• Helleu :]
    Mijn vriend en ik hebben nu meer dan 8 maanden, en we hebben ook seks enzo, maar alleen met condoom, en sinds kort zijn we daarmee gestopt, omdat we allebei bang zijn dat hij scheurt, of dat er iets fout gaat. Het komt er dus op neer dat ik aan de pil wil, maar mijn ouders vinden me te jong, en ik mag het dus niet. Ze zeggen dan gewoon; "Heb dan maar gewoon geen seks."
    Er valt ook gewoon echt niet met haar te praten, en ik vind het nogal dom dat het niet mag, want wat wil ze nou, dat ik zwanger word ofzo? Ik ben misschien dan wel jong, maar ze weet toch wel dat ik het doe, en tóch mag het niet. Nu wil ik dus aan de pil zonder mijn ouders het te weten komen, en ik weet wel waar je het kan halen enzo, het enige probleem is; De verzekering. Ik ben bang dat mijn ouders het daardoor te weten komen, en buiten de verzekering betalen zit er niet in, ik ben niet bepaald rijk :Y) Maargoed, weet iemand hoe dit werkt? Ik wil sowieso binnekort gaan bellen naar mijn huisarts voor een spreekuur, maar ik vind het wel fijn om dit vantevoren te weten, zodat ik daar niet voor niks zit (:


    Alis volat propriis.

    Miracle08 schreef:
    (...)

    Hmm, beetje onzinnige reactie. Omdat jij behoorlijk ziek was mocht je wel aan de pil? Zo zwaar is een pil niet want je begint altijd met een van de lichtste vorm die er is. En er is bij mijn weten niks mis met een gebroken relatie en de pil, ze zal niet altijd alleen blijven daarna wel?

    Ik ben ook nog altijd aan de pil ook al is het allang uit tussen mij en m'n ex (joehoe)


    -

    RINGDINGDONG schreef:
    (...)Het is gewoon niet bedoeld voor een groeiend lichaam, hoe je het went of keert.
    Je kan dan gewoon nog beter een condoom gebruiken.
    Ik gebruik de pil al sinds mijn 13e en er is helemaal niets mis met mijn lichaam of gezondheid :S Mijn moeder zat ook heel lang aan de pil, ongeveer vanaf haar 13e ook t/m haar 30ste. Ook helemaal niets mis mee.


    Life is hard and then we die

    JackyDaniels schreef:
    (...)
    Ik ben ook nog altijd aan de pil ook al is het allang uit tussen mij en m'n ex (joehoe)
    Yeah exactly, ik vind het argument erg scheef.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik gebruik de pil al sinds mijn 13e en er is helemaal niets mis met mijn lichaam of gezondheid :S Mijn moeder zat ook heel lang aan de pil, ongeveer vanaf haar 13e ook t/m haar 30ste. Ook helemaal niets mis mee.


    Het enige waar je last van kunt krijgen is dat als je met de pil stopt, het een tijdje duurt voor je hormonenproductie op gang is en je weer zwanger kunt worden, bij mijn moeder duurde dat langer dan twee jaar. Verder zou ik het niet weten :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Het enige waar je last van kunt krijgen is dat als je met de pil stopt, het een tijdje duurt voor je hormonenproductie op gang is en je weer zwanger kunt worden, bij mijn moeder duurde dat langer dan twee jaar. Verder zou ik het niet weten :')
    Bij mijn moeder een jaartje.. Toen werd ze zwanger van mij.


    Life is hard and then we die

    JackyDaniels schreef:
    (...)
    Ik ben ook nog altijd aan de pil ook al is het allang uit tussen mij en m'n ex (joehoe)


    Niks mis mee ;)


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    @ Defensive
    Ik wil sowieso voor ongeveer mijn 23e geen kinderen, dus dat zit wel goed x'D


    Alis volat propriis.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Yeah exactly, ik vind het argument erg scheef.

    Ja inderdaad. Ik ging idd aan de pil vanwege dat ik een vriend had, maar nu is het gewoon handig om mijn ongesteldheid zelf te regelen (wbw)


    -

    Scandinavia schreef:
    @ Defensive
    Ik wil sowieso voor ongeveer mijn 23e geen kinderen, dus dat zit wel goed x'D


    Nou dan. Ik denk niet dat de huisarts iets gevaarlijks voor zou schrijven :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Nou dan. Ik denk niet dat de huisarts iets gevaarlijks voor zou schrijven :')
    Het moet inderdaad toch wel een aantal jaar eerder zijn getest. De pil is gewoon beschikbaar voor onze leeftijd, dus dan zal het echt niet gevaarlijk of verminkend zijn.


    Life is hard and then we die

    Scandinavia schreef:
    @ Defensive
    Ik wil sowieso voor ongeveer mijn 23e geen kinderen, dus dat zit wel goed x'D


    Lekker naar de huisarts gaan en je laten voorlichten voor de pil en pas stoppen met de pil zodra je een vaste relatie hebt en kinderen wilt ;)

    Als je stopt duurt het hoogstens wat langer voordat je weer een normale cyclus hebt, en zelfs dat hoeft niet zo te zijn. Ik werd na het stoppen direct ongesteld ;)


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Oké, bedankt iedereen :) Ik ga denk ik morgen of overmorgen een afspraak maken ^^ -Je kan niet eens naar onze huisarts mailen, hoezo lame-


    Alis volat propriis.

    Miracle08 schreef:
    (...)

    Lekker naar de huisarts gaan en je laten voorlichten voor de pil en pas stoppen met de pil zodra je een vaste relatie hebt en kinderen wilt ;)

    Als je stopt duurt het hoogstens wat langer voordat je weer een normale cyclus hebt, en zelfs dat hoeft niet zo te zijn. Ik werd na het stoppen direct ongesteld ;)
    Jij bent ook aan de jonge kant voor kindjes, toch :)? Tenminste.. in mijn ogen hoor, haha. Ervaar je het wel als iets leuks :D? Leuke relatie ook? [/nieuwsgierig]


    Life is hard and then we die

    EstrellaVida schreef:
    (...)
    in dat geval, mag ze die huisarts lekker alles goed laten praten, of zelfs voor de rechter slepen. Geheimhoudingsplicht, is geheimhoudingsplicht. Schending van je privecy. (cat)


    Ja, dat snap ik. Maar daar komen ze dan wel een beetje laat mee, tegen die tijd weten je ouders alles.. Wat kan mij het dan schelen dat die vent zijn werk niet doet? Daarbij zijn ouders dankbaar als ze zoiets horen en gaan ze niet naar de rechter. Een klein meisje nemen ze blijkbaar niet serieus.(cat)


    Have you ever been alone in a crowded room?

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Jij bent ook aan de jonge kant voor kindjes, toch :)? Tenminste.. in mijn ogen hoor, haha. Ervaar je het wel als iets leuks :D? Leuke relatie ook? [/nieuwsgierig]


    De meeste vinden me idd jong maar ikzelf niet en mijn familie ook niet ( nou waren ze er bij mij in de familie allemaal een beetje vroeg bij :) ) Ik ben nu 21, heb een super lieve vriend, hebben samen een mooi huisje en een vaste baan. We ervaren het beide als helemaal geweldig ;) :D


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'