• Wat vinden jullie daar van?
    Voor mensen die Polyamorie niet kennen, simpel gezegd betekent het een relatie met meerder mensen. Of zoals wiki zegt "Polyamorie (Engels: Polyamory), staat voor een levenswijze waarbij erkend wordt dat het mogelijk is om van meer dan een persoon tegelijk te houden. Deze liefde uit zich in relaties waarbij vriendschap, intimiteit, een emotionele band, spirituele verbondenheid en/of seksualiteit ingrediënten zijn."

    Ik heb een serie gelezen,waar zo'n relatie in voor kwam. 5 mensen leven samen en hebben een grote onderlinge relatie. Dit bracht mij aan het denken. Wat als ik zo'n relatie zou krijgen, zou ik het kunnen en wat zou ik er van vinden?
    Eigenlijk vind ik het best mooi. Dat je zo van meerdere mensen kan houden. Prachtig.
    En handig is het ook, zo is er altijd wel iemand om mee te praten of het bed te delen. Tuurlijk moet er wel wederzijds respect en toestemming zijn. Anders is het gewoon puur vreemdgaan en dat vind ik niet kunnen. O ja ik heb het niet over Harems achtige relaties.
    Ik weet alleen niet of ik het zou kunnen, het lijkt me toch wel moeilijk met jaloezie en zo.

    Wat ik wel stom vind is dat je in zo'n relatie niet kan trouwen. Je mag maar met 1 iemand trouwen, en niet met meerderen. Dat vind ik echt nergens op slaan. Wat heeft de regering er mee te maken met wie je je leven wilt delen. Ik bedoel je mag met elke man of vrouw trouwen(homo of hetero) maar je mag niet met meerdere trouwen. Slaat eigenlijk nergens op.

    Wat vinden jullie er van, zouden jullie het kunnen of is er hier iemand met ervaring in dit soort relaties?

    [ bericht aangepast op 6 aug 2011 - 20:57 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Kan ik niet, ik wordt te snel jaloers :'D
    als ik in een relatie zit is het echt van.. SHE'S MINE! o.o


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik vind, dat als je vreemd gaat ook als zijn/haar vriend(in) daarmee akkoord gaat, dat je geen relatie waard ben. Ik vind dat een relatie is tussen twee mensen, en niet meer. Dus als je dan bijvoorbeeld ook seksueel met iemand anders actief mag zijn vind ik dat echt walgelijk, want dat vind ik alsnog gewoon overspel.
    Ik zou het absoluut niet toestaan, no way.


    your eyes are like stars in the night.

    Je hebt ook polyandrie 8D Da's een vrouw met meerdere mannen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Charlatan schreef:
    Je hebt ook polyandrie 8D Da's een vrouw met meerdere mannen.

    Of andersom.

    @Poseidon
    Ook niet als het één relatie is? Dus als bv drie mensen een relatie hebben i.p.v. één relatie en daarbuiten nog contacten al dan niet seksueel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Of andersom.

    @Poseidon
    Ook niet als het één relatie is? Dus als bv drie mensen een relatie hebben i.p.v. één relatie en daarbuiten nog contacten al dan niet seksueel.

    Yah, me knows :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hmm, ik weet het niet. Het klinkt interessant, ik had hier eerder nog nooit van gehoord. Ik zou echt absoluut niet weten hoe ik zou reageren in zo'n situatie...
    Ik denk dat ik het toch liever bij een relatie met één persoon houd. Het lijkt me dat je dan toch meer zekerheid hebt dat de ander van jou het meeste houdt en jij van hem.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Escritura schreef:
    Kan ik niet, ik wordt te snel jaloers :'D
    als ik in een relatie zit is het echt van.. SHE'S MINE! o.o



    same here!


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Of andersom.

    @Poseidon
    Ook niet als het één relatie is? Dus als bv drie mensen een relatie hebben i.p.v. één relatie en daarbuiten nog contacten al dan niet seksueel.

    Nee gewoon niet. Ik vind dat een relatie iets is tussen twee mensen, meer niet, seksueel of niet. But that's me I guess.


    your eyes are like stars in the night.

    Doet mij denken aan polygamie, als in die 'sekten' in Amerika.
    Ik heb er laatst een boek over gelezen, de hoofdpersoon was een meisje die 3 'moeders' had en 1 vader. En die werd uitgehuwelijkt aan haar oom :')
    Maar ik zou het echt niet kunnen. Mijn lichaam is voor 1 iemand tegelijk, en ik wil ook dat dat omgekeerd zo is.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Er loopt een serie over een polygamist op TLC


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zag dat in Egypte.

    Poseidon schreef:
    Ik vind, dat als je vreemd gaat ook als zijn/haar vriend(in) daarmee akkoord gaat, dat je geen relatie waard ben. Ik vind dat een relatie is tussen twee mensen, en niet meer. Dus als je dan bijvoorbeeld ook seksueel met iemand anders actief mag zijn vind ik dat echt walgelijk, want dat vind ik alsnog gewoon overspel.
    Ik zou het absoluut niet toestaan, no way.


    Amen


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    ik kan het denk ik niet. en krijg dan ruzie en wordt jarloers dus...
    maar opzich is het indd wel heel mooi.
    nouwja soms dan bij somige niet echt als het alleen maar ruzie is.
    eigelijk zou het wel moeten kunnen. dat ej gewoon met meerdere kan trouwen. maar dan niet gelijk met ze'10-en maar gewoon met ze 5-en of 4-en ofzo
    wie of wat mag jouw van je geluk afhalen ?
    niemand toch ?!.....

    [ bericht aangepast op 7 aug 2011 - 13:52 ]


    Everybody wants happiness nobody wills pain, But you can't have a rainbow without a little rain <3

    Ik zou het niet willen!


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Poseidon schreef:
    Ik vind, dat als je vreemd gaat ook als zijn/haar vriend(in) daarmee akkoord gaat, dat je geen relatie waard ben. Ik vind dat een relatie is tussen twee mensen, en niet meer. Dus als je dan bijvoorbeeld ook seksueel met iemand anders actief mag zijn vind ik dat echt walgelijk, want dat vind ik alsnog gewoon overspel.
    Ik zou het absoluut niet toestaan, no way.


    Sometimes it's best not to care.