• De stelling van vandaag luidt:
    De meeste Nederlanders/Belgen zijn racistisch.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Masai schreef:
    (...)
    Inderdaad! dat is zo tegenstrijdig als het maar kan ''Ik heb geen problemen met buitenlanders, maar als ze met mijn dochter een relatie willen opeens wel.'' = een vorm van racisme. Want waarom mag een Nederlander wel? Juist ja.

    Dat is waar. Veel mensen zeggen ook dat ze niet racistisch zijn maar ze maken dan wel van die racistische opmerkingen of grapjes. Of er om lachen vind ik ook al erg.

    Ik weet niet of de meeste Nederlands/Belgen racistisch zijn.. Maar ik heb wel veel slechte ervaringen meegemaakt en omdat ik zo gevoelig bent blijft dat al heel mijn leven mee. Terwijl het voor die personen al na een week vergeten zijn...!


    Ik wil een tuin vol egels

    Oneens;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Nee, tenminste niet waar ik woon. Want meer dan de helft van Nederland is sowieso buitenlands.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Bij ons in iedergeval niet, alleen moet ik van me moeder uitkijken voor Moslims als ik er verkering mee krijg, ze zeg dan dat het mischien 'moeilijk' voor ons dan is.


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Sommige wel. niet iedereeeeeen! Wij zijn niet rasistisch.


    Second place is first loser

    Veel mensen wel, maar toch nog meer mensen niet.

    En wij zijn niet racistisch thuis.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    BeRavenclaw schreef:
    Nee , wat Amerika kan het vaak een stuk erger :3

    Klopt, en ik ben het in ieder geval niet (;


    the greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do.

    Wat kun je tegenwoordig nog racistisch noemen?

    Ik moet eerlijk zeggen; ik vind het absoluut niet eerlijk dat buitenlanders hier vaak meer geld toegestopt krijgen dan werklozen van Belgische nationaliteit. Het ergste vind ik dan ook nog dat het van ons belastingsgeld moet komen.
    Ben ik daarom dan racist? Omdat ik vind dat er eerst voor de Belgen moet gezorgd worden? Tja, misschien wel, misschien niet.

    Elk zijn mening daarover.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    ik zelf niet, me moeder zou er ook geen moeite mee hebben als ik met een buitenlander neem want me vriendje is getint, Alleen me broers maken heel erg veel racistische grappen over turken, ik vind dit wel heel erg lullig want het zijn ook allemaal maar mensen. Ik vind het ook heel lullig als mensen buitenlanders de schuld geven als iets gestolen word, Alsof de nederlands dat zelf niet doen..
    Dus ik ben er mee oneens


    I am the master of my fate, I am the captain of my soul

    Brooklyn schreef:
    ik ben niet racistisch , m'n papa heeft iets tegen buitenlanders die hier komen om gewoon te profiteren , als ze hier echt willen werkn voor hun geld dan heeft ie er geen problmn mee, wel als ik met een kleurling naar huis zou komn ;s


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Half.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Poseidon schreef:
    Ik vind het raar dat sommigen zeggen 'Wij zijn niet racistisch, maar ik mag niet met een getinte/buitenlander thuis komen'. Dan zijn ze wel degelijk racistisch. xd
    Maar nee, wij zijn niet racistisch want mijn moeder en vader zijn zelf allochtoon.
    Ik vind dat de meeste mensen wel racistisch zijn, ja.


    Vind ik ook, als het op dat komt heet dat rascisme. Niet alleen dat je ze niet uitscheld of zo.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2011 - 14:54 ]


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik ben niet racistisch, iedereen welkom, op een paar details na:
    1. Ze moeten op zn minst proberen werk te vinden (al is het maar een persoon in het gezin)
    2. Probeer om u kinderen te laten studeren, zeker als ze da zelf willen, da's enkel in hun eigen voordeel
    3. Scheld zelf geen mensen uit die niet van u eigen cultuur zijn (oké, ik snap wel dat je een paar personen haat en uitscheld, maar dan om persoonlijke redenen en niet om cultuur, hoewel uitschelden sowieso slecht is)
    4. Als ge iets verkeerd doe (en dan bedoel ik ni gewoon een verkeersovertreding, maar echt iets zwaar verkeerd) mogen ze u voor mijn part terug naar u eigen land sturen
    Maar op zich vind ik dat die regels voor iedereen gelden, enkel is nummer 4 soms moeilijk als het om Belgen/Nederlanders zelf gaat

    Dus ik denk, alles samengevat, dat ik niet echt racistisch ben. De meeste andere van de familie ook ni, behalve mijn grootmoeder. Ik probeer haar bij te brengen da ze overdrijft, maar da lukt ni bepaald (zucht)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Soms, sommige gaan er gelijk van uit dat marokanen aan vandalisme doen.


    I´m nothing special.

    Hakan schreef:
    Soms, sommige gaan er gelijk van uit dat marokanen aan vandalisme doen.


    You're beautiful.