• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    (We hebben Kirstens tekst uit het vorige topic even geleend)

    Zaynatic schreef:
    Klik hier als je anorexia wil. *O*

    Niets geks, alleen een verhaal over het drama van anorexia.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 16:17 ]


    I am an idiot, I move.

    Morgue schreef:
    ^ Kick geen oude topics omhoog plz.


    Sinds wanneer mogen mensen niet meer reageren in stickies? Hij staat toch al bovenaan.

    En het heet bumpen


    quidquid excusatio prandium pro

    Het heeft me misschien wel heelerg omlaag gehaalt in het begin, maar ik ha ddie site nodig om er vanaf te komen, dat je het weet.


    Let it come and let it be

    Ik ben het er mee eens dat die profielen/sites er niet horen. Ik moest een keer voor maatschappijleer met iemand anders een opdracht maken die we over anorexia deden. We hebben toen voor het onderzoek even op zo'n site gekeken. We schrokken ons rot! Ik werd een beetje duizelig toen ik al die dingen daar zag. Laat je niet verleiden door die sites! Echt niet! Die mensen daar sporen elkaar aan tot een langzame, pijnlijke dood. Het moet stoppen!

    Btw, ik heb niets tegen mensen met anorexia!
    Ik vind het wel heel erg dat er mensen zijn die op die sites elkaar ziek maken. Dan is het inderdaad of ze niet inzien hoe erg de mensen met deze ziekte lijden.

    Ik wens iedereen die tegen anorexia vecht, of die iemand kent met anorexia heel veel sterkte!


    The biggest emotion in creation is the bridge to optimism. - Brian May

    Combustible schreef:
    Het heeft me misschien wel heelerg omlaag gehaalt in het begin, maar ik ha ddie site nodig om er vanaf te komen, dat je het weet.


    Bijna iedereen zou dat nodig hebben. (nerd)

    begin niet aan Anorexia, je komt er bijna niet van af.

    ik spreek half uit ervaring


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Cousinzoned schreef:
    (...)

    Bijna iedereen zou dat nodig hebben. (nerd)

    Precies, maar ook zodra je de gedachte van 'er echt mee stoppen' tepakken hebt ga je die site vanzelf verafschuwen en dat geeft alleen maar meer motivatie. Daarbij wanneer iemand zegt 'ik ben er klaar mee' er is geen één pro-ana die je neit alle succes toe zou wensen, je krijgt er dan alsnog steun ze willen zelfs vertellen hoe je weer aan moet komen want echt niet alles wat daar komt is rotzooi die zin heeft om anorexia te krijgen. Sommige hebben het al, of zijn gewoon nieuwgierig en raken er dan aan verslingerd. Of enkele ontschuldige sukkeltjes met overgewicht die geen gedult hebben en besluiten zo snel een 'paar' kilo af te vallen. Het is niet zo eenzijdig en slecht als iedereen denkt. Het heeft ook héle goede kanten maar of de uitwerking goed of slecht is verschilt per persoon.


    Let it come and let it be

    Samgeval schreef:
    Sorrie hoor maar degene die hier nogal aanvallend reageren op pro ana, dit is volgens mij geen haat topic of wel? Ook kunnen sommige wat beleefder reageren, je weet niet wat het is als je het niet hebt meegemaakt. Je kan wel zeggen belachelijk, vreselijk en ziek, maar het is niet zomaar iets waar je voor kiest.. ja alleen die huppeltjes die 'dun' willen zijn maar een uithoudingsvermogen van 0,0% hebben.

    Kunnen jullie alsjeblieft even wat respectvoller reageren? En ik ben het eens met Antichrist, degene met ana zijn sterk, echt heel sterk. Misschien niet lichamelijk maar wel fysiek.

    danku.

    Anhysbys schreef:
    Samgeval schreef:
    (...)

    Is lichamelijk en fysiek niet hetzelfde? -weet niet of ze zich verward of dom moet voelen-


    Ja, volgens mij wel... Maar ik denk dat Samgeval Psychisch bedoelt ;P

    OT: Verder vind ik het raar dat mensen zoiets zouden posten hier. Juist zij zouden weten dat het verschrikkelijk is, maar het probleem is dat ze dat misschien niet altijd zien?

    Anorexia is iets verschrikkelijks, en ik had een vriendin met Boulimia, wat gelukkig niet té ver uitliep.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 16:43 ]


    Tijd voor koffie.

    Just saying:
    Anorexia is een ziekte, pro ana is een keuze.
    Pro ana is fout, anorexia kan je niets aan doen...


    Bowties are cool

    MissUnique schreef:
    Just saying:
    Anorexia is een ziekte, pro ana is een keuze.
    Pro ana is fout, anorexia kan je niets aan doen...

    Hoezo kun je niks doen aan anorexia? Het is een eetstoornis die je zelf ontwikkeld hebt en daar kun je gewoon vanaf komen. Tenminste, grotendeels. Datzelfde geld voor Pro Ana.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Hoezo kun je niks doen aan anorexia? Het is een eetstoornis die je zelf ontwikkeld hebt en daar kun je gewoon vanaf komen. Tenminste, grotendeels. Datzelfde geld voor Pro Ana.


    De gevallen die het zelf ontwikkeld hebben waren eerst Pro Ana, of iets wat daarop lijkt.
    Anorexia is een ziekte in je hoofd - kan het even niet beter verwoorden- het maakt dat je jezelf dikker ziet dan je bent.
    Maar dan is er geen sprake van een zogeheten 'Ana' die in je hoofd zit die je zegt dat je dik bent. Dat is anders.
    En ik bedoelde niet dat je er niet vanaf kan komen, maar dat het geen keuze is. Met pro ana begin je na een tijdje. Anorexia overkomt je.


    Bowties are cool

    zucht...


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    MissUnique schreef:
    (...)

    De gevallen die het zelf ontwikkeld hebben waren eerst Pro Ana, of iets wat daarop lijkt.
    Anorexia is een ziekte in je hoofd - kan het even niet beter verwoorden- het maakt dat je jezelf dikker ziet dan je bent.
    Maar dan is er geen sprake van een zogeheten 'Ana' die in je hoofd zit die je zegt dat je dik bent. Dat is anders.
    En ik bedoelde niet dat je er niet vanaf kan komen, maar dat het geen keuze is. Met pro ana begin je na een tijdje. Anorexia overkomt je.

    Anorexia is een eetstoornis, ja dat is iets mentaals en ja daar krijg je een verkeerd zelfbeeld van. Pro Ana is dat wat zich erbij kan ontwikkelen, als mensen het niet willen accepteren als een ziekte. Dan word het gezien als een levenstijl, als iets waarvoor ze zelf hebben gekozen. Pro Ana is net als Anorexia iets mentaals.
    Pro Ana overkomt je als je niet wil accepteren dat Anorexia een ziekte is. Het hoeft natuurlijk niet. Je kunt ook Anorexia hebben zonder Pro Ana.

    Maar goed, ik heb geen zin om er een discussie over te voeren. Dat verdient het onderwerp niet.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 15:02 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Anorexia is een eetstoornis, ja dat is iets mentaals en ja daar krijg je een verkeerd zelfbeeld van. Pro Ana is dat wat zich erbij kan ontwikkelen, als mensen het niet willen accepteren als een ziekte. Dan word het gezien als een levenstijl, als iets waarvoor ze zelf hebben gekozen. Pro Ana is net als Anorexia iets mentaals.
    Pro Ana overkomt je als je niet wil accepteren dat Anorexia een ziekte is.


    Ik zei ook niet dat het niet mentaal was.
    Ik al 4 jaar lang anorexia heb, bij een psycholoog, dokter, psychiater and what not zit ervoor. Ik heb een maal op zo'n site gekeken, omdat mijn beste vriendin pro ana was en werd helemaal misselijk omdat het zo fout was. Geboden van Ana en armbandjes, dat is gewoon ziek. Sorry dat ik het zeg
    Ik heb het met haar erover gehad, en met haar en mijn psycholoog samen.
    Er zitten verschillen tussen de ziektes.
    Echt waar.

    En ik wil er ook geen discussie over voeren. Ik ben het veroordelen wat sommige mensen doen alleen zat. Op school wordt ik nageroepen met 'anorexia slet' en weet ik wat niet meer.
    Terwijl het gewoon een ziekte is. En ik wil er klaar mee zijn, maar dat kan niet. Nog niet.
    Het is net als iemand uitschelden omdat hij kanker heeft, dat is gewoon neit eerlijk.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2012 - 15:05 ]


    Bowties are cool

    MissUnique schreef:
    (...)

    Ik zei ook niet dat het niet mentaal was.
    Ik al 4 jaar lang anorexia heb, bij een psycholoog, dokter, psychiater and what not zit ervoor. Ik heb een maal op zo'n site gekeken, omdat mijn beste vriendin pro ana was en werd helemaal misselijk omdat het zo fout was. Geboden van Ana en armbandjes, dat is gewoon ziek. Sorry dat ik het zeg
    Ik heb het met haar erover gehad, en met haar en mijn psycholoog samen.
    Er zitten verschillen tussen de ziektes.
    Echt waar.

    Ik heb er ook nooit gezegd dat er geen verschil in zit. Ik weet maar al te goed dat die twee dingen heel verschillend zijn, maar ze zijn allebei vreselijk. En ik ken Pro Ana sites, echt vreselijk.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Ik heb er ook nooit gezegd dat er geen verschil in zit. Ik weet maar al te goed dat die twee dingen heel verschillend zijn, maar ze zijn allebei vreselijk. En ik ken Pro Ana sites, echt vreselijk.


    Mooi, dan zitten we weer op één lijn.
    Sorry dat ik mijn zelfbeheersing verloor. (A)


    Bowties are cool