• Het is echt zo vreselijk bij mij thuis. Het is constant ruzie. Het maakt niet uit dat ik erover ben op school en dat ik een goed rapport had, want mijn stiefvader zou liever willen dat ik bleef zitten in plaats van dat zijn zonen dat deden. (1 van hen al 2 keer o.o)
    En nu zijn ze nog beginnen te verbouwen en kan ik 's nachts niet eens normaal slapen omdat het zo stoffig is, ook al maak ik mijn kamer elke dag schoon.
    Dan zijn ze ook nog aan het ruziën de hele tijd zodat alle buren het kunnen horen. Dan als ik om geld vraag om iets te gaan doen is het ook weer te veel gevraagd. Mijn stiefbroers krijgen het dan wel altijd om wiet te gaan smoren en zich plat te zuipen. En die ouders weten dat, maar die geven dat geld tòch! Ik drink en rook niet, en ik doe dat geld op aan bv. de cinema ofzo. En toch. ):

    Ik word er echt ziek van, het werkt zo op mijn zenuwen.
    Wat moet ik doen? ):


    Where there is a sea there are pirates...

    Dat is echt klote.. Praat erover met je stiefbroers, misschien willen die je wel helpen ofzo.?


    Me so good.

    *geeft knuffel* Wat vervelend zeg. Kun je niet met je moeder gaan praten als je een keer alleen met haar bent en voorzichtig vertellen hoe je je voelt? Probeer dat dan te zeggen op een manier waarmee je haar niet beschuldigt, dus niet op de manier van "jij geeft mij nooit geld en hun niet!" Begin het gesprek gewoon eens op de manier van: "Goh, [naam] vroeg of ik meewilde naar de bioscoop, vind je dat goed?" Dan komt het gesprek er vanzelf wel op. Succes <3


    ars moriendi

    Sweden schreef:
    Dat is echt klote.. Praat erover met je stiefbroers, misschien willen die je wel helpen ofzo.?

    Die haten mij ö
    Maar lief van je om te reageren. (flower)


    Where there is a sea there are pirates...

    Tortuga schreef:
    *geeft knuffel* Wat vervelend zeg. Kun je niet met je moeder gaan praten als je een keer alleen met haar bent en voorzichtig vertellen hoe je je voelt? Probeer dat dan te zeggen op een manier waarmee je haar niet beschuldigt, dus niet op de manier van "jij geeft mij nooit geld en hun niet!" Begin het gesprek gewoon eens op de manier van: "Goh, [naam] vroeg of ik meewilde naar de bioscoop, vind je dat goed?" Dan komt het gesprek er vanzelf wel op. Succes <3

    Mmh, dan gaat ze zeggen dat ze al genoeg geld opdoen aan dat verbouwen. :x (+ ik was gisteren nieuwe schoenen voor de fitness gaan kopen, dat is al genoeg voor de rest van mijn leven...)
    *geeft knuffel terug*


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Mmh, dan gaat ze zeggen dat ze al genoeg geld opdoen aan dat verbouwen. :x (+ ik was gisteren nieuwe schoenen voor de fitness gaan kopen, dat is al genoeg voor de rest van mijn leven...)
    *geeft knuffel terug*

    Kun je dan niet voorzichtig aansnijden dat je het niet eerlijk vind dat je stiefbroers wel geld krijgen..?


    ars moriendi

    Ik wou dat ik je echt kon helpen, maar ik heb echt geen idee sorry.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Tortuga schreef:
    (...)
    Kun je dan niet voorzichtig aansnijden dat je het niet eerlijk vind dat je stiefbroers wel geld krijgen..?

    Dat heb ik al eens gedaan, en ze zegt dat het zijn eigen kinderen zijn en dat die dus bevoorrecht worden...
    En dat is ook. Je wil niet weten hoeveel moeite het me heeft gekost om het geld bij elkaar te krijgen om naar Portugal te gaan op kamp. En zij vragen het gewoon en ze krijgen een PS3 een plasma-tv en noem maar op. :s


    Where there is a sea there are pirates...

    Uneventful schreef:
    Ik wou dat ik je echt kon helpen, maar ik heb echt geen idee sorry.

    no prob (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Oh, dat is echt heel oneerlijk. Misschien moet je praten met je moeder en stiefvader samen en dan eerlijke afspraken maken?


    live the life you love

    Damn je zit in een lastig circuit, of iets; ik kan niet zo goed spellen. Heb je wel eens geprobeerd met je moeder hier over te praten. Ik weet enkel van je stiefvader, dus sorry als ik nu iets doms zeg, maar kun je geen geld bij je vader regelen en als je te veel ruzie hebt daar 'onder te duiken'? Hmsorryalserietsiswaardoordatnietkanofsweetjewel.

    Ik weet niet echt hoe ik je zou kunnen helpen, maar mocht je een luisterend oor zoeken; dan heb ik die wel voor je. (:


    We're all mad here.

    Malik schreef:
    Oh, dat is echt heel oneerlijk. Misschien moet je praten met je moeder en stiefvader samen en dan eerlijke afspraken maken?

    Daar durf ik niet eens aan te denken, dan hang ik waarschijnlijk ofzo.


    Where there is a sea there are pirates...

    Padawan schreef:
    Damn je zit in een lastig circuit, of iets; ik kan niet zo goed spellen. Heb je wel eens geprobeerd met je moeder hier over te praten. Ik weet enkel van je stiefvader, dus sorry als ik nu iets doms zeg, maar kun je geen geld bij je vader regelen en als je te veel ruzie hebt daar 'onder te duiken'? Hmsorryalserietsiswaardoordatnietkanofsweetjewel.

    Ik weet niet echt hoe ik je zou kunnen helpen, maar mocht je een luisterend oor zoeken; dan heb ik die wel voor je. (:

    (K)
    Ik ken mijn vader niet, hij is vertrokken toen ik 1 was, maar dat maakt niet uit. (:
    Ik zie wel wat ik doe. Als ik opgepiept word voor een job dan ben ik gered, maar dat gebeurt maar niet. ;x
    Je bent echt lief.


    Where there is a sea there are pirates...

    laat ze dit topic zien daar staat toch in hoe je je voelt (nerd)


    Shoganai i ne~

    Ga bij je vader wonen


    There's a star in you.. RIP Campbell

    Wow ik begrijp je echt, maar eerlijk ik zit ook in zo een situatie en ik heb echt geen idee wat ik moet doen, dus ik kan je dnek geen tips geven. Maar ik zou als ik jou was miss wat minder thuis zijn. Vaker naar buiten gaan enzo, neem een boek mee en ga naar de park. En als je thuis bent probeer het dan te negeren door muziek op te doen en je huiswerk te maken ofzo. Spreek af met vriendinnen. Vergeet al die dingen, en als het erger word dat ruzie en ze ook domme dingen gaan doen en het echt op geweld uitdraait kan je altijd naar de politie gaan of de kindertelefoon bellen.
    *geeft knuffel*