• Ik moet tegenwoordig best veek capsules en pillen slikken. Deels voor mijn gezondheid e.d.
    Maar nu komt het probleem: Ik kán geen pillen en capsules heel doorslikken. Ik denk er te veel bij na, ik weet het. Maar mijn aandacht afleiden werkt niet en ik mag het niet oplossen in water. Ik heb geprobeerd die dingen léren te slikken door eerst smarties, daarna m&m's en zo steeds groter maar zelfs dat lukte niet.

    Over een uur moet ik een best belangerijke capsule innemen, dus dan moet het lukken.
    Maar hóé moet je die dingen slikken?


    Let it come and let it be

    Als ik iets groots moet doorslikken, dan zorg ik dat ik veel speeksel in mijn mond heb XD dan snel doorslikken met een groot glas water.

    Dat werkt bij mij altijd.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Ik probeer het altijd achterop m'n tong te leggen en dan met water doorslikken (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Achterop je tong leggen werkt dus totaal niet, mijn ouders werken in het ziekenhuis en hebben daar regelmatig mensen die ZEGGEN dat ze geen pillen kunnen slikken, maar iedereen kan dat. Het is super simpel leg de pil op het puntje van je tong en neem een grote slok water, en zo gaat t heel makkelijk weg.

    Sws met drinken. Neem iets met een doordringende smaak, bessensap ofzo. Als je een langwerpige capsule hebt, leg hem dan horizontaal op je tong. Als het zo'n pil is, breek hem dan in zo klein mogelijke stukjes.


    Has no one told you she's not breathing?

    Leeuwarden schreef:
    Achterop je tong leggen werkt dus totaal niet, mijn ouders werken in het ziekenhuis en hebben daar regelmatig mensen die ZEGGEN dat ze geen pillen kunnen slikken, maar iedereen kan dat. Het is super simpel leg de pil op het puntje van je tong en neem een grote slok water, en zo gaat t heel makkelijk weg.

    Bij mij anders wel :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik kan grote dingen ook nooit door slikken dus aan mij heb je niks.:Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Secretive schreef:
    Sws met drinken. Neem iets met een doordringende smaak, bessensap ofzo. Als je een langwerpige capsule hebt, leg hem dan horizontaal op je tong. Als het zo'n pil is, breek hem dan in zo klein mogelijke stukjes.

    Bedoel je met de langste kant naar je mondhoeken? Ik deed het altijd andersom, ofja probeer.


    Let it come and let it be

    Ik heb nu ook iedere dag een hele grote pretbox met de meest ranzige en grote tabletten. Het is vooral de kunst om er niet aan te denken hoe goor of groot ze zijn, hoe moeilijk dat ook is. Zoals al gezegd wordt, probeer ik ze zo ver mogelijk achterin mijn mond te leggen en veel speeksel aanmaken en met heel veel water in een teug doorslikken. En lukt het niet meteen, meteen nog een flinke slok water erachter aan gooien om kokhalzen enzo te voorkomen. Succes :/


    Wie du mir, so ich dir.

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Bedoel je met de langste kant naar je mondhoeken? Ik deed het altijd andersom, ofja probeer.

    Ik ook, maar toen lag zo'n capsule per ongeluk horizontaal in mijn mond en ik voelde bijna niet dat ik 'm had doorgeslikt. Nog maar een keer gehad, maar you can try it. (nerd)


    Has no one told you she's not breathing?

    Grindylow schreef:
    (...)
    Bij mij anders wel :Y)

    Het kan ook wel werken, maar het is veel ingewikkelder en voelt minder prettig dan wanneer je em op 't puntje van je tong legt. Maarja, smaken verschillen ;)

    Ik heb geen idee, ik kan met veel gemak slikken zonder water. Tja, met water proberen, dat is eigenlijk de enigste tip die ik kan heven :x


    Olive

    Leeuwarden schreef:
    (...)
    Het kan ook wel werken, maar het is veel ingewikkelder en voelt minder prettig dan wanneer je em op 't puntje van je tong legt. Maarja, smaken verschillen ;)

    Zoals je al zegt, dat verschilt per persoon, ja :') Als ik 'm voorin leg, dan haalt 'ie 't niet en blijft 'ie halverwege ergens haken met bijna-verstikking tot gevolg (nerd)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Jonsu schreef:
    Ik heb nu ook iedere dag een hele grote pretbox met de meest ranzige en grote tabletten. Het is vooral de kunst om er niet aan te denken hoe goor of groot ze zijn, hoe moeilijk dat ook is. Zoals al gezegd wordt, probeer ik ze zo ver mogelijk achterin mijn mond te leggen en veel speeksel aanmaken en met heel veel water in een teug doorslikken. En lukt het niet meteen, meteen nog een flinke slok water erachter aan gooien om kokhalzen enzo te voorkomen. Succes :/

    Dat van er niet aan denken, is juist mijn grootste probleem, ik krijg het niet uit mijn hoofd. En als het niet in één keer lukt, krijg ik een oneindeige hoestbui.
    En dan heb ik ook nog zo'n capsule die als ik 'm te lang in mijn mond laat, de smaak me (bijna) doet braken.


    Let it come and let it be

    Secretive schreef:
    Sws met drinken. Neem iets met een doordringende smaak, bessensap ofzo. Als je een langwerpige capsule hebt, leg hem dan horizontaal op je tong. Als het zo'n pil is, breek hem dan in zo klein mogelijke stukjes.


    comfort in c h a o s

    Ik kijk altijd omhoog of doe m'n ogen dicht, moet stilte om me heen hebben en dan neem ik één grote slok, knijp m'n handen samen en meestal is 'ie dan wel weg :'D


    "I shut my eyes in order to see.'