• dat wil ik dus graag worden.
    alleen heb ik 2 problemen.
    1, mijn pa is totaal tégen.
    hij is ervan overtuigd dat de dieren er zijn om op te weten, maar daar ben ik het niet mee eens...
    wat vinden jullie trouwens?
    dus hij wilt het niet omdat ik dan alleen maar groenten en vervangproducten kan eten.
    ik wil ook geen vis meer eten, dat zijn ook dieren.
    en het tweede probleem is dat ik veel mensen ken die ook zeggen dat ik het niet moet doen omdat ik nog in de groei ben enzo en ijzertekort en zo van die dingen kan krijgen.
    maar dat is toch te vermijden met vervangproducten?
    wat vinden jullie dat ik moet doen? (:
    ik wil sowieso eerst wat meer informatie opzoeken.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Vegetarisch zijn is onzin.


    A universe is trapped inside a tear, Replaces love and happiness with fear.

    Arcade schreef:
    Vegetarisch zijn is onzin.


    waarom vind je dat?


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Samurai schreef:
    (...)
    Haha lijkt me niet? Anders is het wel erg zielig als ze gesneden worden x'D


    haha dat dacht ik ook al xD maar Celestial zei zoiets


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Mimiee schreef:
    (...)

    waarom vind je dat?


    Je helpt er geen ene fuck mee. Als jij dat varken niet op eet doe ik 't wel.


    A universe is trapped inside a tear, Replaces love and happiness with fear.

    Mimiee schreef:
    (...)

    haha dat dacht ik ook al xD maar Celestial zei zoiets

    Tsjaa... tis maar net hoe je het bekijkt hea? Planten groeien wel, maar zijn geen organismen dacht is En anders vraag je het eens aan een plant? Misschien krijg je antwoord (:

    Arcade schreef:
    (...)

    Je helpt er geen ene fuck mee. Als jij dat varken niet op eet doe ik 't wel.

    Zo kun je het inderdaad wel denken, de dieren zijn toch al geslacht. En als de een het niet eet, eet de ander het wel. Maar als iedereen nou wat minder vlees zou eten, want je hebt helemaal niet elke dag vlees nodig, dan zouden er een stuk minder dieren hoeven te worden geslacht.

    Arcade schreef:
    (...)

    Je helpt er geen ene fuck mee. Als jij dat varken niet op eet doe ik 't wel.


    okeee... ieder een eigen menig zou ik zeggen ;}


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Samurai schreef:
    (...)
    Tsjaa... tis maar net hoe je het bekijkt hea? Planten groeien wel, maar zijn geen organismen dacht is En anders vraag je het eens aan een plant? Misschien krijg je antwoord (:


    haha euhm... ik betwijfel of ze gaan antwoorden... xD
    maar ik bedoel... ze hebben toch geen hersenen of zenuwen ofzo, dus... ;}


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Samurai schreef:
    (...)
    Zo kun je het inderdaad wel denken, de dieren zijn toch al geslacht. En als de een het niet eet, eet de ander het wel. Maar als iedereen nou wat minder vlees zou eten, want je hebt helemaal niet elke dag vlees nodig, dan zouden er een stuk minder dieren hoeven te worden geslacht.


    dat denk ik ook.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Samurai schreef:
    (...)
    Zo kun je het inderdaad wel denken, de dieren zijn toch al geslacht. En als de een het niet eet, eet de ander het wel. Maar als iedereen nou wat minder vlees zou eten, want je hebt helemaal niet elke dag vlees nodig, dan zouden er een stuk minder dieren hoeven te worden geslacht.


    Dat zou natuurlijk ideaal zijn. Maar ik zie zo 123- niet de halve wereld opeens minder vlees eten. Vervangproducten zijn ook nog niet zo gezond als vlees zover ik weet?


    A universe is trapped inside a tear, Replaces love and happiness with fear.

    Arcade schreef:
    (...)

    Dat zou natuurlijk ideaal zijn. Maar ik zie zo 123- niet de halve wereld opeens minder vlees eten. Vervangproducten zijn ook nog niet zo gezond als vlees zover ik weet?


    nee, daar heb je wel gelijk in, die zijn denk ik niet zo gezond als vlees. maar je kunt ervan leven...


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Arcade schreef:
    (...)

    Dat zou natuurlijk ideaal zijn. Maar ik zie zo 123- niet de halve wereld opeens minder vlees eten. Vervangproducten zijn ook nog niet zo gezond als vlees zover ik weet?


    een betere wereld begint bij jezelf, zou je zeggen, maar ik ben ook vleeseter en het hoort bij de natuur, en je moet het zelf weten


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Het is je eigen beslissing. Als je voor de rest geen eetproblemen hebt, is het goed te doen, denk ik. Eet veel groenten en verhoog ook je portie aardappelen. Wissel af in vervangproducten. Corn, vega hamburgers, noten, eieren,.. (En vast nog véél meer) Eet niet elke dag corn ofzo, want dat is ook niet al te gezond. Blijf je houden aan de 'evenwichtig en gevarieerd'-regel. Ik denk dat je best voor de rest alles hetzelfde laat. 3x per dag eten, tussendoortjes, voldoende water en genoeg lichaamsbeweging.
    -
    Zo, mijn portie tips. (krul) Hopenlijk heb je er iets aan. Ikzelf ga regelmatig naar een diëtise om mijn voedingslijn bij te sturen, dus je kan erop vertrouwen dat de informatie die ik je gaf best te betrouwen is. Veel succes! (:


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Ik ben het eens met je vrienden. Doe het als je volwassen bent, dat geeft je ook meteen tijd om er écht goed over na te denken.


    Where there is a sea there are pirates...

    Beleza schreef:
    (...)
    Dieren brengen andere dieren niet met een vrachtwagen waar 100 varkens inzitten (voorbeeld) naar de slacht. Ze hangen hun prooi niet aan hun poten op en slachten dan de beesten. Wij hebben geen vlees nodig om te overleven, behalve wanneer we in de wildernis zitten en ook daadwerkelijk moeten jagen. Voor dieren is dit compleet anders, want zij zitten in de wildernis en MOETEN dus jagen om te kunnen overleven.

    Haha, wij hebben wél vlees nodig. (':
    Er zitten dingen in zoals suikers, oliën, vetten en eiwitten, terwijl er in anorganische voedingsstoffen eigenlijk alleen maar water en mineralen zitten.
    Ik vind het trouwens onzin als je vegetariër wordt, eet jij dat beest niet doet een ander het wel. Ze worden sowieso geslacht.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson