• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    (We hebben Kirstens tekst uit het vorige topic even geleend)

    Zaynatic schreef:
    Klik hier als je anorexia wil. *O*

    Niets geks, alleen een verhaal over het drama van anorexia.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 16:17 ]


    I am an idiot, I move.

    MissUnique schreef:
    (...)

    Mooi, dan zitten we weer op één lijn.
    Sorry dat ik mijn zelfbeheersing verloor. (A)

    No problem hoor.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    wow, mocht er iemand nou nog aan pro-ana denken, laat hem/haar dan die pagina lezen! ik heb hem nog niet eens voor de helft gelezen, of ik denk voorlopig de eerst komende 500 jaar niet meer aan anorexia!
    echt een hele goede site!


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    nachtkat schreef:
    wow, mocht er iemand nou nog aan pro-ana denken, laat hem/haar dan die pagina lezen! ik heb hem nog niet eens voor de helft gelezen, of ik denk voorlopig de eerst komende 500 jaar niet meer aan anorexia!
    echt een hele goede site!

    Zeker een goede site, maar als iemand anorexia heeft en dat artikel leest stopt diegene alsnog niet zomaar hoor. ;] Was 't maar zo makkelijk.


    You are beautiful, you are love.

    Warpaint schreef:
    (...)
    Zeker een goede site, maar als iemand anorexia heeft en dat artikel leest stopt diegene alsnog niet zomaar hoor. ;] Was 't maar zo makkelijk.


    Maar stel dat iemand wil afvallen en op die site terecht komt, dan zal diegene denk ik minder snel beginnen :')

    404NOTFOUND schreef:
    (...)

    Maar stel dat iemand wil afvallen en op die site terecht komt, dan zal diegene denk ik minder snel beginnen :')

    Ligt er aan hoe sterk diegene het in z'n denken al ontwikkeld heeft. Ik denk wel dat de site je even wakker schud en dat je er over na gaat denken, maar dat lost niet alles in een moment op. ;p
    Maar als 'onschuldige' afvaller hoef je misschien niet meer zo nodig als je dat ziet. xd

    [ bericht aangepast op 25 nov 2012 - 10:30 ]


    You are beautiful, you are love.

    Ikzelf heb een jaarlang een eetprobleem gehad en het is echt verschrikkelijk.
    Vorige week ben ik onslagen uit de kliniek maar het was het zwaarste jaar van mijn leven.
    Ik ben blij dat ik ervan af ben en hoop ook dat ik er nooit meer mee te maken krijg


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    xSCHUT schreef:
    Ikzelf heb een jaarlang een eetprobleem gehad en het is echt verschrikkelijk.
    Vorige week ben ik onslagen uit de kliniek maar het was het zwaarste jaar van mijn leven.
    Ik ben blij dat ik ervan af ben en hoop ook dat ik er nooit meer mee te maken krijg


    Wil je me er over vertellen?
    Just interested I think


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    ColoredPaws schreef:
    (...)

    Wil je me er over vertellen?
    Just interested I think


    Opzich wel hoor maar dan liever in pb ofzo (;


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Zoiets schrijven dat is echt erg! Ik ben 11 jaar en dat is ENG :|. Alle ja

    [ bericht aangepast op 13 juli 2013 - 11:44 ]


    I'm a girl in the world

    Bubblefun schreef:
    Zoiets schrijven dat is echt erg! Ik ben 10 jaar en dat is ENG :|


    Als je erover schrijft hoeft het niet meteen erg te zijn. Sommige mensen hebben ervaring met anorexia en willen hier graag over vertellen, of zich kunnen uiten in een boek. Als je het eng vind om te lezen, moet je dat natuurlijk niet doen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ik zou me niet kunnen voorstellen dat als ik anorexia had, of pro-ana was ofzo dat ik echt een profiel daarop gebaseerd zou maken.... Dat lijkt me juist vre-se-lijk. Uiteraard zijn er tussen al die fake profielen vast ook wel wat mensen die echt een eetstoornis hebben, maar ze hoeven daar nog steeds niet zo te koop mee te lopen. Wat ik wel echt achterlijk vind is wanneer iemand zegt dat mensen met anorexia idioten zijn. Ze zijn ziek, meer niet. Het is niet als of ze er veel aan kunnen doen. Ga niet zeggen dat ze dan maar niet hadden moeten beginnen met afvallen, want ik ken een heleboel mensen met anorexia en ik wil zelf studeren om psycholoog te worden voor patiënten met anorexia en ik ken niet een NIET EEN iemand die anorexia heeft alleen maar omdat ze wou afvallen. Mensen met anorexia willen controle, ze willen iets hebben waar ze goed in kunnen zijn. Met een heleboel start het omdat mensen hun pesten, dat weet ik, maar dan nog. Ook is anorexia vaak een soort 'cry for help'. Ja het is aandacht trekken. Dat is het echt, alleen niet op de manier dat mensen het bedoelen als ze zeggen dat iemand een "aandachtstrekker" is. Het is wanneer iemand om een of andere reden zich alleen voelt (vaak dan). Of zich verwaarloosd, of slechter dan anderen voelt. Ook willen ze er vaak voor een keer in hun leven bij horen. Wanner ze ergens diep van binnen hopen dat er iemand is die genoeg van hun houd om hun te helpen.

    Anyways on topic. Voor mensen met anorexia helpt het inderdaad om te schrijven, dus om te zeggen dat die verhalen verboden moesten worden ben ik het zeker niet mee eens. Bovendien vind ik het altijd interessant om te lezen (Ik verslind alles wat er mee te maken heeft, films, boeken, verhalen etc). Alleen zou het wel zo vriendelijk zijn er een warning bij te zetten en is het niet de bedoeling dat er hier een "hype" van komt. Ik vind hypes sowieso vreselijk, het zorgt er vaak voor dat mensen zichzelf veranderen om er bij te horen, maar een hype om pro-ana te worden is net zo iets als een hype om gezellig met zijn allen de waterpokken te krijgen.

    En het aansporen van mensen om anorexia of zo te krijgen is pas echt ziek. Je vermoord soms mensen als je dat doet, vreselijk.

    Kort samengevat:
    De mensen die mensen met anorexia idioten noemen, of aandachtstrekkers kunnen van mijn part van de wereld afvallen
    Zeggen dat die verhalen verboden moeten zijn is ontzettend stom, het helpt de mensen juist om dingen uit hun leven te verwerken. Zeg me niet schrijf het dan in je dagboek, reacties helpen namelijk ook.
    Een hype om pro-ana te zijn is het vreselijkste wat ik me kan bedenken. Het is een ziekte, geen levensstijl. Hoe lang je ook het tegendeel probeert te bewijzen, het is een ziekte en dat is het altijd al geweest en het zal het ook altijd blijven.
    Mensen aansporen om pro-ana te worden is hetzelfde als mensen aansporen aan een galg te gaan hangen. Je kan van allebij de dingen dood gaan. Met ana kan je nog recoveren. Met de galg niet, maar dat maakt het niet beter.


    The big big bang The reason I'm alive

    Ik denk dat de definitie van pro-ana nu wel even aangepast mag worden.


    Your make-up is terrible

    Ik heb geen zin om heel dit topic door te lezen, maar ik heb nu ondertussen wel ervaring met mensen met eetstoornissen.
    Die pro-ana profielen doen dit zeker niet om aandacht te trekken. Ze proberen mensen aan te zetten om zoals hun te worden zodat ze er niet meer alleen voor staan en het minder zwaar lijkt. Dat is ziek ja, maar een eetstoornis is dan ook een psychologische ziekte. Ze kunnen het eigenlijk niet echt helpen want ze leven totaal in hun eigen wereld.

    sorry als dit hier misschien al gezegd is geweest


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    SeaLife schreef:
    Zoiets schrijven dat is echt erg! Ik ben 10 jaar en dat is ENG :|


    Als je het eng vindt, dan moet je het gewoon niet lezen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Heb zoiets eigenlijk nog nooit op Q gezien, wel op Twitter. Was er best wel geschokt door. Dit waren trouwens accounts waar ze mensen met een 'normaal' postuur ook gewoon belachelijk maakten etc. en dan al niet te spreken over mensen met een steviger postuur... dus dat vond ik ook vreemd. Mensen spoorden elkaar inderdaad ook aan om door te blijven gaan met vasten of overgeven. Ik weet dat die mensen er niks aan kunnen doen dat ze zo denken, maar stel dat we de anorexia even weglaten en het vervangen door bijv. zelfpijniging (hier heb ik ook accounts van gezien), is het toch ook raar (voor ons dan) om te zien dat mensen elkaar aansporen om te blijven snijden?
    Misschien heb ik mezelf niet helemaal duidelijk uitgelegd, maar weet niet echt hoe ik het anders moet zeggen.


    I can't define who I am.