• Voordat je verder leest, zeg ik al dat ik op een Belgische school zit en dat Nederlanders waarschijnlijk amper iets zullen snappen van de richting dat ik doe :'D

    Ik zit momenteel in het 3de jaar bso en ik vind het te gemakkelijk.
    Ik kwam vandaag op het idee om een jaar over te slaan, zodat ik inplaats van naar het 4de jaar, naar het 5de jaar bso kan gaan.
    Ik moet dan nog maar 2 jaar naar school voordat ik dan afstudeer.
    Want zoals het er nu aan toe gaat, kan het gewoon niet langer.
    De leerkracht vroeg me vandaag ofdat ik mijn cursus af wilde geven aan iemand zonder, omdat ik alle antwoorden al wist zonder in mijn boek te kijken.
    Op mijn examen heb ik niet geleerd en het laagste cijfer was een 83 op 100.
    Het hoogste een 95,5 op 100.
    Ik vind persoonlijk dat het niveau te laag ligt voor me en als ik een jaar over zou slaan, dan zou ik bij mijn leeftijdsgenoten zitten aangezien ik in het 1ste middelbaar aso ben blijven zitten.
    Nu wilde ik weten of het wel een slimme zet is.
    Want elke les verveel ik me te pletter en het voelt aan alsof ik gewoon mijn tijd aan het verdoen ben met dingen die ik al jaren ken.
    Help?


    Edit: Ik kan wel naar een hoger niveau gaan (tso) maar dat wil ik niet :)
    Om de hele simpele reden dat ze er gewoon niet hebben wat ik wil volgen.
    Ok, ik kan misschien wel naar een andere school gaan waar ze dat wel hebben maar dat mag ik niet.
    Dusjha :) hoger niveau is voor mij géén optie ^-^
    X.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2011 - 14:55 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gewoon doen?


    SLOAN.

    Dat moet je denk ik met je schooldecaan over praten, en niet met ons D:


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Je moet doen waar je het beste bij voelt(flower)


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Ik zou het doen, want je ziet zelf dat het heel makkelijk is en in bso moet je 7 jaar. Ik izt nu ook in het 3de bso (;


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Tuilla schreef:
    Dat moet je denk ik met je schooldecaan over praten, en niet met ons D:

    Ik heb er al over gepraat en ze zeggen dat als ik het echt te makkelijk vind dat ik er gewoon voor moet gaan...
    Maar ik weet gewoon niet wat me te wachten staat


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tuilla schreef:
    Dat moet je denk ik met je schooldecaan over praten, en niet met ons D:

    OffTheRecord schreef:
    (...)
    Ik heb er al over gepraat en ze zeggen dat als ik het echt te makkelijk vind dat ik er gewoon voor moet gaan...
    Maar ik weet gewoon niet wat me te wachten staat
    Als hij of zij het goed vindt, moet je het gewoon doen. En tja, ik weet ook niet wat je te wachten staat D:


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Eponine schreef:
    Je moet doen waar je het beste bij voelt(flower)


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Je hebt gelijk. Snap er geen hol van x)


    To infinity and beyond •

    Je kan toch ook gewoon een jaar overslaan en naar het technische gaan?
    Maar je moet doen waar je het beste bij voelt :'D


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Vraagje,ga je volgend jaar dan naar het laatste jaar,je examen jaar?
    Zo ja,dan zou ik het niet doen. Omdat dat meestal moeilijk is en ze het niet doen(in Nederland dan). Dan zou ik een hoger niveau doen(als dat kan).
    Zo nee,doen. Ga met de decaan praten die kan je wel helpen.
    Dat moet je sowieso wel doen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zou dat wel doen,tenzij je een richting in Tso vind die hetzelfde heeft /geeft als wat jij nu doet.

    Pyro schreef:
    Je kan toch ook gewoon een jaar overslaan en naar het technische gaan?
    Maar je moet doen waar je het beste bij voelt :'D

    Daar hebben ze niet de richting die ik wil doen :)
    Ik wil publiciteits grafiek doen...
    Daar leren we echt goed werken met computers en photoshop en al die dingen :)
    We leren er ook covers voor dagbladen maken enzo


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    StJimmy schreef:
    Vraagje,ga je volgend jaar dan naar het laatste jaar,je examen jaar?
    Zo ja,dan zou ik het niet doen. Omdat dat meestal moeilijk is en ze het niet doen(in Nederland dan). Dan zou ik een hoger niveau doen(als dat kan).
    Zo nee,doen. Ga met de decaan praten die kan je wel helpen.
    Dat moet je sowieso wel doen.

    In België is het zo dat we gewoon al vanaf het 1ste middelbaar examens hebben :)
    Dat duurt gewoon tot je af studeert zo'n 3 keer per schooljaar heb je die dan.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    OffTheRecord schreef:
    (...)
    In België is het zo dat we gewoon al vanaf het 1ste middelbaar examens hebben :)
    Dat duurt gewoon tot je af studeert zo'n 3 keer per schooljaar heb je die dan.

    Tellen de laatste niet zwaarder mee? Dat dacht ik namelijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall