• Hoe lees jij een story het liefst?
    Uit de ogen van een ik - van een hij/zij
    Fanfiction - onbekende personen
    Spannend/eng - Romantisch
    Mythische wezens - Realistisch
    Lange hoofdstukken - korte hoofdstukken


    Ik ben gemeen xoxo

    Uit de ogen van een ik
    Onbekende personen
    Spannend/eng
    Mythische wezens
    Korte hoofdstukken

    Maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Van alle opties vind ik beide leuk om te lezen ;D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Uit de ogen van een ik - van een hij/zij
    Fanfiction - onbekende personen
    Spannend/eng - Romantisch
    Mythische wezens - Realistisch
    Lange hoofdstukken - korte hoofdstukken


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Uit de ogen van een ik - van een hij/zij
    Fanfiction - onbekende personen
    Spannend/eng - Romantisch
    Mythische wezens - Realistisch
    Lange hoofdstukken - korte hoofdstukken

    Hetgeen wat schuin is.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2011 - 19:07 ]


    Le coeur qui crie l'amour.. / used to be Zolanksi

    Uit de ogen van een ik - van een hij/zij
    Fanfiction - onbekende personen
    Spannend/eng - Romantisch
    Mythische wezens - Realistisch
    Lange hoofdstukken - korte hoofdstukken


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    In de eerste persoon. (Ik)
    Een fanfiction.
    Het liefste een romantisch verhaal.
    Realistisch.
    En lange hoofdstukken.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Forward schreef:
    Ik-vorm
    Fanfiction
    Romantisch
    Realistisch
    Lange hoofdstukken


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Ik heb geprobeerd een keuze te maken, maar uiteindelijk had ik alles aangestreept. Het punt is gewoon dat het mij niet zo veel uit maakt. Het belangrijkste vind ik dat het gewoon goed is geschreven. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik-vorm
    Fanfiction (of nonfic, maar wel héél goed en origineel)
    Romantisch
    Mythische wezens/Realistisch, mag allebei, zolang het mytische ook realistisch is
    Lange hoofdstukken/korte hoofdstukken (mag allebei)

    [ bericht aangepast op 28 mei 2011 - 20:17 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    van een hij/zij
    Fanfiction
    Spannend/eng (naja het liefst spannend én romantisch ;))
    Mythische wezens
    Lange hoofdstukken


    I mark the hours every one nor have I yet outrun the sun

    Hij/zij - veel mensen vergeten dat de ik-vorm eigenlijk heel beperkend is. Je moet het dan alleen maar door de ogen van die persoon weergeven, dus bijvoorbeeld een gedetailleerde beschrijving van de omgeving met mooie metaforen is vaak in een verhaal niet zoals een persoon het normaliter zou zien. Ook heb ik wel eens verhalen gezien waar gesprekken weergegeven werden waar de hoofdpersoon niet eens bij was, wat onmogelijk is in de ik-vorm. Bovendien kan er dan vanuit verschillende personen worden geschreven zonder dat er een oncharmant '(naam) POV' boven hoeft te staan.

    Fanfiction - Maakt mij op zich niet uit, het heeft allebei zijn voor- en nadelen. Op zo'n grote site als deze prefereer ik echter fanfiction. Er zijn hier veel verhalen, waarvan een groot deel niet aansluit bij mijn voorkeuren voor verhalen. Aangezien je bij fanfiction van te voren weet dat in elk geval een aspect van het verhaal je interesseert, is dat een mooie filter. Maar hierdoor kan je ook mooie verhalen mislopen. Een groot nadeel van fanfiction is dat je beeld van mensen vervormd kan worden of dat personages uit boeken en films zwak uitgedrukt grandioos verneukt worden.

    Spannend&eng/Romantisch - Beide genres spreken me wel aan. Ik lees meer romantische verhalen, maar volgens mij zijn hier in verhouding ook een stuk meer romantische verhalen. Bij romantische verhalen heb je wel een enorm grote kans om tegen een ongelooflijk cliché verhaal aan te struikelen, terwijl ik het idee heb dat dat bij spannende verhalen iets minder het geval is. Natuurlijk bezit ook dat genre een stapeltje clichés, maar over romantiek is zo vaak geschreven dat ongeveer elk hoekje (aannemend dat het hoeken heeft) is uitgeplozen. (Ik ga er overigens vanuit dat je met romantisch iets in de richting van liefde bedoelt, aangezien dat tegenwoordig meestal daaronder wordt verstaan, en niet de geesteshouding.)

    Realistisch - Er zijn verhalen met mythische wezens die ik geweldig vind (waaronder Harry Potter, waar ik echt enorm fan van ben), maar zeker door beginners worden er vaak mythische wezens verzonnen om te kunnen verklaren dat de hoofdpersoon een ongelooflijke Mary Sue is. En als ik ergens niet goed tegen kan tijdens het lezen, zijn het Mary Sue's.
    Als het goed is uitgedacht, kan een verhaal met mythische wezens helemaal geweldig zijn. Ik ben alleen nog niet veel van dat soort verhalen tegengekomen.
    Bovendien wordt onder mythische wezens op deze site vaak Twilight verstaan. Daar heb ik het ook niet zo op. Veel te groot stapeltje perfecte mensen, waarvan er twee vechten om het opperperfecte meisje dat alleen maar loopt te zeiken. Nee, niet mijn smaak.
    (Hoewel ik me soms aan een Twilight-verhaal waag als het niet over die vampieren gaan, of als ze in elk geval een kleinere rol spelen. Ik kan de Weerwolven een stuk beter hebben en vind hen ook beter bedacht, hoewel Meyer volgens mij niet zo heel veel nieuws heeft toegevoegd aan visies die er al waren over dat soort mythische wezens..)

    Lange hoofdstukken - Schrijvers willen graag hun lezers behouden en willen daarom in elk hoofdstuk wat interessants stoppen. Dat idee krijg ik in elk geval.
    Maar als de hoofdstukken te kort zijn, dan krijg je een ongelooflijk onrealistisch verhaal aangezien er veel en veel te veel gebeurd. Geef mij maar hoofdstukken van meer dan duizend woorden, dan gun je me ten minste ook wat tijd om me weer in te leven in het personage.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2011 - 0:16 ]


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Uit de ogen van een ik - van een hij/zij
    Fanfiction - onbekende personen
    Spannend/eng - Romantisch
    Mythische wezens - Realistisch
    Lange hoofdstukken - korte hoofdstukken


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Uit de ogen van een ik - van een hij/zij
    Fanfiction - onbekende personen
    Spannend/eng - Romantisch
    Mythische wezens - Realistisch

    Lange hoofdstukken - korte hoofdstukken > hoofdstukken van ong. 600 woorden. waar valt dat onder?


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    hij/zij
    Fanfiction
    Romantisch
    Realistisch
    Lange hoofdstukken


    Caution first, always.

    Uit de ogen van een ik - van een hij/zij
    Fanfiction - onbekende personen
    Spannend/eng - Romantisch
    Mythische wezens - Realistisch
    Lange hoofdstukken - korte hoofdstukken .

    [ bericht aangepast op 29 mei 2011 - 1:04 ]