• De stelling van vandaag luidt:
    De meeste Nederlanders/Belgen zijn racistisch.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Oneens.
    Ik ga niet oordelen over hoe ándere mensen denken.
    Ik zelf ben wel een beetje racistisch. Ik heb vooral iets tegen luie buitenlanders die teren op een uitkering die de hardwerkende Nederlanders voor hun betalen. Als je buitenlands bent en je werkt voor je centen vind ik het oké, maar als je geen fuck doet kan je in mijn ogen oprotten.
    En mijn ouders zouden er niets op tegen hebben als ik thuis kom met een buitenlander, zolang hij maar goed voor me is.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Onbewust wel, bewust niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Sommige Belgen wel, nederlanders weet ik niet.
    Ik heb niets tegen blanke mensen (Nederlanders, duitsters, zwitsers,...) maar wel tegen die Moslims en Walen (franstalige Belgen die geen moeiten doen om Nederlands te spreken en profiteren) Ik doe er wel vriendelijk tegen als het moet:Y)


    'If you think this has a happy ending; you haven't been paying attention,' Ramsay Bolton GOT

    Oneens.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Bij Belgen, moet ik zeggen, over het algemeen, ja!
    Bij Nederlanders, over het algemeen, niet echt. Sommigen natuurlijk wel, maar over het algemeen valt dat nog goed mee ;)


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Hoe de fuk wil je dat beoordelen dan? -___-" Wat een debiele stelling wederom


    ars moriendi

    Dat is verschillend per persoon, maar als je eens kijkt hoeveel mensen er uit andere landen in Nederland en België wonen, dan neem je toch aan dat we niet racistisch zijn? Anders hadden die mensen er helemaal niet kunnen wonen. Ik zeg dus oneens.


    “Love is a contradiction.”

    Yukarichan schreef:
    Ik denk dat iedereen wel een klein beetje racistisch is.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Nee; maximum de helft. Denk ik. :Y)


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Hmm, ik denk dat iedereen wel een klein beetje rasiscme in zich heeft schuilen. Niet voor de soortgroep, maar voor misschien die persoon die je niet kan uitstaan en die toevallig een buitelander is. Mijn ouders zijn turks, maar ik zelf en mijn zussen en broertje zelfs mijn moeder zijn hier geboren. Ik leef hier in Belgie dus al m'n hele leven lang en ik zelf heb nog nooit echt rasiscme meegemaakt hier. Al weet ik dat er sowieso meer racisten in Belgie leven dan in Nederland. Ik vind dat racisme ook staat voor als bv 1 persoon van die maatschappij iets verkeerd doet, wordt er meteen gedacht dat heel de maatschappij hetzelfde is. Ze scheren iedereen over dezelfde kam terwijl vandalisme en die soort dingen van persoon tot persoon afhangen.


    count the blessings

    Oneens, waren wij niet de landen met die multiculti-samenleving?
    Ja iedereen is wel eens rasistiesch maar ik moet zeggen dat ik het hier wel mee vind vallen als je het vergelijk met bv VS of midden-oosten


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    op de een of andere manier ben ik soms ook wel een beetje racistisch. :X


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Jep.
    Meestal onbewust.


    Life is hard and then we die

    ja ik denk dat iedereen wel een beetje racistich is .
    maar als je zelf een algtoon bent is het vooral te merken dat iedereen je chinees noemt terwijl je hier bent geboren .ofzo vooral KLEUTERS doen dat en kinderen die nog nooit een buiterlander gezien hebben!


    het is rustig en de wereld vergaat niet dus is alles oke :P

    Poseidon schreef:
    Ik vind het raar dat sommigen zeggen 'Wij zijn niet racistisch, maar ik mag niet met een getinte/buitenlander thuis komen'. Dan zijn ze wel degelijk racistisch. xd
    Maar nee, wij zijn niet racistisch want mijn moeder en vader zijn zelf allochtoon.
    Ik vind dat de meeste mensen wel racistisch zijn, ja.


    "Haters will say what they want, but their hate will never stop you from chasing your dream" — Justin Bieber