• De stelling van vandaag luidt:
    Een jaar vrij (waarin jongeren reizen, werken, etc.) na de middelbare school is totale tijdverspilling.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Oneens, want je kan veel opsteken in zo'n jaar!


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ja, misschien wel, je zou ook meteen kunnen doorleren, waardoor je eerder een baan hebt en misschien minder in geldnood komt. Nee, je leert ook veel in de activiteiten die je dan onderneemt en het is gewoon leuk.


    It ain't broke, so don't fix it.

    nee, dat is gwn cool(A)ik ga het dus zoiezo doen... als ik het kan betalen:| ik geef mijn geld egt veel te snel uit(huil)

    Oneens.
    Ik wil volgend jaar als au pair in Amerika gaan werken voor een jaar.
    Ik weet nog niet wat ik wil gaan studeren, en het is iets wat ik echt al een hele poos wil.
    Hierdoor kan ik ook al mijn gedachten op een rijtje zetten, en dan weet ik zeker of ik iets in zo'n richting wil doen of niet.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Oneens! Ik zou in zo'n jaar door half Europa heen willen reizen..


    Boeh! Ima scare yuuh

    Dominance schreef:
    Nee, want school is tijdverspilling :'D


    I´m nothing special.

    Ik ga het zelf waarschijnlijk doen, maar er zitten wel degelijk nadelen aan. Je moet echt helemaal opnieuw weer wennen aan het idee om te studeren en dat is een gigantische stap terug. Maar over het algemeen ben ik het toch oneens, omdat je wel degelijk dingen kunt leren en geld kunt verdienen. En dat geld kun je ook weer gebruiken om dingen voor je studie die je het jaar daarna dan gewoon doet te betalen.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Oneens. Je kan er tot rust komen, je moet wel bedenken dat je dan al 12 tot 14 jaar op school hebt gezeten. Ik zou het ook graag doen. Je kan helemaal tot jezelf komen en nadenken over later.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Geldverspilling eerder...


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oneens. Ik wou dat ik het kon, maar nee hoor.. Stomme vmbo :c


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    oneens. Op de middelbare school had ik nog geen idee wat ik wou gaan doen, heb me ingeschreven voor iets dat me leuk leek, en nu stop ik omdat het stom is. Dus dat jaartje wachten was wel handig geweest, dan had ik beter kunnen nadenken over wat ik eigenlijk wou. Ik weet het nu wel trouwens. : p


    When life gives you lemons make orange juice and leave the world wondering how the heck you did it.

    niet waar,
    je doet in zo'n jaar de meeste levens ervaring op. Mijn zus zit dit jaar in Amerika, en zo goed engels heeft ze op school niet leren spreken ;]
    En ze leert daar socialer met mensen om te gaan, ze hebben daar toch hele andere gewoontes waar ze zich aan aan moet passen.

    Zoiets leer je niet op school :]


    The spaces between your fingers are created so, that another's can fill them

    Eens.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Oneens. Sommige dingen die je op de middelbare school hebt geleerd kun je toepassen in je toekomstige leven. Bijvoorbeeld als je op reis gaat heb je misschien die taal geleerd of cultuur. En als je dat nog niet geleerd hebt op school dan kun je dat daar leren. Van werken kun je ook veel dingen leren.


    Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.