• Ik las net een topic over Duitsland, over wat diegene daarvan vond etc. (was positief). Maar er waren ook wat reacties over Duitsland met betrekking tot de 2e wereldoorlog. En daarom vond ik dat ik deze topic moest openen, ik ben namelijk een denker, en heb uitgebreid nagedacht hoe ik vind dat deze situatie in mekaar zit. Dus als je het lef hebt, lees dit maar eens.

    We beginnen eerst eens met de 1e wereldoorlog, waarvan er ook voornamelijk naar Duitsland gewezen wordt. Maar wat gebeurde er nou eigenlijk precies? Ik ben even wat namen kwijt hoor, en ben te lui om op te zoeken, maar de lijnen heb ik wel in mijn hoofd. Maar Duitsland was bondgenoten met de Pruisen (tsjechen ofzoiets? weet ik eventjes niet). En in Frankrijk werd een prins gedood, en daarna werd er naar de pruisen gewezen. En begon er een oorlog mee, ook al waren ze onschuldig. Frankrijk had een bondgenootschap met Engeland (Nederland was neutraal), en even later ook met Rusland, en zodoende sloten ze Duitsland en zijn bondgenoot helemaal in. Vind je het dan gek dat er een oorlog begint? omringd door 3 vijandige landen om je heen? Maar nadat Duitsland dus verloren had, vonden de omringende landen dus dat ze kregen van Duitsland voor de opgelopen schade waardoor Duitsland gigantisch in de schuld raakte.

    De algemene burgerklasse had het dus slecht, weinig eten, weinig geld. EN TOEN, kwam er ineens een verlosser, oftewel Hitler. Hij beloofde werk, en kwam dat ook na. Vind je het dan gek dat je op een gegeven moment hem als een held gaat zien? En daarbij, door de handelingen van de andere landen eerder was er sowieso meer wrok. En doordat Hitler uiteindelijk de bevolking zo in zijn macht had, was het dus ook makkelijker om de rassenhaat in werking zetten. Het had in elk land kunnen gebeuren.

    En naja ik kan nog veel verder er op in gaan, maar denk dat het al een hele prestatie is als jullie dit alles hebben gelezen. Maar als je dat nog niet gedaan heb; stop dan met zeiken over: DE DUITSERS HEBBEN DE WERELDOORLOG VEROORZAAKT! HUN ZIJN SLECHTERIKKEN EN HOMO'S, wat er genoeg mensen zijn die zo doen (niet alleen op q bedoel ik dus).

    En daarbij, iedereen heeft schuld in feite...

    En elk land heeft van die verledens, OOK Nederland!


    Ligt and Darkness are both very different..

    Duitsland zelf was niet slecht, het viel gewoon te vaak in handen van de verkeerde mensen. Daarbij wisten heel veel Duitsers tijdens/aan het begin van de 2e Wereldoorlog nieteens dat er uberhaubt concentratiekampen waren. Ik verwijt het volk niets- die stonden net zo onder druk als de rest. Ik verwijt die dictators.


    ars moriendi

    Natuurlijk heeft Duitsland het niet veroorzaakt. Je begint niet in je eentje een oorlog. Elk land die meegedaan heeft, heeft schuld, punt. Duitsland heeft gewoon een hele grote rol gespeeld in WOII, that's it.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Duh.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Weet ik, Engeland en Frankrijk zijn net zo goed schuldig. En de Sovjet Unie ook.


    Rainbows on my staircase ~

    true ben er mee eens de meeste duitsers wisten het niet behalve degene in de hogere rangen. duitsland heeft zo zijn fouten gemaakt zoals het binnen vallen van neutraal nederland het doden van onschuldigen maar dat kan ieder land gedaan hebben. de meeste waren ook bang om tegen hitler in te gaan een deel van de duisters was ook tegen hitler.


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Erm. De Pruisen zíjn de Duitsers :3
    En ik zou als ik jou was gewoon goed research doen van de WOI en de WOII want jij zegt nu dingen die ik nog nooit heb gehoord :x


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    De grootste fout zit bij Engeland met hun fucking idee om alles toe te geven.

    En we kunnen de Duitsers niet de schuld geven. Als jij als man 4 kinderen en een vrouw te eten moet geven en een man belooft jou werk, maar je moet in een kamp werken... dan doe je dat voor je vrouw en kinderen.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Soundeffect schreef:
    Natuurlijk heeft Duitsland het niet veroorzaakt. Je begint niet in je eentje een oorlog. Elk land die meegedaan heeft, heeft schuld, punt. Duitsland heeft gewoon een hele grote rol gespeeld in WOII, that's it.


    Schat, Hitler heeft de dictatorschap zichzelf toegeëigend, ook al was je er tegen, dan werd je gewoon geëxecuteerd. En er waren genoeg rebellerende groepen in Duitsland, en er waren ook veel mensen die de Joden juist hielpen. Maar kijk wat hier dus weer is: er wordt niet gekeken naar het totaalplaatje. Het is zo makkelijk te wijzen, maar je moet je ook inleven WAAROM het is gebeurd voordat je mag wijzen vind ik zelf.

    En wat het grappige is xD Nadat Hitler was verslagen, werden alle mensen die "tegen Hitler waren" zelf Hitler.... x) denk daar maar eens over na ;p


    Ligt and Darkness are both very different..

    A. In Frankrijk werd er geen Prins vermoord, het was een oosterijkse prins. :3
    B. Wapenwedloop was ook erg belangrijk, druppel die alles liet barsten bij WO1.
    C. Duitsland was bondgenoot met Oostenrijk-Hongarije.


    SLOAN.

    Ik heb zoeven alles geleerd over Duitsland met betrekking tot de verschillende oorlogen in geschiedenis afgelopen schooljaar en jij hebt gelijk. Al was het wel onze beste vriend Adolf Hitler die ermee doorgegaan is.


    All was well.

    McGonnall schreef:
    A. In Frankrijk werd er geen Prins vermoord, het was een oosterijkse prins. :3
    B. Wapenwedloop was ook erg belangrijk, druppel die alles liet barsten bij WO1.
    C. Duitsland was bondgenoot met Oostenrijk-Hongarije.


    thank you for the edit! Ik wist even niet alle details precies meer, maar wel nog ongeveer het totaal plaatje. Het is al lang geleden dat ik dat soort details heb gehoord xD


    Ligt and Darkness are both very different..

    Tortuga schreef:
    Duitsland zelf was niet slecht, het viel gewoon te vaak in handen van de verkeerde mensen. Daarbij wisten heel veel Duitsers tijdens/aan het begin van de 2e Wereldoorlog nieteens dat er uberhaubt concentratiekampen waren. Ik verwijt het volk niets- die stonden net zo onder druk als de rest. Ik verwijt die dictators.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Illuminati schreef:
    Erm. De Pruisen zíjn de Duitsers :3
    En ik zou als ik jou was gewoon goed research doen van de WOI en de WOII want jij zegt nu dingen die ik nog nooit heb gehoord :x


    Ja klopt dacht al zoiets, maar het was dus Oostenrijk-Hongarije.

    En dat kan goed, wie zegt dat jij alles moet/ kan weten? x) Ik weet ook nog niet alles, maar ik weet er wel veel van. Alleen sommige details even niet meer. En jij hebt waarschijnlijk anders les gegeven? Sowieso, veel leraren geven alleen les over wat Duitsland allemaal zelf heeft gedaan inclusief Duitsland etc.


    Ligt and Darkness are both very different..

    Tortuga schreef:
    Duitsland zelf was niet slecht, het viel gewoon te vaak in handen van de verkeerde mensen. Daarbij wisten heel veel Duitsers tijdens/aan het begin van de 2e Wereldoorlog nieteens dat er uberhaubt concentratiekampen waren. Ik verwijt het volk niets- die stonden net zo onder druk als de rest. Ik verwijt die dictators.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Sorenos schreef:
    (...)

    Ja klopt dacht al zoiets, maar het was dus Oostenrijk-Hongarije.

    En dat kan goed, wie zegt dat jij alles moet/ kan weten? x) Ik weet ook nog niet alles, maar ik weet er wel veel van. Alleen sommige details even niet meer. En jij hebt waarschijnlijk anders les gegeven? Sowieso, veel leraren geven alleen les over wat Duitsland allemaal zelf heeft gedaan inclusief Duitsland etc.

    Ik zeg alleen dat ik nog nóoit in mijn leven heb gehoord van de dingen die jij zegt. En ik heb er 2 jaar les over gehad.
    Ik weet alleen de grote lijnen. Frankrijk en Duitsland kregen ruzie, Frankrijk won en wilde dat Duitsland erg leed. Toen was er crisis in Amerika en kwam Hitler op toneel. Die kerel greep de macht en wilde een wereldrijk. That's what I know


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42