• Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de boeken van Harry Potter, hier zal ik updates en 'geruchten' rond de site blijven posten.

    Ook Lize bedankt voor het helpen met zoeken naar informatie over de site ^^

    23 juni 2011:
    Het filmpje met de aankondiging van J.K. Rowling


    Een grove vertaling voor de mensen die niet zo goed zijn in Engels:
    Dertien jaar na het eerste Harry Potter boek is uitgebracht ben ik nog steeds verbaast en is het mij een waar genoegen om reacties te krijgen op mijn verhalen. Ook al zijn de zeven boeken en de acht films nu compleet krijg ik nog steeds elke week honderden brieven en Harry's fans blijven nog steeds zo enthousiast en vindingrijk als altijd. Hiervoor neem ik nu de mogelijkheid om jullie te bedanken, want geen auteur kon zich geweldigere, diverse en loyale lezers wensen.
    Ik ben erg enthousiast dat ik nu in staat ben om jullie iets unieks te geven. Een online lees ervaring zoals geen ander. Het heet 'Pottermore'. Het verhaal is hetzelfde, maar met enkele cruciale extra's. Maar de meest belangrijke daarvan, ben jij. Net zoals het ervaren van lezen vergt het veel fantasie. Zowel de schrijver, als de lezer moeten samenwerken om het verhaal te creëren. Dus Pottermore wordt gedeeltelijk gebouwd, door jou, de lezer. De digitale generatie zal mee kunnen doen aan een veilige, unieke en online ervaring dat gebouwd is om de Harry Potter boeken.
    Pottermore zal de plek zijn waar fans van elke leeftijd hun ervaringen kunnen delen, en de verhalen kunnen herontdekken. Het zal ook de plek zijn om exclusieve plek zijn om digitale audioboeken en, voor het eerst, e-books van de Harry Potter serie. Ook ik zal mee doen, omdat ik extra informatie zal geven over de boeken die ik voor jaren heb achtergehouden over de wereld van Harry Potter.
    Pottermore zal voor iedereen open zijn vanaf Oktober, maar een paar gelukkigen kunnen er eerder in en de ervaring helpen opbouwen.
    Ik hoop je gauw te zien.


    Enkele screenshots:





    23 juli 2011:
    F.A.Q.

    Is Pottermore beschikbaar in meerdere talen?
    Ja. Om te beginnen zal Pottermore verschijnen in Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans. We hebben het doel voor ogen om in de toekomst meerdere talen te introduceren - waaronder Japans en Koreaans later dit jaar.

    Zal Pottermore gratis zijn?
    Ja. Toegang krijgen tot Pottermore is gratis; je hoeft niets te betalen om de site te kunnen gebruiken. De Pottermore winkel zal producten hebben die je kan kopen, maar de keuze om een product te kopen - of niet - zal geen invloed hebben hoe het verhaal verder gaat aangezien de webwinkel buiten je online leeservaring valt.

    Kun je uitleggen wat er wordt bedoeld met 'online leeservaring'? Hoeveel zal ik, als een Pottermore user, enig invloed hebben op het verhaal? Tenslotte is Harry's verhaal toch al eens verteld?
    De beste manier om Pottermore te zien is als een interactieve, geïllustreerde vriend van de boeken. J.K. Rowling wilde een site maken waarbij haar verhalen zouden blijven leven en waarbij de lezers de boeken op een nieuwe manier zouden kunnen leren kennen. Naast het ontdekken van nieuw materiaal dat J.K. Rowling heeft vrijgegeven over Harry's wereld, zal je ook in staat zijn om op een interactieve manier om te gaan bij enkele belangrijke momenten in het verhaal (Door de sorteerhoed in een afdeling worden geplaatst bijvoorbeeld) en kun je je eigen commentaar, gedachten en kunstwerken over alle karakters, objecten en plaatsten die je tegenkomt online plaatsen.

    Dus Pottermore is geen massieve online RPG zoals World of Warcraft, of een social network game zoals Farmville?
    Nee. Er zullen een paar simpele spelletjes zijn die je kan spelen (je kan je eigen toverdranken maken, om een voorbeeld te noemen), maar Pottermore zal veel meer om de boeken draaien: om Harry's verhaal in een hele nieuwe manier mee te maken met de extra informatie die J.K. Rowling heeft geschreven.

    Kunnen we ook meedoen aan de 'House Cup' wedstrijd door punten te scoren?
    Ja, dat klopt. Als je verder komt in het verhaal is het ook mogelijk om 'huis punten' te verdienen - en naarmate je aan het einde van het eerste boek komt kun je verder gaan met punten verzamelen om je eigen afdeling te helpen winnen.

    Zou je kunnen zeggen dat Pottermore een Social Network is voor fans van Harry Potter?
    Niet echt. Pottermore is niet van plan om te gaan wedijveren met sites zoals Facebook of de Harry Potter forums en fan sites die allemaal al bestaan. Als je je eenmaal hebt ingescgreven voor Pottermore zul je wel zien dat je je vrienden van Facebook wel kan vinden of uitnodigen(indien je ouder bent dan dertien) en kun je commentaren achter laten in je afdeling en Grote Zaal, maar pottermore is geen sociale mediasite waar je je persoonlijke info kan delen of chatten in forums.

    Is Pottermore dé Harry Potter encyclopedie?
    J.K. Rowling heeft exclusief nieuw materiaal geschreven voor Pottermore waardoor je een unieke kijk op achtergrond verhalen, de karakters, plaatsen en objecten in de Harry Potter serie. Voorlopig is Pottermore de enige plaats waar je nieuwe informatie van J.K. Rowling over Harry's wereld kan vinden. En we zullen dit materiaal publiceren zodra elk van de zeven boeken op de site verschijnen.

    Als ik in een afdeling geplaatst ben, kan ik dan nog veranderen?
    J.K. Rowling heeft een serie vragen bedacht om je in een afdeling te kunnen plaatsen. Hoe je deze vragen beantwoord zal bepalen in welke van de vier huizen je terecht komt. Als je eenmaal gesorteerd bent kan je niet meer veranderen: De beslissing van de sorteerhoed is onomkeerbaar!

    Ik heb mijn email adres achtergelaten op de Pottermore website - betekend dit dat ik geregistreerd ben bij Pottermore.com?
    Nog niet. Als je je email adres hebt achtergelaten op de site zullen wij deze gebruiken om je te laten weten wanneer de registratie mogelijk is voor iedereen. Met andere woorden, zodra je een email van ons krijgt kun je Pottermore.com bezoeken en je registratie compleet maken.

    Remember, to get into Hogwarts you must have magical ability...


    26 juli 2011:
    Twee jaar geleden, Bedacht J.K. Rowling (of Jo, zoals wij haar kennen) wat ze zou kunnen doen voor de fans dat speciaal was en de magie van het lezen van Harry Potter vierde. We weten allemaal wat de conclusie daarvan is, of, we weten een klein beetje. Haar geschenk naar ons komt in de vorm van Pottermore.com, een ‘virtuele interactieve ervaring,’ hoewel niemand enig idee heeft wat dat in gaat houden. Ik was aanwezig bij het Pottermore event van LeakyCon en nam de hele tijd notities. Hieronder volgt al de informatie die ik van de uur lange presentatie heb kunnen opschrijven en onthouden.

    Ze begonnen met de introductie die ik hierboven heb geschreven, zij het met wat meer finesse en een Brits accent. Ze hebben kort samengevat wat we allemaal weten over de verborgen locaties op ‘kaarten’ die, als ze eenmaal samengevoegd zijn, POTTERMORE vormden. Ze zeiden dat Jo wilde dat de fans alles als eerste zien, dus zorgde ze ervoor dat de informatie over de nieuwe site verspreid werd op fansites. Melissa Anelli zei: “We maakten geintjes dat we het internet zouden breken… maar het internet brak ons.” Het is, ‘mogelijk, de meest frustrerende website.’ Het had 6.5 miljoen bezoekers uit 218 landen. Pottermore heeft 170.000 volgers op Twitter. Mensen stuurden president Obama tweets met teksten als ‘WAT IS POTTERMORE?’ – mensen waren wanhopig om erachter te komen. Ze maakten geintjes over Nerimons video over Pottermore voor ze begonnen met de uitleg over de site.

    Dus, wat is Pottermore nu precies?
    Ze benadrukten dat Pottermore GEEN MMORPG of andere rollenspel site is. “Is het dan een encyclopedie?” “Soort van,” was het antwoord. Het is GEEN sociaal netwerk, hoewel er wel en manier van interactie is op de site. Je kan vrienden toevoegen. “Het is heel simple. Het is een digitale ervaring dat om de harry Potter boeken heen draait.” Een soort walk-through van het verhaal. Alleen kan je hier van het vaste pad afwijken. Er is geen andere naam voor dit dan ‘digitale interactieve ervaring,’ omdat, zoals Melissa zei: “zoiets als dit bestaat nog niet.”
    Ook zal er geheel nieuwe informatie zijn, geheel geschreven door Jo. Ze heeft tot nu toe 18.000 woorden geschreven, en is nog niet gestopt. De notitieboeken die ze bewaard vol informatie en achtergrond verhalen zijn allemaal bestemd voor Pottermore. Pottermore zal bestaan uit het hoofdverhaal, verschillende ‘momenten’ in elk boek, en gedeelde ervaringen (die ze niet echt uitleggen). Alleen in het eerste boek zijn er 44 ‘momenten’. Een van de momenten die ze ons lieten zien was van, dacht ik pagina 120 in Harry Potter en de steen der wijzen (ik ben het niet zeker meer) op het stuk waar Ron tegen Harry zegt: “Don’t talk back to Snape. I heard he gets really nasty.”

    Hoe gaat het met sorteren? “Als je denkt dat je door 8 miljoen online sorteerhoeden bent gesorteerd… Nee, dat ben je niet.” Zei Melissa. “Het is Jo. Je maakt een quiz die anders zal zijn voor elke user, en omdat er maar vier mogelijke antwoorden zijn betekend dat niet dat elk antwoord voor een afdeling staat. Huffelpuf krijgt wat extra die de andere afdelingen niet krijgen… Ook al zal Zwadderich ook wat extra info krijgen. Griffoendor zal het minste krijgen, omdat dat de afdeling is waarvan we het meeste weten uit de boeken. Het verhaal begint in de Ligusterlaan. Je kan over bepaalde spullen heen scrollen en nieuwe informatie krijgen van Jo, ook kan je op items klikken en ze oppakken en bewaren of erover leren. Je zal verstopte objecten kunnen vinden en nieuwe informatie kunnen vrijspelen van objecten en mensen. We kregen een ‘sneak preview’ van de relatie tussen Herman en Petunia’s relatie, en later een sneak preview van Professor Anderling. Wist je bijvoorbeeld dat ze haar zwijgplicht over magie tegenover dreuzels verbrak om met de dreuzeljongen te zijn waar ze verliefd op was, en haar hart brak in het einde? Je zal er alles over lezen in Pottermore.

    Later zal je naar de wegisweg reizen, waar je alles moet kopen dat op je lijstje staat nadat je naar Goudgrijp bent geweest en je eigen bankrekening hebt geopend. Het ziet er naar uit dat iedereen begint met 175 galjoenen, maar het kan ook voor iedereen anders zijn – dat weet ik niet. Ook kan je andere dingen kopen – glazen flesjes, koperen schalen, snoep, zelfs je eigen dieren – en deze dingen kunnen (of niet) later nog goed van pas komen op je reis.

    Maar ik begin voor te lopen, en vergeet de registratie bijna. Nadat je je hebt geregistreerd, zal je volledige naam verschijnen op een lijst met heksen en tovenaars waaruit je je username kiest uit de vijf gesuggereerde namen. Je mag je eigen username niet uitzoeken voor veiligheidsredenen – Harry Potter is grotendeels een kinderboekenreeks. Elke username zal bestaan uit een combinatie van twee woorden uit Harry potter (zoals maan of patronus) gevolgd door een nummer. Je gaat ‘hoofdstuk voor hoofdstuk’ door het ‘boek’, en zoals ik al zei begin je in de Ligusterlaan. Het is allemaal geanimeerd en je reist door lagen. Het is exact hetzelfde verhaal, maar met één enkele toevoeging… jij. “Dit is allemaal begonnen als een dank-je naar jou. We hebben jou nodig om ervan te maken wat jij wil dat het wordt.”
    In de wegisweg, als je klaar bent met het winkelen, ga je naar Olivanders om je toverstok uit te zoeken. Er zijn meer dan 33.000 combinaties mogelijk, en Olivander zal je een serie vragen stellen en aan de hand van je antwoorden krijg je een toverstok.
    Op de Zweinstein Express kan je beginnen met chocolade kikkers verzamelen.
    “Het sorteren is een eenmalige actie, er is geen terugkeer mogelijk als je het niet eens bent met de afdeling.” Als je meerdere accounts aanmaakt om in alle afdelingen te komen zal je een ‘Hatstall’ krijgen, wat verder niet uitgelegd wordt omdat ze ons niet teveel willen verwennen.
    De afdeling badges zijn PRACHTIG, en allemaal goedgekeurd door Jo. Zij zal alles goedkeuren (of niet) en altijd een deel uitmaken van de site.
    Dus, ja. Pottermore. Jo zal altijd een deel uitmaken van de site, zoals eerder gezegd. Er zal altijd iets nieuws op de site worden toegevoegd. “Het zal een soort encyclopedie worden” het is COMPLEET kosteloos en zo zal het ook ALTIJD blijven. Alleen het sorteren is eenmalig. De ‘house cup’ en afdelingspunten zijn dingen waaraan je mee kan doen, en de ‘house cup’ zal worden uitgereikt net voordat het volgende boek begint. Het meeste is gebaseerd op de veiligheid van kinderen. Er zijn NOG geen mobiele apps. Het is uiteindelijk wel de bedoeling, en ze willen ook een manier bedenken om de e-books te integreren bij de ervaring. Het is GEEN fanfic site. Er zijn geen chatrooms of podcasts. JA, er ZAL een online winkel zijn waar je e-books en andere dingen kan kopen. De talen waarin de site gelanceerd wordt zullen Engels, Frans, Italiaans, Duits en Spaans zijn, later komt daar Japans – en mogelijk ook andere talen bij.

    Wat is een Hatstall?
    "Haha, sorry voor dat niet duidelijker te hebben uitgelegd. Wanneer ik zei 'voor verschillende afdelingen geschikt zijn', bedoelde ik dat jouw persoonlijkheid bij twee afdelingen evengoed past, dat je een 'hatstall' krijgt. Wat dat precies is, wouden ze nog niet zeggen, om het niet te verpesten voor ons. Maar, toen ze de preview toonde over Professor Anderling, zeiden ze dat zij en Professor Banning allebei een 'Hatstall' toegewezen kregen tussen Griffoendor en Ravenklauw en dat ze er beiden nu nog steeds om moesten lachen, omdat Banning bij Ravenklauw en zij bij Griffoendor werd ingedeeld. Dus ik weet niet zeker wat een 'Hatstall' is - misschien nog een reeks vragen, misschien vraagt de Sorteerhoed wel gewoon bij welke afdeling jij het liefst gesorteerd zou worden, of misschien is het wel een draai-aan-het-wiel-om-te-zien-waar-je-terecht-komt soort van ding. Ze deden het alleszinds doen lijken alsof het iets speciaals was, dus misschien krijg je wel de informatie van beide afdelingen. Ik weet het niet, we zullen het zelf moeten zien!"
    Dit is alles wat ik heb,
    Jess Adrienne

    [ bericht aangepast op 27 juli 2011 - 20:18 ]

    Het is me gelukt! Holy Sh*t! _O__O_

    Must I making a printscreen for you? :Y)


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Man, jij hebt geluuuk :'D. Ik wil het zien!


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Memphis schreef:
    Man, jij hebt geluuuk :'D. Ik wil het zien!


    Nou het is niet heel speciaal ofzo maar here it is! (ik heb m'n emailadres voor privé even weggekrast):



    groter

    [ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 20:30 ]


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Medieval schreef:
    (...)

    Nou het is niet heel speciaal ofzo maar here it is! (ik heb m'n emailadres voor privé even weggekrast):



    groter

    Je wordt geen Perkamentus _O_


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het.Is.Dus.Mogelijk.

    (pirate)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Jedi schreef:
    (...)
    Je wordt geen Perkamentus _O_


    Hell yeah! _O_. Ik hoop alleen dat jullie niet als Perkamentus eindigen =X *gaat duimen voor alle Quizlet mensen*


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Memphis schreef:
    Het.Is.Dus.Mogelijk.

    (pirate)


    All was well.

    Memphis schreef:
    Het.Is.Dus.Mogelijk.

    (pirate)


    Alles wat ik doe is mogelijk *gayhand*


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Ik heb ook al vooruitgang geboekt! Nou komt er geen Gateway brol meer, maar nu staat er: Due to everwhelming demand, we are not ably to take your e-mail adres, please try again later. (nerd)


    All was well.

    Nu ga ik het net zo lang proberen tot het lukt (krul)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Medieval schreef:
    (...)

    Hell yeah! _O_. Ik hoop alleen dat jullie niet als Perkamentus eindigen =X *gaat duimen voor alle Quizlet mensen*

    Ik snap toch niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen...


    All was well.

    Ja, dat had ik ook, we komen dichterbij (krul)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Anchor schreef:
    (...)
    Ik snap toch niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen...


    Eerlijk gezegd snap ik dat ook niet (cat). Maar het is dus bewezen dat het wel mogelijk is (gelukkig).


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    De site flipt! Ik zie 'm dubbel :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja, bij mij ook X'D.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle