doen? Ik wil niet dat ze word gepest, - want volgens mij heeft ze nooit echt een leuke schooltijd gehad -, en ze is best aardig af en toe. Maar ik wil niet dat ze aan me wil kleven, en die meisjes hebben af en toe best gelijk. Hoe zouden jullie in deze situatie reageren?


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Ik kan nu wel zeggen dat je met haar moet praten en de rest moet negeren, maar als ik in jou situatie zat, zou ik niks doen, heel eerlijk.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Carcass schreef:
    Ik kan nu wel zeggen dat je met haar moet praten en de rest moet negeren, maar als ik in jou situatie zat, zou ik niks doen, heel eerlijk.

    Haha ik krijg heel snel medelijden met mensen.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Carcass schreef:
    Ik kan nu wel zeggen dat je met haar moet praten en de rest moet negeren, maar als ik in jou situatie zat, zou ik niks doen, heel eerlijk.


    Ja precies. Ik weet uit ervaring dat je écht niet meer van zulke mensen af komt, en vaak werken ze het door hun eigen gedrag ook in de hand, waardoor je ze toch niet echt kunt helpen...


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Soms moet je niet doen wat andere mensen goed zouden vinden, maar wat het beste is. De confrontatie aangaan dus.. (krul)


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Kom voor haar op en ga eens een xtje naast haar zitten in de klas.


    Firm believer of all that is magic

    GeniusFerb schreef:
    Kom voor haar op en ga eens een xtje naast haar zitten in de klas.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Nosferatu schreef:
    Soms moet je niet doen wat andere mensen goed zouden vinden, maar wat het beste is. De confrontatie aangaan dus.. (krul)


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Carcass schreef:
    Ik kan nu wel zeggen dat je met haar moet praten en de rest moet negeren, maar als ik in jou situatie zat, zou ik niks doen, heel eerlijk.


    Before you start pointing, make sure your hands are clean. - Bob Marley

    Wel met haar praten. Als die mensen jou gaan pesten weet jij met wie je iig nooit om moet gaan. Praat desnoods tegen je mentor/favo leraar over de situatie en zeg dat je wilt dat hij er wat aan doet, maar dat je anoniem wilt blijven en dat hij moeten zeggen dat het niet haar voorstel was (dat denken pesters altijd).


    Today will be Girl's Day party with you~

    GD schreef:
    Wel met haar praten. Als die mensen jou gaan pesten weet jij met wie je iig nooit om moet gaan. Praat desnoods tegen je mentor/favo leraar over de situatie en zeg dat je wilt dat hij er wat aan doet, maar dat je anoniem wilt blijven en dat hij moeten zeggen dat het niet haar voorstel was (dat denken pesters altijd).

    Ik zit in de situatie van die meid die genegeerd word. Bij mij is het dan misschien iets anders...
    Ik kleef totaal niet aan mensen, eerder deed ik dat wel en dat gaf een slechte start. Ik heb namelijk ADD, dan heb je ergernissen van mensen minder snel door. nu heb ik daar medicijnen voor, vroeger niet. Zo'n periode laat littekens achter. Dit is heel vervelend. Ik de klas heb ik niemand bij wie ik echt terecht kan en dat voelt soms best kut omdat je vaak met ze zit. Maar heb ik dan een keertje een pakje kauwgom bij me, dan is het opeens dat iedereen om me heen staat en aardig doet. Ik kan dan geen nee zeggen, omdat ze me dan weer gaan haten. Zij zouden in zo'n situatie toch ook hun eigen kauwgom kunnen hebben? Waarom dan persé van mij?
    Altijd zeg ik wel tegen de mentrix van alles is oké enz. maar toch word ik door het "meiden"Groepje bij mij in de klas compleet genegeerd. De rest van de klas gaat hierin mee omdat ze dus stoer willen zijn. Dat doet pijn.

    Ik zou met haar gaan praten, anders raakt ze zichzelf echt kwijt. Je wilt niet weten hoe leuk het is als er iemand dan spontaan op je afkomt zonder dat je er dan niet helemaal op gerekend hebt. Hoe meer ze genegeerd zal worden, des te minder goed mensen haar kunnen inschatten.


    We'd be forever young, think of it!

    GeniusFerb schreef:
    Kom voor haar op en ga eens een xtje naast haar zitten in de klas.


    None but ourselves can free our minds.

    ImTheWolf schreef:
    Ik zit in de situatie van die meid die genegeerd word. Bij mij is het dan misschien iets anders...
    Ik kleef totaal niet aan mensen, eerder deed ik dat wel en dat gaf een slechte start. Ik heb namelijk ADD, dan heb je ergernissen van mensen minder snel door. nu heb ik daar medicijnen voor, vroeger niet. Zo'n periode laat littekens achter. Dit is heel vervelend. Ik de klas heb ik niemand bij wie ik echt terecht kan en dat voelt soms best kut omdat je vaak met ze zit. Maar heb ik dan een keertje een pakje kauwgom bij me, dan is het opeens dat iedereen om me heen staat en aardig doet. Ik kan dan geen nee zeggen, omdat ze me dan weer gaan haten. Zij zouden in zo'n situatie toch ook hun eigen kauwgom kunnen hebben? Waarom dan persé van mij?
    Altijd zeg ik wel tegen de mentrix van alles is oké enz. maar toch word ik door het "meiden"Groepje bij mij in de klas compleet genegeerd. De rest van de klas gaat hierin mee omdat ze dus stoer willen zijn. Dat doet pijn.

    Ik zou met haar gaan praten, anders raakt ze zichzelf echt kwijt. Je wilt niet weten hoe leuk het is als er iemand dan spontaan op je afkomt zonder dat je er dan niet helemaal op gerekend hebt. Hoe meer ze genegeerd zal worden, des te minder goed mensen haar kunnen inschatten.


    Hier herken ik mezelf zo erg in.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    helemaal eens met ImTheWolf!
    ik maak precies hetzelfde mee, maar ik heb niet jouw ADD, ik ben doof.. en aangezien een heleboel mensen dat lastig vinden, heb ik weinig vrienden.. dus gewoon een keertje op haar afstappen, en als ze aanhankelijk wordt, moet je dat eerlijk zeggen, dat wil je meestal wel horen, en niet dat je dat laat zitten: dat gaat hoog oplopen!


    Live, Laugh, Love and everything will be okay

    Een meisje dat ik ken werd in de eerste ook gepest en compleet doodgenegeerd, en, tja... Als je haar zou zien, zou je het meteen begrijpen. Ze kan alléén over paarden of Michael Jackson praten en als je ergens mee zit en dat tegen haar vertelt, praat ze er gewoon overheen over haar paarden enzo. Niemand durft het tegen haar te zeggen en ze lijkt altijd zo... emotieloos.
    Maar goed, in de eerste kwam ik dus voor haar op omdat hoewel ik haar ook niet mocht, ik het toch zielig voor haar vond. Toen ging ik een paar maanden wat meer met haar om, maar nu zitten we (gelukkig) in andere klassen maar nog steeds komt ze iedere pauze naar mijn groepje vriendinnen toe en achtervolgt ze me overal waar ik maar heen ga. En eigenlijk wil ik haar ook niet op mijn verjaardag uitnodigen maar dat is ook weer zo hard.
    Maar goed, het komt erop neer dat ik haar gedrag enorm irritant vind, maar ik zou zo nog een keer voor haar opkomen omdat ik niet vind dat iemand gepest mag worden.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.