• De stelling van vandaag luidt:
    Medische informatie op het net zorgt alleen maar voor verwarring en moet dus verboden worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Zugzwang schreef:
    Oneens.
    Maar misschien wel een officiële website of zo? Want nu zijn er natuurlijk ook heel veel dingen die mensen er zomaar op zetten.


    Food.

    Oneens,het zou alleen veel beter gecontroleerd moeten worden. Dat er een paar sites zijn waar alles gecontroleerd op staat en verder nergens.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Progeny schreef:
    Oneens, ik vind dit een kwestie van zelfverantwoordelijkheid. Als je het zeker wilt weten, ga je naar de dokter en ga je niet zelf via internet diagnoses stellen.


    We accept the love we think we deserve.

    Oneens, ik vind dit een kwestie van zelfverantwoordelijkheid. Als je het zeker wilt weten, ga je naar de dokter en ga je niet zelf via internet diagnoses stellen. .


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Oneens, zo ben je tenminste op de hoogte van je ziekte. Ik zeg niet dat je de dokter moet vervangen door internet, maar je wil toch op de hoogte zijn van je ziekte? Ik zou het heel leuk vinden als ik op internet lees wát het precies inhoudt zonder dat ik uren bij een dokter moet zitten.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Oneens, de stap om naar de dokter te gaan is meteen groter dan het even via het internet op te zoeken. Natuurlijk kan het tot verwarrende informatie leiden, maar je kan nog altijd alsnog naar de dokter gaan als je het zeker wilt weten.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Oneens en eens.
    Het is fijn om zelf een beetje te kunnen uitzoeken, maar via de dokter weet je het wel zeker. Ik bedoel, meerdere ziektes hebben de zelfde symptomen.


    Alleen maar tranen van geluk

    nee, want veel dokters geven het gewoon NIET toe als ze een fout maken...
    dus dan moet je het zelf kunnen uitzoeken(N)
    (Dat zeg ik omdat ik een man ken wiens dokter een verkeerde diagnose had gesteld en nu kan hij zijn rechterhand niet meer gebruiken omdat die dokter niet wou toegeven dat hij iets fout had gedaan...)

    Dat is wel héél erg! Je mag er best wel informatie op internet zetten, dan kan je beter alles van het internet verbieden. Ik vind deze stelling nergens op slaan!


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Oneens. Je wil thuis alvast even kunnen kijken naar informatie op sites en als je het zeker wil weten moet je naar de dokter. Daarbij zijn er een hoop sites waar geen onzin op staat.


    Felix

    Progeny schreef:
    Oneens, ik vind dit een kwestie van zelfverantwoordelijkheid. Als je het zeker wilt weten, ga je naar de dokter en ga je niet zelf via internet diagnoses stellen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Oneens, je moet gewoon weten welke sites er geloofwaardig zijn en daarvoor moet je ook een paar vergelijken.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Eh mijn vader is dokter en die wordt een beetje gek van al die mensen die het zelf beter denken te weten omdat 'ze dat op internet hebben gelezen!'. Maar een beetje zelf-onderzoek kan natuurlijk geen kwaad.


    It's time to be happy again.

    Zugzwang zei op 9 juni 2011 - 0:49:
    Oneens.
    Maar misschien wel een officiële website of zo? Want nu zijn er natuurlijk ook heel veel dingen die mensen er zomaar op zetten.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik vind het ook verwarrend want als je iets over een bepaalde ziekte moet weten krijg je 10 verschillende dingen. Ik ben liever de dokter. Eens en oneens, want er kan wel nuttige info opstaan.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.