• dat wil ik dus graag worden.
    alleen heb ik 2 problemen.
    1, mijn pa is totaal tégen.
    hij is ervan overtuigd dat de dieren er zijn om op te weten, maar daar ben ik het niet mee eens...
    wat vinden jullie trouwens?
    dus hij wilt het niet omdat ik dan alleen maar groenten en vervangproducten kan eten.
    ik wil ook geen vis meer eten, dat zijn ook dieren.
    en het tweede probleem is dat ik veel mensen ken die ook zeggen dat ik het niet moet doen omdat ik nog in de groei ben enzo en ijzertekort en zo van die dingen kan krijgen.
    maar dat is toch te vermijden met vervangproducten?
    wat vinden jullie dat ik moet doen? (:
    ik wil sowieso eerst wat meer informatie opzoeken.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Ik zou als ik jouw was nog een paar jaar wachten,ik heb namelijk niet het idee dat het goed voor je kan zijn(maar dat heb ik sowieso wel bij vegetariërs).
    Ga anders na de dokter,die kan je beter advies geven en goede informatie geven.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Samurai schreef:
    (...)
    Haha oh misschien heb ik daarom zo'n goed cijfer op bio? -kuch- not


    En daarom dat ik dinsdag een examen anatomie heb, en dit zinnetje in mijn cursus staat. 'In meercellige organismen (zoals planten, dieren, mensen) zitten de cellen opgesloten binnenin een groter geheel.'
    Ik heb vandaag meer dan vier uur zitten blokken op dit vak, just saying.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 20:46 ]


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Rooftops schreef:
    (...)

    En daarom dat ik dinsdag een examen anatomie heb, en dit zinnetje in mijn cursus staat. 'In meercellige organismen (zoals planten, dieren, mensen) zitten de cellen opgesloten binnenin een groter geheel.'
    Ik heb vandaag meer dan vier uur zitten blokken op dit vak, just saying.

    Nouja heb ik ook weer wat geleerd -.- misschien dat ik dan een iets beter cijfer krijg. Ik had het gewoon fout, kan toch?
    But anyway, succes met je examen (:

    Samurai schreef:
    (...)
    Nouja heb ik ook weer wat geleerd -.- misschien dat ik dan een iets beter cijfer krijg. Ik had het gewoon fout, kan toch?
    But anyway, succes met je examen (:


    Dank je. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Ik ben vanaf mijn elfde vegetariër en ik ben niet van plan weer snel vlees te gaan eten. Het gaat prima en ik heb geen ijzergebrek ofzo. Het is zelfs zo dat je gezonder kunt leven als vegetariër dan als vleeseter. (dit heb ik voor mijn spreekbeurt opgezocht)
    Maar hou er rekening mee dat als je lichaam het niet aan kan, je er niet mee moet doorgaan.
    Als je het echt wilt, moet je het gewoon doen!

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 20:58 ]


    I'm hard to remember, but imbossible to forget.

    Ik ben sinds oktober vegetariër en mijn bloed is tip top in orde. Ik wil je een tip geven though, als je toch door wil gaan of je vader akkoord gaat moet je je lichaam gewend maken eraan. Eet soms nog eens vlees en af en toe een vervangproduct of zo want ik werd het plots op een dag en dat was niet echt slim van me. En the thing is, vegetariërs doen het voor dieren, en niet voor planten dus al dat gepraat over hoe planten organismen zijn maakt niet echt veel uit als je een dierenliefhebber bent. En uiteindelijk maken vegi's wel een verschil. En als het écht niet mag van je vader rebelleer dan haal biologisch vlees dan naar boven, het is geen vegetarisch maar het is ook veel gezonder dan vlees waarbij arme diertjes zijn bij vetgemest.


    Life moves pretty fast, if you dont stop and look around once in a while you might miss it.

    In vleesvervangers zitten tog ook ijzer? XD


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Spiritual schreef:
    In vleesvervangers zitten tog ook ijzer? XD

    Ja, maar het blijft gewoon anders dan vlees.

    Toen ik mijn ouders vertelde dat ik vegetariër was geworden waren ze er ook niet blij mee, maar ze hebben het uiteindelijk geaccepteerd. Vleesvervangers horen inderdaad het vlees te kunnen vervangen en bij mij ging het ook goed, maar na drie kwart jaar of zo merkte ik dat ik steeds slapper werd, en als ik wat at dan vulde het me gewoon niet. Toen ben ik weer vlees gaan eten en dat heeft me enorm goed gedaan, maar dat is mijn ervaring. Tegenwoordig eet ik twee à drie keer per week vlees, en dat werkt prima voor mij.
    Het is je eigen keuze, maar als ik jou was zou ik gewoon het vlees eten een flink stuk minderen. Als je er echt niet tegen kunt dat dieren omwille van jou gedood worden, eet dan genoeg vervangingsproducten, groente en fruit. En alsjeblieft, blijf vis eten. Als je dat niet eet, is het pas echt ongezond.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    Toen ik mijn ouders vertelde dat ik vegetariër was geworden waren ze er ook niet blij mee, maar ze hebben het uiteindelijk geaccepteerd. Vleesvervangers horen inderdaad het vlees te kunnen vervangen en bij mij ging het ook goed, maar na drie kwart jaar of zo merkte ik dat ik steeds slapper werd, en als ik wat at dan vulde het me gewoon niet. Toen ben ik weer vlees gaan eten en dat heeft me enorm goed gedaan, maar dat is mijn ervaring. Tegenwoordig eet ik twee à drie keer per week vlees, en dat werkt prima voor mij.
    Het is je eigen keuze, maar als ik jou was zou ik gewoon het vlees eten een flink stuk minderen. Als je er echt niet tegen kunt dat dieren omwille van jou gedood worden, eet dan genoeg vervangingsproducten, groente en fruit. En alsjeblieft, blijf vis eten. Als je dat niet eet, is het pas echt ongezond.

    Je hebt je best gedaan en je gezondheid is t belangrijkste. *klinkt als tante Kaat*


    Life moves pretty fast, if you dont stop and look around once in a while you might miss it.

    MONSTERBEAR schreef:
    Het is je eigen beslissing. Als je voor de rest geen eetproblemen hebt, is het goed te doen, denk ik. Eet veel groenten en verhoog ook je portie aardappelen. Wissel af in vervangproducten. Corn, vega hamburgers, noten, eieren,.. (En vast nog véél meer) Eet niet elke dag corn ofzo, want dat is ook niet al te gezond. Blijf je houden aan de 'evenwichtig en gevarieerd'-regel. Ik denk dat je best voor de rest alles hetzelfde laat. 3x per dag eten, tussendoortjes, voldoende water en genoeg lichaamsbeweging.
    -
    Zo, mijn portie tips. (krul) Hopenlijk heb je er iets aan. Ikzelf ga regelmatig naar een diëtise om mijn voedingslijn bij te sturen, dus je kan erop vertrouwen dat de informatie die ik je gaf best te betrouwen is. Veel succes! (:


    dankjewel voor de tips! (:


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Carer schreef:
    Ik ben ook vegetarisch, sinds mijn 4e, en ik heb nog nooit vis gegeten, en ik ben gewoon gezond, net als ieder ander.
    Ik ben vegetarisch om eigenlijk drie redenen:
    1. Ik vind het zielig voor de dieren, ik vind niet dat ze er zijn om opgegeten te worden
    2. Ik vind het vies (en dan vooral vis eigenlijk(ik heb het nog nooit geproefd, maar de geur alleen al...))
    3. Vlees eten is heel slecht voor het milieu (om heel veel redenen)

    Met vleesvervangers en gewoon groente, en alles wat je verder zou willen eten, kom je gewoon aan alles dat je moet hebben.

    Ik zou zeggen, als jij het echt wilt, moet je het gewoon doen.
    Ik weet niet hoe je relatie met je vader is, maar misschien kan je veel voordelen opzoeken en hem overtuigen, of een soort overeenkomst maken (je kookt/bakt je eigen vervangers), of je eist het gewoon en eet niks meer met vlees er in. ;)
    Succes!


    dankjewel! (:


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Surreal schreef:
    Ik ben sinds oktober vegetariër en mijn bloed is tip top in orde. Ik wil je een tip geven though, als je toch door wil gaan of je vader akkoord gaat moet je je lichaam gewend maken eraan. Eet soms nog eens vlees en af en toe een vervangproduct of zo want ik werd het plots op een dag en dat was niet echt slim van me. En the thing is, vegetariërs doen het voor dieren, en niet voor planten dus al dat gepraat over hoe planten organismen zijn maakt niet echt veel uit als je een dierenliefhebber bent. En uiteindelijk maken vegi's wel een verschil. En als het écht niet mag van je vader rebelleer dan haal biologisch vlees dan naar boven, het is geen vegetarisch maar het is ook veel gezonder dan vlees waarbij arme diertjes zijn bij vetgemest.


    dankjewel voor de tip! (:


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Defensive schreef:
    Toen ik mijn ouders vertelde dat ik vegetariër was geworden waren ze er ook niet blij mee, maar ze hebben het uiteindelijk geaccepteerd. Vleesvervangers horen inderdaad het vlees te kunnen vervangen en bij mij ging het ook goed, maar na drie kwart jaar of zo merkte ik dat ik steeds slapper werd, en als ik wat at dan vulde het me gewoon niet. Toen ben ik weer vlees gaan eten en dat heeft me enorm goed gedaan, maar dat is mijn ervaring. Tegenwoordig eet ik twee à drie keer per week vlees, en dat werkt prima voor mij.
    Het is je eigen keuze, maar als ik jou was zou ik gewoon het vlees eten een flink stuk minderen. Als je er echt niet tegen kunt dat dieren omwille van jou gedood worden, eet dan genoeg vervangingsproducten, groente en fruit. En alsjeblieft, blijf vis eten. Als je dat niet eet, is het pas echt ongezond.


    dankje, maar nu eet ik eigenlijk ook nooit vis... :$
    ik krijg het gewooon niet binnen...


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Ik ben niet vegatarisch.. want ik hou van MacDonalds.. maar mijn zusje van 16 wel: al vanaf haar 8e.. het kan best alleen je moet wel vleesvervangers; eieren, kaas, vegatarisch nep-vlees, eten. Want anders is het echt heel slecht voor je.