• Ze vertikken 't om tijdens het doorgeven van de punten - Eurovision Songfestival - Engels te praten (: Die meneer ratelt gewoon door in 't Frans en dan nog iets.. de punten worden, naast het Engels, ook nog eens bekend gemaakt in het Frans. Kom op, zeg. Ze maken mij niet wijs dat ze geen Engels kunnen spreken.. ze verrekken 't gewoon :'D Stelletje chauvinisten.

    - Hetzelfde als je op vakantie in Frankrijk in bijv. de supermarkt komt, ze praten gewoon stug Frans door.

    Ik vind 't gewoon onzin :'D Elk land past zich aan.. en zij!?

    [ bericht aangepast op 14 mei 2011 - 23:56 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    In Aken wisten ze dat we Nederlands waren, maar ze bleven gewoon Duits praten, terwijl ze wel nederlands konden.


    Food.

    Prongs schreef:
    (...)
    Dat zijn ook Walen c; De Franstaligen in dit land worden sowieso voorgetrokken. Blijkbaar moeten ze zich nu ook al niet meer aan de grondwet houden...
    Dat staat niet in de grondwet! Franstaligen mogen zelf wetten maken ivm het franstalig onderwijs. Zo zit de bevoegdheidsverdeling in elkaar, tussen overheid, gemeenschappen en gewesten. Onderwijs is een gemeensschapsmaterie, er staat dus niets van in de grondwet, de franstaligen mogen zelf hun decreten maken ivm onderwijs..


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    (...)Dat staat niet in de grondwet! Franstaligen mogen zelf wetten maken ivm het franstalig onderwijs. Zo zit de bevoegdheidsverdeling in elkaar, tussen overheid, gemeenschappen en gewesten. Onderwijs is een gemeensschapsmaterie, er staat dus niets van in de grondwet, de franstaligen mogen zelf hun decreten maken ivm onderwijs..

    Daar heb ik het niet over. Met die grondwetstatement heb ik het over een ander probleem. Ik doel op het feit dat in Brussel Halle Vilvoorde er duidelijk taalgrenzen (om de Vlaamse gemeenten van verfransing te beschemren) zijn (grondwet 1963). Hierbij zijn er ook enkele gemeenten opgesteld waar Franstaligen op Waalse partijen kunnen stemmen als ze dat willen en waar ze qua faciliteiten ook in het Frans geholpen kunnen worden. Nu beginnen Walen dat echter ook te eisen van de omliggende Vlaamse, Nederlandstalige gemeenten, waar een duidelijke taalgrens geldt en op die manier negeren ze dus de grondwet. In Vlaamse gemeenten moet je in het Nederlands geholpen worden en stem je op Vlaamse partijen niet op Franstalige. Er is genoeg plaats in Wallonië en in de faciliteitgemeenten voor Franstaligen, ipv in ONS grondgebied te komen wonen en dan ook nog eens te weigeren om ONZE taal te spreken. Dat is een teken van gebrek aan respect. De Walen stellen nu dus voorwaarden, en pas als die vervuld zijn willen ze de grondwet volgen. Dat is dus het probleem van BHV.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    die vinden zichzelf zeker belangrijk (;


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ach, niet alleen de Fransen zijn zo asociaal, ook die Duitsers hier. Kom je in mijn stad, waar elke zaterdag allemaal Duitsers zijn, praten ze alleen Duits. Op de markt begon zelfs zo'n marktkoopman Duits tegen mijn moeder te praten, mama helemaal boos. En dan komen wij in Gronau, Duitsland, moeten we Duits gaan praten. Ja fuck it man, ik praat Nederlands, in Nederland en in Duitsland.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Veel grote talen hebben dat (:


    007

    Klopt ja. Maar het schijnt dat ze het wel heel erg waarderen als jij dáár frans probeert te praten, maar op de één of andere manier vertik ik dat ook. (cat)


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Toen ik met school in Frankrijk iets in het Frans moest vragen stelde die man juist voor om Engels te praten :')


    Gleek and proud <3

    Hm, het valt best mee in Parijs. Daar wilde de meeste toch wel aardig Engels praten. Maar in Parijs is natuurlijk veel nationaliteit.
    En het klopt wel hoor, mijn vriendin was er eens heen met hun ouders, naar Frankrijk, en als ze naar de bakker gingen, werden altijd de Fransen voorgelaten.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Fransen kunnen ook echt geen Engels. En dat is best begrijpelijk, ze zijn altijd in oorlog geweest.
    Fransen zijn nu eenmaal een beetje chauvinistisch.


    Where there is a sea there are pirates...

    Typisch de Fransen zou ik zeggen.
    De Walen leren ook geen Nederlands terwijl wij Vlamingen wel Frans moeten leren. (cat)

    Ze kunnen wel Engels.
    In Lille probeerde ik Frans te praten, maar toen ze doorhadden dat ik er moeite mee had gingen ze in het Engels praten. Ze willen eerst echt weten of je Frans kan en anders praten ze gewoon Engels.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Unhearted schreef:
    Typisch de Fransen zou ik zeggen.
    De Walen leren ook geen Nederlands terwijl wij Vlamingen wel Frans moeten leren. (cat)

    Walen leren ook Nederlands.
    En ze kunnen het beter dan wij Frans.
    We zijn nu eenmaal een tweetalig land, en Walen en Vlamingen hebben allemaal dezelfde waarden om na te streven. Ben dat gedoe echt zo beu. We zijn al zo klein, waarom zijn we dan zo bereid om nog verder uit elkaar te groeien?

    [ bericht aangepast op 18 mei 2011 - 20:13 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    er zijn overal wel mensen die geen engels kunnen c;
    dazijn nie enkel fransen.