• Ik vind sinds een tijdje eindelijk weer iemand leuk, na een verschrikkelijk gebroken hart. Hij is echt alles: knap, grappig, begripvol, en kan serieus zijn op de goede momenten. Hij zit nu al ruim 2 jaar bij mij in de klas.
    Mijn vriendin die heeft hem een half jaar geleden heel leuk gevonden, toen ik nog met de crisis van een andere jongen zat. Toen was het over.
    IK vind hem nu leuk en wil het liefst elke keer dat hij online is tegen hem praten, en kijk voordurend waar hij uithangt omdat ik daar stiekem dan ook wil zijn. Hij lacht écht naar me, en heeft interesse in me. Soms heb ik het gevoel dat de liefde wederzijds is.
    Maar nu heb ik gisteren te horen gekregen van diezelfde vriendin dat ze hem weer harstikke leuk vind. Ik heb echter nog niet tegen haar vertelt dat ik dezelfde jongen OOK leuk vind. Nu durf ik het niet meer te vertellen, en vind het eigenlijk oneerlijk tegen haar, aangezien ik 'haar' jongen niet wil afpakken. De jongen vind haar echt niet leuk, dat heeft hij al duidelijk gemaakt, omdat zij een beetje rare trekjes heeft en hij heeft me vertelt dat hij dat heel raar vind.
    Stel dat hij mij ooit op een avond vraagt, ben ik dan verplicht om nee te zeggen terwijl ik hem eigenlijk superleuk vind?
    Wat moet ik doen?

    [ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 20:33 ]


    EGYPTIAN GOD

    Ik kan er niet veel over zeggen omdat het mijn leeftijd nog niet is, maar ik denk dat je eerst open moet praten met je vriendin.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Je bent helemaal niet verplicht. Ik zou het eerlijk tegen je vriendin zeggen. Op het begin zal ze een beetje overrompeld en van slag zijn, maar je moet uitleggen dat jij er niks aan kan doen en dat dat je gevoelens zijn. Als ze een echte vriendin is, kan ze dat accepteren. Maar je moet ook eerst zeker weten of híj je leuk vind. Vraag het via zijn beste vriend ofzo, zo kom je er snel achter. Ik hoop dat dit je geholpen heeft. x


    We accept the love we think we deserve.

    Ik zou het echt niet weten... Ik heb gelukkig nog nooit zo'n situatie gehad. Maar ik denk dat je er met je vriendin over moet praten.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Nee. Als hij jou leuk vindt, vindt hij haar niet leuk en hij heeft al aangegeven dat hij haar ook niet leuk gaat vinden. Dan hoef jij hem niet te laten gaan om haar.
    Maar ik zou nu wel even met je vriendin over hem gaan praten en het vertellen dat je hem ook leuk vindt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    je bent niet verplicht nee te zeggen, maar ik denk dat het wel zo eerlijk is om tegen je vriendin te zeggen dat je hem ook leuk vind...is wel zo eerlijk...
    en als HIJ jou leuk vind, waarom zou je dan nee moeten zeggen? als hij jou leuk vind, worden jouw vriendin en hij toch geen stel, toch?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik zou 'm beiden laten; vriendschap is belangrijker dan vriendjes

    Defensive schreef:
    Ik zou het echt niet weten... Ik heb gelukkig nog nooit zo'n situatie gehad. Maar ik denk dat je er met je vriendin over moet praten.

    Ze is zo'n meisje die snel beledigd is (onzeker), en ze staat niet sterk in haar schoenen.
    Als ik haar ook nog ga zeggen dat ik hem leuk vind ben ik bang dat ze woedend zal zijn.


    EGYPTIAN GOD

    xAMANDEL schreef:
    (...)
    Ze is zo'n meisje die snel beledigd is (onzeker), en ze staat niet sterk in haar schoenen.
    Als ik haar ook nog ga zeggen dat ik hem leuk vind ben ik bang dat ze woedend zal zijn.

    Leg het op een positieve manier uit.. bijvoorbeeld: "Hé (naam), ik heb eens nagedacht over mijn gevoelens voor (jongen), en ik denk dat ik hem een beetje leuk vind. Sorry, het ging perongeluk. Ik wil niet tussen jullie in komen en vooral jou droom niet verpesten. Maar ik moet ook eerlijk tegen je zijn."


    We accept the love we think we deserve.

    Je moet je vriendschap daardoor niet laten verpesten. Laat die jongens zelf beslissen wie hij het leukste vind. Maar ga er allebei niet op af. Vriendschap duurt langer als een relatie. Zeker als je nog jong bent, dan duurt het altijd niet zo heel lang. Kies voor je vriendin en zorg dat zij dat ook voor jou doet. ;) Bespaart een hoop ellende, zowel in liefdesverdriet als in de vriendschap.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    xAMANDEL schreef:
    (...)
    Ze is zo'n meisje die snel beledigd is (onzeker), en ze staat niet sterk in haar schoenen.
    Als ik haar ook nog ga zeggen dat ik hem leuk vind ben ik bang dat ze woedend zal zijn.


    Hmmm... Tja, nogmaals, ik weet het niet. Jongens op wie ik altijd viel, daar viel niemand anders van mijn vriendinnen op, gelukkig.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Praten.


    Olive

    LetMeBe schreef:
    Nee. Als hij jou leuk vindt, vindt hij haar niet leuk en hij heeft al aangegeven dat hij haar ook niet leuk gaat vinden. Dan hoef jij hem niet te laten gaan om haar.
    Maar ik zou nu wel even met je vriendin over hem gaan praten en het vertellen dat je hem ook leuk vindt.


    Shoganai i ne~

    Dat is echt een kutrotsituatie. Ik heb het ook meegemaakt. Ik zou gewoon praten. Als je echt heel veel van hem houdt moet je je niet laten tegenhouden door haar.


    26 - 02 - '16

    Claw schreef:
    Je bent helemaal niet verplicht. Ik zou het eerlijk tegen je vriendin zeggen. Op het begin zal ze een beetje overrompeld en van slag zijn, maar je moet uitleggen dat jij er niks aan kan doen en dat dat je gevoelens zijn. Als ze een echte vriendin is, kan ze dat accepteren. Maar je moet ook eerst zeker weten of híj je leuk vind. Vraag het via zijn beste vriend ofzo, zo kom je er snel achter. Ik hoop dat dit je geholpen heeft. x

    Precies dat wat zij zegt


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.