• Er zit een meisje bij mij in de klas. Ze woont dicht bij me, slechts een klein plaatsje verder. Ik ken haar al vanaf groep 1, en is vriendinnen met me geweest tot en met groep 5. Ik zit nu ook al een paar jaar met haar op de middelbare school. Ik ben niet bevriend met haar, ik vind haar eerder irritant en raar. Ze heeft andere interesses dan mij, en al helemaal ander woordgebruik. Maar het is niet dat ik haar negeer; ik praat normaal met haar en het kan soms nog wel gezellig zijn onderweg. Maar vanaf de eerste is ze niet zo gewild in de klas. Ze had altijd wel vriendinnen, maar die waren ook niet zo populair. Dat maakt in principe niks uit. Ik zit immers ook in de middemoot.
    Maar sinds kort word ze echt genegeerd door een groepje uit onze klas. Omdat dat groepje wat tegen haar is spreekt iedereen wat bits tegen haar en gaat niet echt in op haar voorstellen/zinnen/gesprekken. Het word steeds erger en de meisjes waarmee ze eerst bevriend was zien haar totaal niet meer zitten. Ze doen zelfs nog erger tegen haar dan ooit iemand deed. Nu ik niet vriendinnen met haar ben vind ik niet dat ik me verantwoordelijk moet voelen. Maar ik kan niet zo goed tegen plagen, negeren en pesten. Wat moet ik nu doen? Ik wil niet dat ze word gepest, - want volgens mij heeft ze nooit echt een leuke schooltijd gehad -, en ze is best aardig af en toe. Maar ik wil niet dat ze aan me wil kleven, en die meisjes hebben af en toe best gelijk. Hoe zouden jullie in deze situatie reageren?


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Mensen die gepest en genegeerd worden, blijven heel snel aan iemand kleven als die voor haar op komt. Dat is een feit.
    Je kan het beste als zij er niet bij is eens aan hun vragen waarom ze dit doen. Dat je haar ook wel irritant vind maar dat dit gewoon zielig is. Een beetje arrogantie mag je dan wel tonen.
    Ik dnek dat het dan wel zal mindeen, zonder dat zij zich aan jou vast hoeft te klampen als een puppy. Uit ervaring weet ik dat zulke mensen vroeg of laat het bloed onder je nagels gaan halen.

    Tranquilized schreef:
    (...)

    Hier herken ik mezelf zo erg in.


    Gewoon het rotgevoel dat jij het nou altijd bent die buiten de boot valt...


    We'd be forever young, think of it!

    Neutraal in dat conflikt blijven en gewoon normaal doen;)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Carcass schreef:
    Ik kan nu wel zeggen dat je met haar moet praten en de rest moet negeren, maar als ik in jou situatie zat, zou ik niks doen, heel eerlijk.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Je zou met haar kunnen blijven praten, maar je moet echt uitkijken dat ze niet als een hondje achter je aan gaat huppelen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    GeniusFerb schreef:
    Kom voor haar op en ga eens een xtje naast haar zitten in de klas.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Carcass schreef:
    Ik kan nu wel zeggen dat je met haar moet praten en de rest moet negeren, maar als ik in jou situatie zat, zou ik niks doen, heel eerlijk.


    No guts no glory.

    Ik zou als ik jou was, er niet echt verantwoordelijk voor voelen. Ik bedoel; ooit moet ze er een keertje zelf wat tegen doen, anders blijft ze gepest worden & dan leert ze het niet om voor zichzelf op te komen.
    En ja, met dat over vriendinnen met haar worden? Dat kun je doen, maar alleen als je het zelf wilt & het echt zeker weet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als ze oneerlijk met haar omgaan zou ik voor haar opkomen. Pesten is namelijk nóóit normaal, bij wie en door wie het ook is. Ik zou haar proberen te steunen en haar te laten voelen dat ze niet alleen is.;) Dat hoeft nog niet per ce een hechte vriendschap te zijn. Als je voor haar opkomt durft zij het na een tijdje misschien ook wel. Niemand dient het om gepest te worden omdat hij of zij 'anders' is. Dat is gewoon gemeen.
    Succes ermee!! & ik wens haar sterkte!! <3


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Carcass schreef:
    Ik kan nu wel zeggen dat je met haar moet praten en de rest moet negeren, maar als ik in jou situatie zat, zou ik niks doen, heel eerlijk.


    I´m nothing special.

    FlowerRain schreef:
    Als ze oneerlijk met haar omgaan zou ik voor haar opkomen. Pesten is namelijk nóóit normaal, bij wie en door wie het ook is. Ik zou haar proberen te steunen en haar te laten voelen dat ze niet alleen is.;) Dat hoeft nog niet per ce een hechte vriendschap te zijn. Als je voor haar opkomt durft zij het na een tijdje misschien ook wel. Niemand dient het om gepest te worden omdat hij of zij 'anders' is. Dat is gewoon gemeen.
    Succes ermee!! & ik wens haar sterkte!! <3

    _O_


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor