• Hoi,hoi
    Ik vraag me dit al een tijdje af,wat hebben mensen tegen doedelzak muziek?
    Ik was laatst ICarly aan het kijken en toen speelde die vrouw op haar doedelzak en dat vonden ze zo verschrikkelijk een marteling. Maar ik vond dat eigenlijk best mooi.

    Ik luister de laatste tijd ook veel naar Dropkick Murphy's en in hun muziek gebruiken ze ook doedelzak. En dat is echt super mooi.

    Dus ben ik de enige die dat mooi vind of zijn er nog meer?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Het was in het verleden niet voor niets een manier van de Schotten om de Engelsen af te schrikken...

    Ik vind het een prachtig ontworpen instrument, maar het geluid is enorm hard en schel en, vind ik, echt niet iets om van te genieten.


    Tell me no stories and I'll tell you no lies.

    Ik vind het echt ongelooflijk mooi.


    Where there is a sea there are pirates...

    Cthulhu schreef:
    Ik vind het juist van kinds af aan al iets ontzettend moois hebben juist! Kan juist de mooiste, meest emotionele/leuke muziekstukken voortbrengen! (:

    Inderdaad! Het symboliseert vrijheid en natuur en gewoon Schotland.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Inderdaad! Het symboliseert vrijheid en natuur en gewoon Schotland.

    En Ierland,minder maar ook Ierland.
    Ironisch is wel dat de doedelzak niet uit Schotland of Ierland komt maar uit Pakistan en Indië en die kanten op.

    @Fantasyst
    Je weet dat het een gewoon muziek instrument is en geen wapen of iets dergelijks? En dat de Engelse zelf ook doedelzakken hebben. Zoals de rest van Europa en bijna de hele wereld.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    En Ierland,minder maar ook Ierland.
    Ironisch is wel dat de doedelzak niet uit Schotland of Ierland komt maar uit Pakistan en Indië en die kanten op.

    @Fantasyst
    Je weet dat het een gewoon muziek instrument is en geen wapen of iets dergelijks? En dat de Engelse zelf ook doedelzakken hebben. Zoals de rest van Europa en bijna de hele wereld.

    Ja, inderdaad! Alleen zijn de Ierse doedelzakken iets minder doordringend dan de Schotse, ze hebben een zachtere klank. Maar ik vind ze allebei even mooi. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    StJimmy schreef:
    (...)
    @Fantasyst
    Je weet dat het een gewoon muziek instrument is en geen wapen of iets dergelijks? En dat de Engelse zelf ook doedelzakken hebben. Zoals de rest van Europa en bijna de hele wereld.

    Excuseer, ik had een programma gezien op Discovery waarin werd beweerd dat 'de' doedelzak gebruikt werd als afschrikwapen, maar dat is eigenlijk een buitenbeentje.
    Wikipedia: De bekendste vorm is waarschijnlijk de Schotse (highland) doedelzak, hoewel dit eigenlijk een buitenbeentje is. Het is een bijzonder luid instrument dat bedoeld is voor het slagveld, met een beperkte toonomvang van 1 octaaf plus 1 noot.

    Je hebt gelijk ;]


    Tell me no stories and I'll tell you no lies.

    Fantasyst schreef:
    (...)
    Excuseer, ik had een programma gezien op Discovery waarin werd beweerd dat 'de' doedelzak gebruikt werd als afschrikwapen, maar dat is eigenlijk een buitenbeentje.
    Wikipedia: De bekendste vorm is waarschijnlijk de Schotse (highland) doedelzak, hoewel dit eigenlijk een buitenbeentje is. Het is een bijzonder luid instrument dat bedoeld is voor het slagveld, met een beperkte toonomvang van 1 octaaf plus 1 noot.

    Je hebt gelijk ;]


    het is niet een afschrikwapen in de term dat de tegenstanders het vreselijk vonden om te horen. Maar vroeger in de strijd was het zo dat het trotsheid uitstraalde over de land waar ze vandaan kwamen. Zo waren er landen en die gebruikten vooral trompetten. En er waren ook landen die alleen trommelde, en er eventueel zelfs bij schreeuwde.

    Maar het is zeg maar een moraal afschrikmiddel om te laten zien van: wij vechten hier voor ons vaderland, en we geven niet zomaar op.

    (en niet van: jank jank, auw wat een herrie ;o xD :Y))


    Ligt and Darkness are both very different..

    Fantasyst schreef:
    (...)
    Excuseer, ik had een programma gezien op Discovery waarin werd beweerd dat 'de' doedelzak gebruikt werd als afschrikwapen, maar dat is eigenlijk een buitenbeentje.
    Wikipedia: De bekendste vorm is waarschijnlijk de Schotse (highland) doedelzak, hoewel dit eigenlijk een buitenbeentje is. Het is een bijzonder luid instrument dat bedoeld is voor het slagveld, met een beperkte toonomvang van 1 octaaf plus 1 noot.

    Je hebt gelijk ;]

    Je hebt wel gelijk dat ze hem gebruikte tijdens de strijd,maar niet echt om afteschrikken. Hoewel het me toch best eng lijkt als je al die mannen tot de tand toe gewapend voor je staat en dan een doedelzak hoort. Maar om echt angst aan te jagen was niet de bedoeling maar wel een mooi bijeffect.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik luister ook Dropkick Murphy's.


    I live for the applause, you will die for it.

    In één van de nummers van AC/DC ook.

    Ik hou zelfs van het Schotse Volkslied ;DD


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Ik vind het wel mooi. Maar in het echt klinkt het echt heel luid. (Blijkbaar klinkt dat als 100 trompetten, en ik wordt al doof van eentje). Dwarsfluit rules x)


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Ik vind het juist wel grappig klinken. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik snap ze zo
    Iemand in onze straat speelt elke morgen vroeg doedelzak. Ik wordt heel vaak vroeg wakker met die klere muziek
    Iemand uit mijn klas deed het vorig jaar met open podium
    Net kattengejank
    wacht dat is een beleding voor de katten


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    SinCity schreef:
    Ik weet niet, het spreekt me persoonlijk niet echt aan. Maar verschrikkelijk vind ik het nu ook weer niet ;'D


    You never know how strong you are until being strong is the only choice you have ♥