• Ik heb sinds kort 2 hamsters op m'n kamer staan.
    En nu weet ik dat het nachtdieren zijn etc.
    maar ze krijsen af en toe en ik schrik me elke keer weer dood >.<
    Heeft iemand ook hamsters en weet iemand een manier om daar van af te komen?
    Dat ze bijv. overdag wakker zijn en 's avonds slapen oid?

    Fellatio schreef:
    (...)


    Juappp op 1 na die had zich in de zaagsel verstopt XD en die is 5 jar oud geworden ofzo

    Aaaaah wat zielig! D':
    en wat een held. Hij heeft zichzelf gered!

    Oh God, dat krijsen. Ik ging daar echt dood aan O_O Misschien ze niet bij elkaar zetten?


    Caution first, always.

    Loki schreef:
    Oh God, dat krijsen. Ik ging daar echt dood aan O_O Misschien ze niet bij elkaar zetten?


    Dat helpt niet XD ik had 1 hamster en die maakte lawaai voor 10 xd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Loki schreef:
    Oh God, dat krijsen. Ik ging daar echt dood aan O_O Misschien ze niet bij elkaar zetten?

    Ja dat stond ook ergens op internet.
    Maar dat gekrijs is alleen af en toe 's avonds.
    En overdag liggen ze gewoon heerlijk naast elkaar te slapen... So, I don't get it. :\

    Kooi ergens anders zetten, deed ik ook. (:


    Destroy what destroys you.

    Je mag hamsters nóóit bij elkaar in één kooi zetten. Hamsters moeten elk in een aparte kooi, want uiteindelijk zullen ze vechten tot er maar eentje overblijft. Dat hoeft nu nog niet aan de orde te zijn, maar op den duur gaat dat zeker gebeuren. Ik weet ook niet welke idioot je dan verteld heeft dat je ze bij elkaar moet zetten, maar ik denk dat diegene zijn dierenopleiding niet goed heeft afgerond. Sowieso moet je ze dus apart gaan zetten en verder kun je niets tegen dat lawaai doen. Zoals je zelf al zegt zijn het nachtdieren en dat zullen ze ook blijven. Je kunt hier verder niets aan veranderen. Maar je móet ze echt apart gaan zetten!


    Rated by prejudice.

    Anfield schreef:
    Ik denk dat je er niet zoveel aan kunt doen.. hun gedrag is puur natuurlijk, en kun je niet zomaar veranderen. Kun je ze niet beter op een andere plaats in je huis zetten?


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Convicted schreef:
    Je mag hamsters nóóit bij elkaar in één kooi zetten. Hamsters moeten elk in een aparte kooi, want uiteindelijk zullen ze vechten tot er maar eentje overblijft. Dat hoeft nu nog niet aan de orde te zijn, maar op den duur gaat dat zeker gebeuren. Ik weet ook niet welke idioot je dan verteld heeft dat je ze bij elkaar moet zetten, maar ik denk dat diegene zijn dierenopleiding niet goed heeft afgerond. Sowieso moet je ze dus apart gaan zetten en verder kun je niets tegen dat lawaai doen. Zoals je zelf al zegt zijn het nachtdieren en dat zullen ze ook blijven. Je kunt hier verder niets aan veranderen. Maar je móet ze echt apart gaan zetten!

    Ja het was de man die ze verkocht die mij vertelde dat dat gewoon kon.
    Maar hij was echt hyper en ik vraag me af wat hij gegeten had o.O
    Misschien dat ik je advies dan toch maar opvolg ja.
    Maar dan moet ik eerst nog een kooi erbij halen en daar heb ik deze week echt geen tijd voor.
    Nu maar hopen dat ze elkaar ondertussen niet afmaken.

    2 hamsters in 1 kooi?
    dat gaat meestal niet goed.. het kan eigenlijk alleen goed gaan als dit twee broertjes / twee zusjes zijn, en dan is het nog maar de vraag of het gaat werken.

    Hamsters krijsen als ze bang zijn, dat weet ik wel.. mijn hamster krijste eerst ook (als ik bij zijn nestje kwam als hij daar in zat), maar nu niet meer. Maar zo te horen krijsen ze niet om jou..
    Als ik jou was zou ik nog even wat informatie opzoeken over hamsters ;)

    - als je ze bijelkaar in het hok hebt, zou ik ze allebei een apart hok geven, want als mijn hamster krijsden, hadden ze ruzie met elkaar.
    - hokken beneden zetten misschien een idee?


    Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.

    @ Celestial: Dan heeft die man inderdaad verkeerd advies gegeven. In ieder geval zo snel mogelijk een nieuwe kooi kopen en ze dan apart zetten, ja. Laat me weten of 't gekrijs dan sowieso ophoudt, oké?
    @ Krullerd: Zelfs broertjes/zusjes mag je niet bij elkaar in één kooi zetten. Dat gaat in 't begin goed als ze jong zijn, maar zodra ze ouder worden zullen ze ook gaan vechten tot er maar ééntje overblijft.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2011 - 21:56 ]


    Rated by prejudice.

    Oh ja dus, nou dat mag dus absoluuuuut niet. :')

    [ bericht aangepast op 5 juni 2011 - 22:03 ]


    -