• Jaja!

    Voor Belgen wordt alles écht minder: per generatie zijn ze gemiddeld steeds depressiever. Dat schrijft de Vlaamse krant De Standaard vanmorgen.

    Een Belg die nu 49 is, heeft tweemaal zoveel kans op depressieve klachten als een 49-jarige in 1971. Dat concluderen de onderzoekers Piet Bracke (socioloog in Gent), Bart Meuleman (Leuvens) Marie-Christine Brault (Canada). De Standaard opent er vandaag de krant mee:

    De drie wetenschappers voerden een nieuwe, complexe analyse uit op dezelfde gegevens van zevenduizend mannen en vrouwen tussen 25 en 74 jaar, die gevolgd werden in een periode van elf jaar, tussen 1992 en 2002. Het gaat om de generaties die geboren zijn kort na de Eerste Wereldoorlog tot de zogenaamde babyboomers.

    Ik denk; ik vertel het jullie even.


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Volgens mij geldt dat überhaupt niet eens alleen voor Belgen, maar voor elk mens op deze wereld.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Dan ben ik ff blij dat ik een Nederlander ben .___.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Stonem schreef:
    Volgens mij geldt dat überhaupt niet eens alleen voor Belgen, maar voor elk mens op deze wereld.

    En goh, hoe zou het toch komen.. =/ We leven gewoon in een kloteperiode, al zeg ik het zelf.


    ars moriendi

    dat is voor iedereen anders


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    DonaldDuck schreef:
    dat is voor iedereen anders

    Maar torenhoge kosten, een steeds agressievere mentaliteit, te hoge verwachtingen in het onderwijs en de enorme werkdruk werkt niet mee. Voor niemand. Het is vrij logisch dat het aantal mogelijk depressieven gewoon stijgt.


    ars moriendi

    misschien komt het omdat we nog steeds geen regering hebben?


    All I wanna do is lose control

    Stonem schreef:
    Volgens mij geldt dat überhaupt niet eens alleen voor Belgen, maar voor elk mens op deze wereld.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    DreamHead schreef:
    misschien komt het omdat we nog steeds geen regering hebben?

    Geloof me, beter geen regering dan de regering die nu in Nederland zit.. My god, die wil ik echt opblazen met regeringshuis en al. -_-


    ars moriendi

    DreamHead schreef:
    misschien komt het omdat we nog steeds geen regering hebben?


    dat kan altijd natuurlijk :'D wat een *piep* zijn het toch
    @Tortuga, wij ook hoor, ze geraken er weeral niet uit met Di Rupo als formateur

    [ bericht aangepast op 10 juli 2011 - 17:28 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    DreamHead schreef:
    misschien komt het omdat we nog steeds geen regering hebben?

    Wat heeft dat met depressie te maken? o_0
    Volgens mij is dat niet enkel bij de Belgen.


    "Don't look back, don't look to tomorrow, just go straight through your life."

    Ik snap waarom ze depressiever worden:
    Ze hebben gehoort dat ik misschien naar un land op vakantie ga :Y)


    Let it come and let it be

    Ze beginnen zo te zien steeds meer op Nederland te lijken..


    Have you ever been alone in a crowded room?

    FireDust schreef:
    (...)
    Wat heeft dat met depressie te maken? o_0
    Volgens mij is dat niet enkel bij de Belgen.


    kettingreactie, geen regering, zaken blijven liggen, door het *naam even kwijt* word altijd alles duurder en daar word je wel eens depri van :'D


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Wat wil je dan ook?
    In 1971 was het allemaal 'vrijheid blijheid' en nu wordt er zoveel van ons verwacht dat we depressief worden.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Pemberley schreef:

    kettingreactie, geen regering, zaken blijven liggen, door het *naam even kwijt* word altijd alles duurder en daar word je wel eens depri van :'D


    Bedoel je de crisis? ^^


    You are the poetry Shakespeare was missing.