• Wat vinden jullie daar van?
    Voor mensen die Polyamorie niet kennen, simpel gezegd betekent het een relatie met meerder mensen. Of zoals wiki zegt "Polyamorie (Engels: Polyamory), staat voor een levenswijze waarbij erkend wordt dat het mogelijk is om van meer dan een persoon tegelijk te houden. Deze liefde uit zich in relaties waarbij vriendschap, intimiteit, een emotionele band, spirituele verbondenheid en/of seksualiteit ingrediënten zijn."

    Ik heb een serie gelezen,waar zo'n relatie in voor kwam. 5 mensen leven samen en hebben een grote onderlinge relatie. Dit bracht mij aan het denken. Wat als ik zo'n relatie zou krijgen, zou ik het kunnen en wat zou ik er van vinden?
    Eigenlijk vind ik het best mooi. Dat je zo van meerdere mensen kan houden. Prachtig.
    En handig is het ook, zo is er altijd wel iemand om mee te praten of het bed te delen. Tuurlijk moet er wel wederzijds respect en toestemming zijn. Anders is het gewoon puur vreemdgaan en dat vind ik niet kunnen. O ja ik heb het niet over Harems achtige relaties.
    Ik weet alleen niet of ik het zou kunnen, het lijkt me toch wel moeilijk met jaloezie en zo.

    Wat ik wel stom vind is dat je in zo'n relatie niet kan trouwen. Je mag maar met 1 iemand trouwen, en niet met meerderen. Dat vind ik echt nergens op slaan. Wat heeft de regering er mee te maken met wie je je leven wilt delen. Ik bedoel je mag met elke man of vrouw trouwen(homo of hetero) maar je mag niet met meerdere trouwen. Slaat eigenlijk nergens op.

    Wat vinden jullie er van, zouden jullie het kunnen of is er hier iemand met ervaring in dit soort relaties?

    [ bericht aangepast op 6 aug 2011 - 20:57 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik heb mijn eigen theorie over Polyamorie. Ik heb er niks tegen; het is zelfs natuurlijk. Monogamie is onnatuurlijk. Ik heb een keer zo een relatie gehad. Ik hield van een jongen en een meisje. Zij hielden ook van elkaar en mij. Op het gebied van seks deden we ook alles samen. Nou ja, dat zijn mijn ervaringen en mijn mening.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Dat de wet het verbiedt is vrij logisch. Stel je voor dat je met iemand trouwt en dan kom je erachter dat die gene ook al met twee andere mensen is getrouwd.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Fides schreef:
    Dat de wet het verbiedt is vrij logisch. Stel je voor dat je met iemand trouwt en dan kom je erachter dat die gene ook al met twee andere mensen is getrouwd.

    Bij polyamorie is het van belang dat elke partij weet dat jij meerdere partners hebt.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Kan je eigenlijk wel voor de kerk met meerdere personen trouwen? Dat lijkt me niet logisch, maar ik zag het ooit op tv (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    PRIEST schreef:
    (...)
    Bij polyamorie is het van belang dat elke partij weet dat jij meerdere partners hebt.

    Ja dat is de belangrijke regel in dit soort relaties. Wederzijds respect en toestemming.

    @AmyLianne
    Zo denk ik er ook over, je mag wel met het zelfde geslacht trouwen(en dat is maar goed ook) maar je mag niet met meerdere. Wie kan bepalen hoe jij leeft, slaat nergens op.

    @Salander
    In sommige sekten komt het voor, maar dat is meestal onder dwang en dus heel anders dan dit.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik zou het niet kunnen en ik zou het ook niet willen.
    Ik ben zo monogaam als de pest ;P
    Het is btw dan ook geen relatie meer te noemen.
    Dan is het een trio, kwartet, kwintet, sextet, septet, octet etc.


    I love you Tim

    Nee, mijn jaloezie zou me de das omdoen.
    Hehe, als ik eenmaal iemand heb, dan is hij helemaal van mij en mag hij niet met andere meisjes zoenen en/of naar bed gaan.
    En aangezien ik zo'n leuke avond heb gehad... Hij is veel te leuk om hem met iemand anders te delen.


    "Well, well. Look who we've got here!"