• De stelling van vandaag luidt:
    Een story met 16 + elementen schrijven terwijl je zelf nog geen 16 bent is not done

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Progeny schreef:
    'Not done' gaat te ver, maar het is wel onlogisch.(':


    KATSU!

    Niet mee eens want die '16' is gewoon een leeftijd die ze er op plakken om aan te geven wat voor elementen er in voor kunnen komen. Maar het is natuurlijk wel vreemd als een heel jong iemand zo iets gaat schrijven.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Het ligt er ook aan hoe oud je bent. Als je als 14/15 jarige een 16+ verhaal schrijft, dan kan het nog wel. Maar er zijn hier ook 10/11-jarigen die het doen en dat vindt ik zelf wel not done.


    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

    Progeny schreef:
    'Not done' gaat te ver, maar het is wel onlogisch.(':


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Geen logica kwa schrijven...


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Progeny schreef:
    'Not done' gaat te ver, maar het is wel onlogisch.(':

    Ik zie 16+ niet als iets dat zegt 'je mag dit niet lezen'.
    Ik ben zelf 14 en ik zit al aardig lang op quizlet, dus zelfs toen ik jonger was las ik '16+' verhalen.
    Voor mij is t meer iets wat aan geeft bijvoorbeeld 'hier komt sex in voor' of iets anders spannends of iets wat een impact op je kan hebben.
    Ik denk ook niet dat het echt zo bedoeld is van 'dit is verboden', want dan had iemand die 14 bij leeftijd had ingevuld t wel niet kunnen lezen.
    maar iemand van 15 kan bijvoorbeeld al volwassener zijn dan iemand van 16 dusja ik vind dat je zelf kan kiezen of je zulke story's leest.
    Jijzelf weet immers het beste of je die verhalen aankan, zeg maar.

    Maar iemand die het 16+ wel serieus neemt, op de manier van 'dit is te heftig voor jou' dan kan ik dat begrijpen dat je t onlogish vindt.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 17:04 ]


    At the moment everything goes wrong, I'll be there for you!

    Guerriero schreef:
    Het ligt er ook aan hoe oud je bent. Als je als 14/15 jarige een 16+ verhaal schrijft, dan kan het nog wel. Maar er zijn hier ook 10/11-jarigen die het doen en dat vindt ik zelf wel not done.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Champagne schreef:
    Als we er vanuit gaan dat 16+ voornamelijk erotische verhalen zijn, dan ben ik het nog steeds niet eens met de stelling.. Het [16+] erachter geeft alleen maar aan dat er iets van seks in voorkomt. 12-jarigen lezen het ook wel.. Het heeft dus niks meer met leeftijd te maken, maar met het onderwerp. Een 15-jarige kan ook een heel goed verhaal over vrouwenhandel of wat dan ook schrijven.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik kan het in ieder geval niet serieus nemen eigenlijk, dus I kinda agree.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Champagne schreef:
    Als we er vanuit gaan dat 16+ voornamelijk erotische verhalen zijn, dan ben ik het nog steeds niet eens met de stelling.. Het [16+] erachter geeft alleen maar aan dat er iets van seks in voorkomt. 12-jarigen lezen het ook wel.. Het heeft dus niks meer met leeftijd te maken, maar met het onderwerp. Een 15-jarige kan ook een heel goed verhaal over vrouwenhandel of wat dan ook schrijven.


    None but ourselves can free our minds.

    Haha, het faalt gewoon als je een 16plus story schrijft als je nog geen 16 ben. =D

    Champagne schreef:
    Als we er vanuit gaan dat 16+ voornamelijk erotische verhalen zijn, dan ben ik het nog steeds niet eens met de stelling.. Het [16+] erachter geeft alleen maar aan dat er iets van seks in voorkomt. 12-jarigen lezen het ook wel.. Het heeft dus niks meer met leeftijd te maken, maar met het onderwerp. Een 15-jarige kan ook een heel goed verhaal over vrouwenhandel of wat dan ook schrijven.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Waarom zou je geen 16+ story mogen schrijven als je 16 bent of jonger en al ervaring gehad hebt met sex enzo? xD

    Nee grapje, ik neem het niet echt serieus dan.


    Aan niets denken is ook denken.

    Nou ja, ik vind het wel een beetje raar ja. In ieder geval als je dan als leesadvies 16+ opgeeft, want dan raad je jezelf af het te lezen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan