• dat wil ik dus graag worden.
    alleen heb ik 2 problemen.
    1, mijn pa is totaal tégen.
    hij is ervan overtuigd dat de dieren er zijn om op te weten, maar daar ben ik het niet mee eens...
    wat vinden jullie trouwens?
    dus hij wilt het niet omdat ik dan alleen maar groenten en vervangproducten kan eten.
    ik wil ook geen vis meer eten, dat zijn ook dieren.
    en het tweede probleem is dat ik veel mensen ken die ook zeggen dat ik het niet moet doen omdat ik nog in de groei ben enzo en ijzertekort en zo van die dingen kan krijgen.
    maar dat is toch te vermijden met vervangproducten?
    wat vinden jullie dat ik moet doen? (:
    ik wil sowieso eerst wat meer informatie opzoeken.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    mensen zijn alles alleseters.. dus ook vlees.
    maar toch als je het niet wilt kan niemand je dwingen het niet te doen.
    ik vlees vervangers zitten de meeste stoffen die in vlees ook zitten.
    het belemmerd je groei echt niet hoor!


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Samurai schreef:
    (...)
    Tsjaa... tis maar net hoe je het bekijkt hea? Planten groeien wel, maar zijn geen organismen dacht is En anders vraag je het eens aan een plant? Misschien krijg je antwoord (:


    Een plant is wel een organisme, planten, dieren en mensen zijn organismen. Ik heb hier dinsdag een examen over. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Mimiee schreef:
    (...)

    haha euhm... ik betwijfel of ze gaan antwoorden... xD
    maar ik bedoel... ze hebben toch geen hersenen of zenuwen ofzo, dus... ;}

    Planten kunnen het misschien niet laten merken, maar ja zij voelen op een of andere manier ook.

    Oh en planten zijn wel organismen.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 19:16 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)
    Planten kunnen het misschien niet laten merken, maar ja zij voelen op een of andere manier ook.

    Oh en planten zijn wel organismen.


    Like I said. En als ze het hier niet willen geloven wil ik gerust mijn cursus anatomie opsturen. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Ik ben ook vegetarisch, sinds mijn 4e, en ik heb nog nooit vis gegeten, en ik ben gewoon gezond, net als ieder ander.
    Ik ben vegetarisch om eigenlijk drie redenen:
    1. Ik vind het zielig voor de dieren, ik vind niet dat ze er zijn om opgegeten te worden
    2. Ik vind het vies (en dan vooral vis eigenlijk(ik heb het nog nooit geproefd, maar de geur alleen al...))
    3. Vlees eten is heel slecht voor het milieu (om heel veel redenen)

    Met vleesvervangers en gewoon groente, en alles wat je verder zou willen eten, kom je gewoon aan alles dat je moet hebben.

    Ik zou zeggen, als jij het echt wilt, moet je het gewoon doen.
    Ik weet niet hoe je relatie met je vader is, maar misschien kan je veel voordelen opzoeken en hem overtuigen, of een soort overeenkomst maken (je kookt/bakt je eigen vervangers), of je eist het gewoon en eet niks meer met vlees er in. ;)
    Succes!


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Je kan de bouwstoffen die je normaal uit vlees haalt niet uit iets anders halen. Voor een groot deel lukt dat, maar lang niet helemaal, dus je vader heeft daar wel een punt. Maar als jij vegetariër wilt worden vanuit je eigen principes moet je dat gewoon doen. Je vader kan je niet dwingen om zijn gedachtengangen te volgen. (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Je kunt best vegatisch zijn en in de groei, zolang je maar genoeg vleesvervangende producten eet, dat moet geen probleem zijn.
    En je vader kan ik je niet mee helpen, gewoon veel praten?


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ik ben het ook en ik eet vleesvervangers. Vegavlees ook wel genoemd. Dat kun je gewoon in de winkels halen dus dan kom je niks te kort.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    ik ben ook vegetariër, nouja, ik eet geen vlees (: leg aan je vader misschien uit, dat als je ijzer tekort hebt dat je daar vitaminepillen voor kan gebruiken. Ik eet veel fruit, en slik vitaminepillen. het is helemaal niet slecht voor je (:


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Ik ben het al twee jaar
    Om te zorgen dat ik alles binnenkrijg moet ik af en toe vlees eten, maar dan wel biologisch
    Voorderest is er niks mis mee hoor
    Gewoon veel vleesvervangers eten. Bij ons vindt iedereen die lekker
    We eten ook helemaal geen nasi met vlees maar, allen nog maar emt tofu


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik zou toch maar vlees eten hoor :'D. Ten eerste, ijzertekort lijdt tot ferriprieve anemie eens al het ijzer uit je lichaam bijna verdwenen is. Wat lijdt tot een gladde tong, nagels die je niet wilt hebben,...
    De ijzerbehoefte stijgt ook tijdens de groei, dus het is echt wel belangrijk.=)
    Komt er nog bij dat er in dieren juist dat vitamine B12 zit dat mensen kunnen opnemen, die van planten kunnen we niet opnemen. Vitamine B12 is nu toch net toevallig belangrijk bij je bloedaanmaak waardoor je hoe dan ook anemie zult krijgen, weliswaar na 5, 10 jaar afhankelijk van je reserves. De mens maakt dan wel vitamine B12 al maar spijtig genoeg s dat in de dikke darm waardoor je dat niet meer kan opnemen. Maar die vitamine B12 is nog niet zo'n probleem aangezien die nog in melk en eieren zit =).
    -leerstof enzo-


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    bij het woord vegetarisch moet ik aan twee dingen denken. 1; aan Barbie van oh oh tirol.. 'Ik ben vegetarisch.. ik eet alleen frikadel en kip' En 2; aan de Cullens. Ze zijn 'vegetarisch' want ze leven op DIEREN bloed. WHAHA. BTW, ik lig dubbel bij jullie opmerkingen. x'd


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Rooftops schreef:
    (...)

    Een plant is wel een organisme, planten, dieren en mensen zijn organismen. Ik heb hier dinsdag een examen over. (:

    Haha oh misschien heb ik daarom zo'n goed cijfer op bio? -kuch- not

    ik ben niet vega maar ik hou gwn niet zo van vlees en vis... dus ik neem van die OMGEGA 3 pillen die werken egt goed(Y)

    Je bent nog maar 13.Dan is vegi zijn nog totaal niet gezond.Wat je misschin wel kan doen is een keer in de maand een weekje plannen waarin je geen vlees eet.Dan kan je nog zien of je er 100 procent voor gaat als je wat ouder bent.


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.