• *trotsheid*

    inspiratiebron:


    nagetekend van dit plaatje btw (: zelf heb ik niet zoveel inspiratie

    [ bericht aangepast op 26 april 2011 - 20:39 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Houston schreef:
    (...)
    Ze trekt het toch niet over, of wel dan. Ze tekend het NA! NATEKENEN is iets anders dan overtrekken of niet? Wie zegt dat ik dat doe, ja indd ik heb ook wel dingen na getekend, net zoiets als een foto NA tekenen, doe ik ook wel ja. Dat betekend HELEMAAL niet dat zij, of ik talentloos ben. Dude, probeer jij dat maar NA tekenen. Niet overtrekken he, NA TEKENEN.
    _O__O_

    Overtrekken is lijntje over een lijntje trekken. Na tekenen is een plaatjes voor je hebben liggen en op een ander papier proberen NA te tekenen


    "Ignite, my love. Ignite."

    Murdoc schreef:
    (...)
    behoorlijk kan tekenen, zij heeft ook nagetekend toen ze like 10 was. Worst thing ever. Nu raakt ze niet meer van die stijl vanaf. Gelukkig heeft ze die stijl kunnen aanpassen en er een eigen stijl uit ontwikkeld, alhoewel dat haar leerkansen met enkele jaren heeft vertraagd. Door na te tekenen kom je dus nergens. Die persoon heeft meer bijgeleerd door naar echte mensen te kijken, hun anatomie behoorlijk kan tekenen, zij heeft ook nagetekend toen ze like 10 was. Worst thing ever. Nu raakt ze niet meer van die stijl vanaf. Gelukkig heeft ze die stijl kunnen aanpassen en er een eigen stijl uit ontwikkeld, alhoewel dat haar leerkansen met enkele jaren heeft vertraagd. Door na te tekenen kom je dus nergens. Die persoon heeft meer bijgeleerd door naar echte mensen te kijken, hun anatomie te bestuderen terwijl ze rond haar liepen, foto's te nemen, alles.... in vergelijking met natekenen.
    Je zal niet verbeteren doordat je natekent, je zal pas verbeteren als je dat achter je laat en zelf een stijl ontwikkelt zonder die anime invloeden. Dus schatje, als je zelf zo graag wil verbeteren omdat je dat leuk vind en tips wil krijgen: Stop met artiesten te kopieren en neem een potlood, een stuk papier en schets erop los. Of het nu scheef is of niet, het is tenminste van jou en niet zo'n lame rip-off,


    schat ik teken pas vanaf vorig jaar (;


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Murdoc schreef:
    (...)
    ok, die tekeningen bewijzen dat je opnieuw de mainstream anime stijlen kopieert. Er zijn meer dan biljarden anime's waar al die headshots die je getekend hebt in voor komen, dus hoe kan ik weten of je het niet hebt nagetekend. Maar aangezien je in een vorige post duidelijk zegt 'ik teken niet altijd na' kunnen we wel concluderen dat je het vaker doet.
    daarmee faal je officieel. Iedereen kan anime tekenen, zelfs mijn zusje met een beperking kan het, zo zie je maar weer. En omdat je een paar rondborstige, grootogige japanse characters met scene hair kan tekenen, betekent dat nog niet dat je de meest getalenteerde persoon hier bent op aarde. Blijkbaar denk je van wel, want vanaf dat mensen kritiek geven op je tekeningen, ben je daar met je excuses en je attitude.
    Ik wil me er niet mee bemoeien maar dat is true. anime/manga is.. ja erg makkelijk ;x daarom ben ik er altijd snel klaar mee om over te oordelen. Ik heb voor een wedstrijd ook iets mangas moeten maken. en ja, ik heb het nagetekent, maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven. Elke tekenaar geeft er altijd zn eigen draai aan! niemand tekent alles precies na. ik heb die tekening toen ik realistischer gemaakt met schaduwen (staat in fb)

    Ja, hij is nais. Verdiep je nu wat meer in de verhoudingen (want het rechterbeen loopt echt perfect rond, het is alsof ze geen knie heeft), de schaduwen(want volgens mij heb je maar een beetje met je vinger zitten vegen) en de haren (die heb je namelijk niet af. Ik denk omdat je het niet durfde, bang dat het zou mislukken? ja dat ken ik). Haar linkerarm is ook wat te dun en haar ogen zitten wat hoog.
    ye sorry, ik kan veel kritiek geven op tekeningen.


    I live for the applause, you will die for it.

    @ Murdoc
    ik heb nog één vraag voor je
    ik hoef niet per se een goede tekenaar te worden
    natekenen vind ik gewoon leuk
    en dat moet jij blijkbaar voor mij verpesten
    want het is slecht toch natekenen?
    als het zo slecht is, waarom laat je me er dan niet gewoon mee doorgaan? tenslotte verkloot ik het dan toch voor mezelf. dat vind je toch alleen maar leuk? als ik je zo irriteer, draai je focking hoofd dan om en negeer me, dan heb ik geen last van jou, jij niet van en klaar :'D en later zal het volgens jou op deze manier toch slecht met mij aflopen. dus waarom zou je dan nu nog moeite doen? :'D


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    StillBored schreef:
    (...)
    als je in de sloot springt dan wordt je nat
    als je iets natekent dan doe je daar NIEMAND KWAAD MEE
    ik vind het leuk! en verder zijn er geen ernstige gevolgen van
    volgens jou heb ik alleen mezelf ermee, so what? je mag me toch al niet dus laat het me dan voor mezelf verpesten (A)
    en mischien heb ik wel talent, maar moet ik nog oefenen
    zoals ik al eerder zei in vorige reacties, ik teken nog niet zo lang en mischien lukt het me later wel om mijn fantasie op papier te krijgen

    deze comments heb ik trouwens niet zelf geschreven, dat is een van de mensen waarover ik het had die huiveren bij het zien van nagetekende versies van haar art. Deze persoon tekent niet na, begint met schetsen, heeft nooit academie of tekenles gevolgd en heeft op haar eentje digitaal leren tekenen. En ik ben het met haar eens, elk woord wat ze zegt. Of ze wel kan tekenen? Hier. Ze tekent nog maar 4 jaar digitaal, en 10 jaar traditioneel. En nee, NIKS is nagetekend of overgetrokken. ook niet edward scissorhands.



    [ bericht aangepast op 26 april 2011 - 22:24 ]


    Oh what to do with all the trollkids

    Murdoc schreef:
    (...)
    deze comments heb ik trouwens niet zelf geschreven, dat is een van de mensen waarover ik het had die huiveren bij het zien van nagetekende versies van haar art. Deze persoon tekent niet na, begint met schetsen, heeft nooit academie of tekenles gevolgd en heeft op haar eentje digitaal leren tekenen. En ik ben het met haar eens, elk woord wat ze zegt. Of ze wel kan tekenen? Hier. Ze tekent nog maar 4 jaar digitaal, en 10 jaar traditioneel. En nee, NIKS is nagetekend of overgetrokken.



    OH SHIT <3


    I live for the applause, you will die for it.

    Crowstorm schreef:
    (...)OH SHIT <3

    (:


    Oh what to do with all the trollkids

    Crowstorm schreef:
    (...)Ik wil me er niet mee bemoeien maar dat is true. anime/manga is.. ja erg makkelijk ;x daarom ben ik er altijd snel klaar mee om over te oordelen. Ik heb voor een wedstrijd ook iets mangas moeten maken. en ja, ik heb het nagetekent, maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven. Elke tekenaar geeft er altijd zn eigen draai aan! niemand tekent alles precies na. ik heb die tekening toen ik realistischer gemaakt met schaduwen (staat in fb)

    Ja, hij is nais. Verdiep je nu wat meer in de verhoudingen (want het rechterbeen loopt echt perfect rond, het is alsof ze geen knie heeft), de schaduwen(want volgens mij heb je maar een beetje met je vinger zitten vegen) en de haren (die heb je namelijk niet af. Ik denk omdat je het niet durfde, bang dat het zou mislukken? ja dat ken ik). Haar linkerarm is ook wat te dun en haar ogen zitten wat hoog.
    ye sorry, ik kan veel kritiek geven op tekeningen.


    en daar ben ik juist blij mee, nu zie ik wat ik fout heb gedaan _O_ dit is een leerproces. ik heb er ook een beetje mijn eigen draai aan gegeven hoor. de kleding is anders, het haar wappert anders en ik heb kleine details toegevoegd


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Murdoc schreef:
    (...)
    deze comments heb ik trouwens niet zelf geschreven, dat is een van de mensen waarover ik het had die huiveren bij het zien van nagetekende versies van haar art. Deze persoon tekent niet na, begint met schetsen, heeft nooit academie of tekenles gevolgd en heeft op haar eentje digitaal leren tekenen. En ik ben het met haar eens, elk woord wat ze zegt. Of ze wel kan tekenen? Hier. Ze tekent nog maar 4 jaar digitaal, en 10 jaar traditioneel. En nee, NIKS is nagetekend of overgetrokken.




    Aww doggy <3 I love _O_


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Murdoc schreef:
    (...)
    deze comments heb ik trouwens niet zelf geschreven, dat is een van de mensen waarover ik het had die huiveren bij het zien van nagetekende versies van haar art. Deze persoon tekent niet na, begint met schetsen, heeft nooit academie of tekenles gevolgd en heeft op haar eentje digitaal leren tekenen. En ik ben het met haar eens, elk woord wat ze zegt. Of ze wel kan tekenen? Hier. Ze tekent nog maar 4 jaar digitaal, en 10 jaar traditioneel. En nee, NIKS is nagetekend of overgetrokken.





    ze tekent nog maar vier jaar digitaal. ik teken nog niet eens een jaar :'D en trouwens dit is DIGITAAL niet op papier. en dit is manga, wat zij tekent is een heel andere style.

    edit: de tekeningen zijn prachtig!
    maar ik streef hier niet naar. ik wil gewoon doen wat ik leuk vind. waarom laten jullie mij me gang niet gaan?

    @ Murdoc
    ik heb nog één vraag voor je
    ik hoef niet per se een goede tekenaar te worden
    natekenen vind ik gewoon leuk
    en dat moet jij blijkbaar voor mij verpesten
    want het is slecht toch natekenen?
    als het zo slecht is, waarom laat je me er dan niet gewoon mee doorgaan? tenslotte verkloot ik het dan toch voor mezelf. dat vind je toch alleen maar leuk? als ik je zo irriteer, draai je focking hoofd dan om en negeer me, dan heb ik geen last van jou, jij niet van en klaar :'D en later zal het volgens jou op deze manier toch slecht met mij aflopen. dus waarom zou je dan nu nog moeite doen? :'D .

    [ bericht aangepast op 26 april 2011 - 22:27 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    StillBored schreef:
    (...)

    ze tekent nog maar vier jaar digitaal. ik teken nog niet eens een jaar :'D en trouwens dit is DIGITAAL niet op papier. en dit is manga, wat zij tekent is een heel andere style.

    Spons .-. kijk eens goed naar de bovenste, is dat digitaal? nee. En digitaal is geen haar makkelijker dan traditioneel. Hier heb je je fucking manga.

    [ bericht aangepast op 26 april 2011 - 22:29 ]


    Oh what to do with all the trollkids

    StillBored schreef:
    (...)

    en daar ben ik juist blij mee, nu zie ik wat ik fout heb gedaan _O_ dit is een leerproces. ik heb er ook een beetje mijn eigen draai aan gegeven hoor. de kleding is anders, het haar wappert anders en ik heb kleine details toegevoegd
    oh dat van de schaduw nvm. Dat is natuurlijk anders bij manga/anime ;d ik ben meer van het realistisch tekenen. (details van het menselijk lichaam en realistische schaduwen in kleding). :3

    Ken je DeviantArt?
    Kun je opzoeken manga tutorial ofzo, vind je zat! Als je meer op verhoudingen wil focussen, zonder na te tekenen, teken dan met bolletjes. ofja.. simpele stickpoppetjes, en gewrichten enzo teken je als bolletjes y'know, daar omheen maak je het dan af.
    Of als je op kleding wilt focussen. Zoek een base op Google/DeviantArt whatever en ga wat kleding bedenken. Gewoon proberen, oefening baart kunst :3

    Je bent pas een jaar bezig zei je? Dan vind ik dit al erg knap :3


    I live for the applause, you will die for it.

    Murdoc schreef:
    (...)
    Bitch kijk eens goed naar de bovenste, is dat digitaal? nee. En digitaal is geen haar makkelijker dan traditioneel. Hier heb je je fucking manga.


    Bitch? Doe even normaal ofzo, like WTF!
    .. En indd het is moeilijk digitaal, dat geef ik toe ik kan het voor geen ene meter, geef mij maar wat potloden en papier :')


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Murdoc schreef:
    (...)
    Bitch kijk eens goed naar de bovenste, is dat digitaal? nee. En digitaal is geen haar makkelijker dan traditioneel. Hier heb je je fucking manga.

    oh gawd die wolf *-*


    I live for the applause, you will die for it.

    Murdoc schreef:
    (...)
    (:



    Dus dat je goed kunt tekenen is de reden dat je mensen die ook hun best doen en hun creaties waar ze trots op zijn laten zien? Doe even normaal man, dit is geen tekenforum, als zei er trots op is dan post ze dat toch lekker, maak er niet zo'n probleem van.